היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

העורף מוזנח הזנחה פושעת

 

השבוע נערכה בועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון בכנסת ישיבה על מוכנות העורף. צריך להזכיר, פעם זה היה עורף, ומאז מלחמת לבנון השנייה רבים מבינים שבעצם מדובר בעורף שהוא חזית.

השר הממונה על הנושא, מתן וילנאי הביא לפיצוץ הישיבה ובדרך גם נתן לנו התושבים להבין עד כמה אנחנו חיים במדינת לה לה לנד.

נתחיל מהסוף. העורף אינו מוכן למתקפת טילים אם וכאשר תפרוץ מלחמה. לקרוב לשני מיליון מאזרחי המדינה אין מיגון כלשהו, מקלט או ממ"ד, כמעט למחצית מתושבי המדינה אין בכלל ערכות מגן, זאת כאשר תחנות החלוקה של הערכות עומדים להיסגר בשבועות הקרובים.

זעמו של השר וילנאי פרץ כאשר הוא הבין שמשרדי הממשלה השונים לא מתייחסים לנתונים הללו כפי שהם היו אמורים להתייחס. אפשר לומר שאם מתן וילנאי בעל התדמית המנומנמת התפרץ, אז בטח קורה משהו. לא יכול להיות אחרת.  
כאשר שר ממונה אומר את המשפט הבא: "העורף מוזנח הזנחה פושעת", אנחנו צריכים לדאוג.

כאשר אנחנו מביטים על אסון הכרמל, אנחנו מבינים כיצד מתבשלת' פאשלה במדינת ישראל. הכל ידוע, ולא עושים את מה שצריך לעשות.

בתוך כך קיבלנו ידיעה מעיריית קריית שמונה על זכייתה בחמישה כוכבים על אחזקת מקלטים. והשאלה הנשאלת. אם המקלטים ויתר אמצעי המיגון רק יפים, או שהם ימלאו את ייעודם בשעת מבחן?

השר וילנאי שנתקל באטימות כרונית מצדם של אלה אשר אמורים להיות חלק מפיתרון הבעיות הקשות של מיגון העורף, הפכו להיות חלק מהבעיה, אם לא החלק הקשה והבלתי פתיר.


חבר הכנסת ביילסקי, שהיה ראש עיר מוצלח (רעננה), מבין יותר מכל אחד אחד את חומרת המצב ואף מוסיף דברים חריפים על הדברים שאמר השר וילנאי. "כולם יודעים שהקטסטרופה מתקרבת, כולם מדברים על פעולות באיראן ועל האופציות שעל השולחן, אף אחד לא נוקף אצבע מול מה שצפוי לעורף תחת 5,000 טילים, רק על גוש דן".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad