היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 15.08.2014

בס"ד

 

 

 

תושבי הדרום אתם יורים על כוחותינו

אתם יוצרים היסטריה ודמורליזציה כאילו וחס וחלילה, הייתם סג'איעה & קריית שמונה לבדה שילמה בעשרות נרצחים הן מירי קטיושות והן מרצח בבתיהם (חול המועד פסח תשל"ד). על קריית שמונה נפלו מעל ארבעת אלפים (4000) קטיושות שהחריבו את העיר, כפשוטו

 

אתמול בערב (חמישי) התקיימה הפגנה מאוד מוזרה תחת הכותרת ""דין עוטף עזה כדין תל אביב".

אין לי דבר וחצי דבר נגד הזדהות עם אחינו בדרום, באמת שלא. אבל במקרה הזה ומתוקף היותי (כמו אלפים רבים בקריית שמונה והצפון) בוגר 'עיר הקטיושות' במהלך של כמעט ארבעה עשורים (מעל שלושים שנים), אני מרשה לעצמי, וסליחה על החוצפה, לומר מספר דברים.

ראשית, אני מסכים ומזדהה עם כל הרצונות שלכם לשקט ושלא טיפול אף רקטה בעוטף עזה ולא יהרגו ילדים בשום מקום כתוצאה מפעילות חבלנית. ממש מזדהה עם הרצונות הללו. כמוכם כמונו.

אלא מה?! מה שעומד על הפרק הציוני-יהודי של מדינת ישראל הוא לא הרצון שלנו לשקט וביטחון מוחלטים, שזה ברור. מה שעמד ועומד על הפרק מאז שמדינת ישראל מנסה לעמוד על רגליה, הם ניסיונות הפגיעה של אויבנו בנו, בכל מקום ובכל זמן. ומאידך, יכולתנו לתמרן בסבך הכמעט בלתי אפשרי בו אינך מבחין בין אוהב לאויב במדינות ומנהיגי העולם.

על מי לסמוך?! למי להאמין?! אובמה? האו"מ?! באן-קי-מון?! ארדואן?! המועצה לזכויות הפליטים של האו"ם?! גולדסטון, או מה שמו של הצבוע החדש?! מי? תגידו מי?! שנדע…

חברים יקרים בעוטף עזה.

לא נעים לומר לכם. אבל, מישהו צריך לומר זאת פעם אחת ולתמיד.

מה שקורה אצלכם רחוק מאוד להיות סיבה לתגובות ההיסטריות שלכם. אתם רחוקים מאוד ממצב בו יש הצדקה עניינית לירות אל עבר רגליה של מדינת ישראל ולראשה. חברים וחברות יקרים. אתם יורים ופוגעים בקציני צה"ל הבכירים ביותר (אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן), אתם פוגעים בכל שר וחבר ממשלה ומצליחים לסחוט הבטחות למשאבים, שיכול להיות שמגיעים לכם אפילו יותר, אתם פותחים פה מול כל מיקרופון ומצטלמים לכל תחנת טלוויזיה, גם אם היא עוינת את האינטרס הישראלי במהלך הלחימה, ומשמיצים את מי שנמצא איתכם באותה סירה ובאותו אוקיאנוס סוער, מדינת ישראל, צה"ל ואזרחיה.

אתם רשאים וחייבים לדאוג לביטחון ילדיכם וביטחונכם, אבל מה שקורה מאז שמבצע צוק איתן יצא לדרך, זה בלתי נסבל ומקומם.

כדי לסבר לכם את האוזן והעין אזכיר לכם את ההבדל בין ה'לוקסוס' בו אתם מצויים היום לבין מה שעברו תושבי קריית שמונה במהלך עשרות שנים.

קריית שמונה לבדה שילמה בעשרות נרצחים הן מירי קטיושות והן מרצח בבתיהם (חול המועד פסח תשל"ד). על קריית שמונה נפלו מעל ארבעת אלפים (4000) קטיושות שהחריבו את העיר, כפשוטו. לנו לא הייתה התראה של עשר, חמש-עשרה שניות ובטח לא דקה וחצי לתפוס מחסה. אצלנו קודם נפצעו ונהרגו ורק אחר כך נשמעה אזעקה, אם בכלל.

כשהמחבלים הפלסטינאים ירו קטיושות לראשונה מהפתח-לאנד בתאריך 31.12.1968, הייתי נער בן חמש עשרה וכשפרצה מלחמת לבנון השנייה הייתי כמעט סבא…

מה קרה לנו?! מה קרה לכם אחינו בני ובנות הדרום?!

תודה לאל הנפגעים בנפש וברכוש אצלכם הוא רחוק מלהיות אסון (תודה לאל), ואתם יוצרים היסטריה ודמורליזציה כאילו וחס וחלילה, הייתם סג'איעה.

הייתי מצפה (אבל תעשו מה שאתם מבינים) ליותר איפוק, פחות היסטריה. אל תשחקו לידיהם של מי שמחפש את הסדקים ואת נקודות התורפה אצלנו בצד השני. אל תשחקו לידיהם של פוליטיקאים קטנים ועלובים המנסים לדוג סרדינים בשלולית שנוצרה עקב המצב שנכפה עלינו.

מגיע לנו לדעת ולהרגיש שגם אתם בדרום חלק בלתי נפרד מהריקמה היהודית ציונית במדינת ישראל הנאבקת על קיומה מול הים הגועש מסביבנו ומנסה למצוא כל דרך לפגוע בנו, היהודים במדינת ישראל.

וסליחה אם דבריי לא נעמו לאוזניכם. כך אני חש ורציתי שתדעו את זה.       

 

כדי לפתור את בעיית הדיור צריך לבנות דירות, ומיד ולא להוריד מע"מ

כשיש מחסור במוצר מסוים (דירה) צריך להגדיל את כמות הדירות ולא להוריד את מחירו של המוצר ובכך להגביר את הביקוש

 

הניסיון להוריד את המע"מ על דירה לאפס אחוז, כיוזמתו של שר האוצר יאיר לפיד, באה ממקום טוב. כך אני רוצה להאמין. כך אני מאמין.

…אבל, כבר נאמר שהדרך לגיהינום רצופה….

נתחיל מכך שלפתור בעיות כספיות או שוות כסף במדינת היהודים באמצעות כסף, נחל בעבר כישלון וכנראה גם בהווה. מדוע?! כסף הוא לא הפיתרון הראשון לכל בעיה. במקרה הטוב הוא יכול להיות המהלך השני או השלישי. אבל, רק כסף? לא פתר ולא יפתור, ושכל אחד ימצא את המקרה שהוא מכיר מחייו וניסיונו.

בעיית הדיור נוצרה מחוסר בדירות ובתים. נקודה. זו הבעיה, והפיתרון נמצא בבעיה. צריך לבנות דירות ולא שום דבר אחר.

ומה עושה שר האוצר? מקל על רוכשי הדירות, לכאורה על ידי הורדת המע"מ, כאילו, ורק כאילו הוא 'מוזיל' את מחיר הדירה ב-18%, אבל בפועל הוא שופך שמן למדורת המחסור בדירות.

בואו נזכור שהבעיה הייתה במחסור במוצר המסוים הזה, דירה. עכשיו לא רק שלא הוסיפו ולוּ דירה אחת , אלא הגבירו את התחרות על מעט הדירות שיש. הוסיפו שמן למדורה.

ולכן, על שר האוצר ושר השיכון להפסיק לשחק נדמה לי או 'מונופול' ולבנות דירות, הרבה ומהר.

 

 

רגע של עברית

מבצע צוק איתן ייזכר לטוב לפחות בגלל שנגמלנו מן המנהג המגונה להשתמש במונחים שהחמאס והפלסטינאים השתמשו בהם כמו: לא עוד תהדיה, אלא הפסקת אש. לא עוד אינתיפאדה, אלא התקוממות או פרעות.

אנחנו לומדים (לאט-לאט) להחזיר גם את הכבוד האבוד שלנו לשפה שלנו. זה לוקח מבצע שניים או שלושה, אבל בסופו של דבר לומדים.

 

 

 

לא מתעב את א-סיסי

מכל עמי האזור יש לי סימפטיה מאז ומתמיד לעם המצרי. נכון, בגלל ההיסטוריה היהודית והיותנו עבדים במצרים, בגלל הציווי ההלכתי "לא תתעב מצרי כי גר היית בארצו" ובגלל המסורת, החוכמה והתרבות של המצרים.

תראו כיצד המצרים טיפלו באחים המוסלמים ובאובמה.

ברגע שהמצרים הבחינו שפניהם של האחים המוסלמים לעשות רע, הם פעלו במהירות, נחישות ותקיפות. במהלך לילה אחד עצרו את כל המנהיגים והמסיתים, ובראשם את הנשיא מורסי, ומשם הם פעלו בחוכמה למיגור השליטה של האחים המוסלמים עד האחרון שבהם.

בפרק ב', אחרי מה שעולל להם אובמה עם הורדתו בצורה 'דמוקרטית' ובבושת פנים של הנשיא מוברק מכס הנשיאות, הנשיא א-סיסי פועל בחוכמה עם יריבו נשיא רוסיה פוטין.

נו אתם רואים את ישראל פועלת באופן המזכיר את התגובה המצרית לנשיא שבמעשיו פוגע ומחליש לא רק את ישראל, אלא את כל מדינות המזרח התיכון?!

ואחרונים חביבים הם הפובליציסטים והעיתונאים המצרים.

אני נפעם כל פעם מחדש לצפות בקטעים המובאים מערוצי הטלוויזיה המצרים ובהם הדוברים מביעים את דעתם הבריאה והנכונה, מבחינת מצרים, כלפי אויביהם החמאס. לא הפלסטינאים, החמאס.

בניגוד לרוב ערוצי הטלוויזיה הישראליים בהם יש אמירה די אחידה של העיתונאים והפרשנים, עד כדי כך שאם אינך קורא על הממיר את מספרו של הערוץ, אינך יכול לדעת שעברת מערוץ 2 לערוץ 10, או ההיפך. נכון, לא עושים הכללות, אבל אתם מבינים למה אני מתכוון.

בערוץ 2 גם שוברים את שיא החוצפה כאשר ב'מעגל' יושב עיתונאי לא רלבנטי, דן שילון, המחזיק בדעות שמאלניות ומחמיא לעיתונאי שמאלני בתחנה צבאית, רזי ברקאי במילים 'אתה העיתונאי הגדול מכולם', משהו כזה בערך.

נו, ואני שואל אתכם. זה רציני?! זו ריבוי דעות וגוונים?!

איני יודע מה אתם עושים, אני מעיף אותם לכל הרוחות בלחיצה קלילה על השלט או מכבה את הטלוויזיה (אגב, יש אופציה כזו בשלט…).

עד שנגיע לרמת חופש הביטוי הקיימת בטלוויזיה המצרית, ננצל את הבמה הצנועה שלנו לומר את דברינו.       

 

אווט-פוזיציה – ח"כ נחמן שי

"חמאס מקרקס את ישראל. לאחר שצה"ל השלים את משימותיו ממשלת ישראל נכשלת בהשגת מטרותיה המדיניות" אמר ח"כ נחמן שי, עוד בטרם שככה שריקת הפצמ"ר בשדרות "בעוד המשא ומתן מדשדש, החמאס לועג לישראל. מדינה שלמה מחכה בקוצר רוח למוצא פיו, ברצותו יורה, ברצותו מאריכה את הפסקת האש. ישראל, מדינה עצמאית, מעצמה אזורית, נגררת אחרי ארגון טרור מדינתי המכתיב לה מה תעשה וכיצד תפעל".

מה אתה אומר ח"כ ד"ר נחמן שי, 'החמאס לועג לישראל?!

מוזר, מי שלועג לאינטליגנציה שלנו זה אתה וחבריו היורדים נמוך-נמוך כדי לתת ביטוי להיותכם אופוזיציה.

האמת קצת שונה. ההנהגה המדינית צבאית (נתניהו, יעלון וגנץ) תפסה אתכם שבויים בקונצפציה שגויה. מה לעשות והפעם החבורה הזאת פעלה מעל ומעבר למה שהיה בעבר בסיטואציות דומות בעבר.

תראה נחמן. יש שלוש אפשרויות להביע דעה או עמדה. להיות בעד, להיות נגד או לשתוק.

 

נראה לי שהאפשרות השלישית הייתה עדיפה במקרה שלך.  

אולי יעניין אותך

Bottom ad