היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הצלחה לטכנולוגיות שפותחו במיגל בכנס WATEC ISRAEL

בתערוכה השתתפו כ-200 חברות מהארץ ומהעולם וביקרו בה כ-25 אלף איש. בין המשתתפים בתערוכה כ-100 משלחות מחו"ל שכללו כ-4,000 איש, שהגיעו על מנת להתרשם מהחידושים והפיתוחים הישראליים, ובהם בכירים בחברות בינלאומיות, שרים ואישי ציבור ביניהם סגן נשיא קניה, מושל אריזונה, נציב המים של פלורידה ועוד רבים אחרים.

מכון המחקר המדעי היישומי מיגל הציג בתערוכה פיתוחים חדשניים וארח את שותפיו לפרויקט אירופאי לניהול מים בסביבות אורבניות WE@EU, שהגיעו מאנגליה, מלטה, צרפת וספרד. בסך הכל הגיעו לישראל במסגרת זו 25 אורחים, כולל 13 נציגי חברות ונערכו פגישות עם חברות ישראליות.

בפיתוחים, חיישן מתקדם למדידה מדוייקת של פוטנציאל המים בגזע העץ להשקיה מיטבית של מטעים, טכנולוגיה מתקדמת להשקיה בטפטוף של פטריות מאכל, טכנולוגיה מתקדמת לטיהור מי שפכים שמקורם בחקלאות ובתעשייה ומערכת משולבת לטיפול בשפכים אורגניים של בתי-בד ויקבים.

חברת ,Saturas הציגה בתערוכה חיישן זעיר המוטמע בגזע העץ ומודד באופן רציף את פוטנציאל המים בגזע. החיישן החדשני מספק מידע מדויק להשקיה מותאמת לצמצום צריכת מים, מבלי לייצר עקת מים לצמחים ותוך הגברת הייצור ואיכות הפרי. באמצעות מערכת תקשורת סלולרית החיישן משדר נתונים רציפים למערכת ממשק משתמש פשוטה ונוחה לתפעול. ההשקיה המדוייקת באמצעות החיישן מאפשרת לחקלאי לחסוך כ- 15% עד 20% מצריכת המים, תוך השגת אופטימיזציה ביבול.

עוד בתחום החקלאות הציג מכון המחקר מיגל, מערכת השקיה בטפטוף לפטריות שמפיניון ופורטבלו, אשר פותחה בשיתוף עם חברת "נטפים". המערכת מהווה פיתוח טכנולוגי חדשני להשקיה של פטריות מאכל, שתחליף את שיטת ההשקיה בהמטרה הקיימת כיום ותשפר את תוצאות הגידול.

פיתוח נוסף שהוצג בתערוכה, מערכת נייחת ראשונה מסוגה לטיהור אקולוגי של שפכי יקבים, שנבנתה על ידי חברת גאון מאמץ, הפועלת ביקב דלתון ומבוססת על מערכת ניידת שפותחה במשותף על ידי מכון המחקר מיגל ותאגיד פלג הגליל (כקואורדינטור של הפרויקט האירופי "מיסטו").

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad