היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הרישום לגני הילדים באינטרנט

הרישום לגני הילדים ולכיתה א' לשנת הלימודים תשע"ג, תצא לדרך ב-25/1/2012. התאריך ארצי ונקבע ע"י משרד החינוך.
באגף החינוך בעיריית קריית שמונה החליטו השנה לעשות מספר שינויים ברישום לגני הילדים מתוך חשיבה מחודשת, למידה והפקת לקחים משנים עברו. הרישום לכיתה א' יתקיים במתכונת של השנים האחרונות.

רישום לגני הילדים יתבצע השנה בשני אופנים: לנוחות ההורים מתאפשר השנה רישום באמצעות האינטרנט. מאתר העירייה יהיה קישור לאתר ארצי של החברה לאוטומציה. כל הורה יכול להיכנס לאתר בזמנו החופשי בתקופת הרישום (25/1/2012-14/2/2012) ירשם וישלם באמצעות כרטיס אשראי.
אפשרות נוספת היא להגיע לאגף החינוך, למלא טופס בקשה ממוחשב,  לשלם ולשלשל את הבקשה לתיבת רישום.

תמי לוי, מנהלת אגף החינוך מציינת כי "לאלה שיבחרו להגיע לאגף החינוך, בתקופת הרישום, אין צורך להגיע ביום הראשון לרישום בשעות הבוקר המוקדמות. מהסיבה שהשיטה לא תפעל בשיטת כל הקודם זוכה.

הורה שיגיע לרישום באגף, ימלא את הבקשה שלו וישלשל אותה לתיבה המוצבת באגף. התיבה תיפתח רק בסיום תקופת הרישום. השיבוץ לאחר מכן יתבסס בעיקרו על מרחק גאוגרפי. מאגף החינוך נשלחה איגרת רישום לבתים ובה מוסברים ביתר פרוט הנהלים וההנחיות".

לאור הביקוש הרב לגנים הארוכים תתקיים השנה הגרלה לגנים אלה. שיטה זו נמצאה כשיטה אופטימלית כדי להקנות הזדמנות שווה לכולם ולצד זה למנוע מההורים את לחץ התורים שהתחיל בשעה 4 לפנות בוקר ביום הראשון של הרישום.

הגנים הארוכים נותנים מענה מהשעה 7 בבוקר ועד השעה 17:00 והם פועלים גם בחגים ובחופשים.

בגן צוות מתוגבר ומספר הילדים מוגבל, בגנים הארוכים לא חל אזורי רישום היות והם הוגדרו על-אזוריים. גם בהם כמו בכל הגנים בעיר מתקיימים חוגי העשרה, שרות פסיכולוגי שפ"ח, מערך מעג"ן ומכוון פרט.

לקראת הרישום ביקרו מנהלת מדור גנים ומנהלת אגף החינוך במספר רשויות בארץ ולאחר חשיבה מעמיקה עם הממונה על החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון בנושא הוחלט בתיאום עם ראש העיר ניסים מלכה על אופן הרישום בגנים ובגנים הארוכים. ראש העיר ניסים מלכה מאמין שהרישום השנה יקל על ההורים ויתבצע באופן נעים וחלק יותר תוך שקיפות מלאה. ברור שבכל נוסחא שתיבחר לא ניתן לרצות 100% מההורים אך אנו שואפים להקל על מרביתם. 

בימים אלה אנו שומעים בתקשורת הארצית על חוק חינוך חינם החל מגיל 3. מודל זה חל בקריית שמונה וביישובי אזורי עדיפות לאומית מזה מס' שנים וכעת מורחב לשאר אזורי הארץ.
חשוב להדגיש כי התשלום ברישום הוא עבור הזנה, חוגי העשרה וביטוח תאונות ובגני הטרום חובה עבור מילת (צהרון).

במקביל לרישום לגני הילדים יתקיים רישום לילדים העולים לכיתות א'. הרישום יתבצע בבתי הספר במתכונת שנים עברו ע"פ אזורי רישום למעט מס' אזורים פתוחים. בימים אלה מתחיל תהליך עירוני כחלק מפיילוט ארצי של "אזורי רישום מבוקרים" שהחלטותיו יבואו לידי ביטוי ברישום עוד שנה, בשנה"ל תשע"ג.

מעתה יצטרכו באחראיים בעירייה להשקיע מחשבה כיצד לעבות ולשדרג את מערך החינוך הרך ולהעמיד אפשרויות מיטביות בפני ההורים. יש לקוות שמהשנה הבאה מספרם של הגנים הארוכים יגדל ויהפוך זמין לכל הורה שיחפוץ בכך.

ושוב, ברכות על המהלך.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad