היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

לשמור על הדמוקרטיה והמפגינים נגד אמנון אברמוביץ'

מישהו ראה פגיעה באברמוביץ'? מישהו לא ראה פגיעה של ח"כ עופר שלח בעיתונאי חרדי? & הנשיא ריבלין ראה מה שלא היה ולא ראה מה שהיה

הפעם אוותר על האני שלי בכתיבה ואאמץ את השיטה 'שלהם'.

מהיום שהאמת מתה, והשקר תפס את מקומה, קשה לנהל שיח ענייני על מהות. הרוב זה 'נצנצים' 'קונפטי' ובמיוחד מוסר כפול, כפי שמנצח עליו נשיא המדינה ראובן ריבלין פעם אחר פעם, לבושתי.

אנו עדים למוסר כפול ביחס לאותם מעשים. אם קוראים לך: רינה מצליח, עודד בן עמי, אמנון לוי, אמנון אברמוביץ', ברק רביד, רביב דרוקר, ואפילו העיתונאי המילואימניק, ח"כ עופר שלח, תוכל לומר ככל העולה על רוחך בפריים טיים כולל אונס, רצח, טרור, בבונים, ולקלל באולפן הטלוויזיה של הכנסת עיתונאי חרדי בבוטות.

חברי וחברות המועדון הללו יזכו לחיבוק ווירטואלי, קריצת עין ואֵלם מוחלט בתקשורת. והמנצח על כל אלה הוא לא אחר מאשר הנשיא ריבלין.

אבל, כאשר ציבור ענק יפרוק את זעמו בקללות וגידופים לעיני המצלמה, ללא כל אלימות תגובה לפרובוקציה של אליל השמאל אמנון אברמוביץ', יקומו האבירים המזויפים של הערכים המזויפים, המוסר המעוות וישדרו בלוּפּ את אותה פרובוקציה בזויה ונמוכה של אמנון אברמוביץ' (שלא היה מעז לעשות בתוך המון ערבי או להבדיל חרדי). אוהו איזה מטעמים יעשו חבריהם בתקשורת: תקריבי תמונות לתוך הלוע של הזועם עד שאתה רואה את הסתימות בשיניים ואת הענבל, יקרבו את המצלמה לצווארו העבה והמיוזע של מפגין אחר ויצרו מצג-שווא של סוף העולם הגיע.

השיא הגיע באיחור של מספר שעות (בכל זאת, צריך לבנות תסריט תואם) אצל ידידו לקדיש, עודד בן עמי, שאמר בסמכותיות פתטית "אמנון היה באותו זמן בשתי הפגנות, של השמאל נגד הסיפוח ושל הימין. בהפגנה של השמאל", ממשיך לחרטט בן עמי "אמנון ידידי התקבל בצורה מנומסת ומכובדת ובימין נהגו כלפיו באלימות עד שנאלץ לצאת בחסות קציני משטרה".

עודד בן עמי, אתה מאבד את זה בצלילה מהירה לתהום. מה רצית, שבהפגנת השמאל יוציאו את זעמם על כל הטוב שהוא מפנק אותם שנים?! תגיד בן עמי, הכל בסדר איתך?! לא בטוח.

ובאמת בן עמי, מדוע בהפגנת הימין היה זעם (לא אלימות בשום אופן) כלפי אליל השמאל, אברמוביץ'?!

כי 'העדר' 'הבבונים' 'מנשקי הקמעות' מבוזה משך שנים, מוקטן, מועלב, נרמס, ורק מסך הטלוויזיה העשוי זכוכית מנע מהיריקות של אברמוביץ' וחבריו לשטוף את פרצופם ברוק.

די! מספיק!

אדוני הנשיא, אם מפריעות לך התבטאויות, נאצות, קללות ועוד מרעין בישין, אתה מוזמן להגיב בזמן אמת באותן מטבעות לשון ובאותה מימיקה, לכל מקרה ומקרה ללא יוצא מן הכלל, ולא בסלקטיביות מקוממת.

האופן שבו אתה 'מגיב' ו'מגנה' אמירות של צד אחד מהמחנות, אתה מלבה את אש השנאה והמחלוקת, אתה תורם להסתה (ולא את מי שהשמאל הציב כמטרה, אם הבנת למי הכוונה…?) ולכן עדיף אחד מן השניים. או שתגנה את הנאצות והמעשים הלא ראויים, משמאל ומימין, או שתשמור על זכות השתיקה, ככה לפחות תסתיר את דעותיך ועמדותיך האמיתיות, מבלי לפגוע במוסד הנשיאות.

 

 

 

הגיע הזמן שתהיו עורכי הדין של התושבים

מערכת יחסי הגומלין בין ההנהגה הנבחרת והפקידות הבכירה ובין התושבים חייב להשתנות & כנ"ל בינם לבין עצמם במועצת העיר

החלטתי להתייחס להתנהלותם של ראש העיר, הסגנים וחברי המועצה המהווים רוב במועצה וכבולים בהתחייבויות הדדיות של 'שמור עלי ואשמור עליך' במובן הפוליטי של המילה, שמשמעותה 'אתה תתמוך במה שאני מבקש, ואני אתמוך במה שאתה תבקש', זה על רגל אחת.

השבוע האחרון היה סוער לאחר שנודע שמועצת העיר הולכת לאשר שבעה חוקי עזר בישיבה שהתקיימה ביום שלישי האחרון (ראה ידיעה נפרדת).

התנהלות הנהלת העיר גובלת בחוסר התחשבות בתושבים ובמידה לא קטנה של ניתוק מהם. מדוע? נבחרי ציבור ומנהיגיו אמורים להנהיג את צאן מרעיתם באופן שהתושבים ייהנו מאיכות חיים, מחינוך טוב, ממקומות תעסוקה מגוונים, וגולת הכותרת מ'יוקר מחיה' שלא יוריד אותם על הברכיים.

בהקשר לדיון שלנו, הכותרת היא 'יוקר המחיה'. בתקופה כה קשה לרבים, ולא רק בגלל הקורונה שהחריפה את מצבם, אלא מהחתך הסוציו אקונומי של התושבים, מצופה שההנהגה לא תכה את תושביה ב'שוטים ובעקרבים'. העוצמה הנתונה בידי נבחרי הציבור היא עצומה וככל שלא ישתמשו בה בתבונה וברגישות, כאבם של התושבים בלב ובכיס יהיה גדול יותר.

בימים בהם אנחנו עדים למעשי חסד של יחידים לטובת משפחות, מצופה שהרשות המקומית תגלה רגישות יתר כלפי תושביה.

הביקורת שלי היא על 'התלהבות היתר' שמגלה ההנהלה בנושא הגירעון והחוסר בכסף בקופה (רחוק מאוד ממה שמציגים ומה שמאשימים את הקודמים, אבל לא נתעסק בזה כאן). ראשית, אני שמח על המודעות והרצון לנהוג במשנה זהירות בכספי ציבור (וזה לא אומר שאחרים נהגו אחרת), אולם, לא יתכן, פשוט לא יתכן, שנבחרי ציבור בישוב בפריפריה דוגמת קריית שמונה יקבלו החלטות כאשר החלקים הדומיננטיים הם: מקצועם (עורכי דין) וממוקדים לטובת המדינה שאינה מספקת את צרכיה של העיר על פי חובותיה.

אי אפשר לשבת מול גיליונות האקסל ולנהל את הקופה, זה קל ולא נכון. נבחר ציבור, מנהיג חייב שיהיה לו נשמה יתרה, חמלה, רחמים לתושביו, לחלשים שביניהם, וזה לצערי הרב לא ניכר בהנהלת העיר.

נ.ב חברי מועצה יקרים ואהובים, אל תיקחו את הדברים הללו באופן אישי. זאת לא הכוונה שלי, ממש לא!.

דבר נוסף. אני מאמין שאף אחד מהנהלת העיר לא יודה בדברים הללו, ויתכן שעל פי תחושותיו הוא גם צודק. אולם, אנחנו עוסקים ב'יוקר המחיה', אל תשכחו זאת. מחיר החלב מצטרף ללחם, הלחם לבשר, לחינוך, לביגוד, לבריאות ועוד שורה ארוכה ארוכה של הוצאות הכרחיות, שאילו המדינה הייתה עומדת בהתחייבויותיה ומספקת את השירותים הללו, אפשר היה להחזיר עודף למשרד הפנים…

…סיבה נוספת מדוע לא להכביד את היד על התושבים היא העובדה שבמהלך הקדנציה האחרונה ראש הממשלה נתניהו והממשלה אישרו סל נכבד את תקציבים לטובת הציבור ולתועלתו. אלה כספים שלא פסקו לזרום לקופתה של העירייה, אם בכסף ואם בפרויקטים.

אני מסכים לחלוטין שצריך לנהוג בשקיפות ובאחריות בכספי ציבור. אני מסכים שחוקים חייבים לשמור אבל מעל לכל אני חושב שבמקום שאין בו 'שכל ישר', חמלה וחשיבה עם הלב, חבל על כל המאמץ.

בואו תהיו פחות עורכי דין ופחות 'נערי האוצר' ותהיו יותר ראש עיר, סגנים וחברי מועצה שנבחרו וקיבלו פיקדון בידיהם לנהל את העיר ולראות את התושב דרך השקל ולא את השקל דרך התושב.

ומילה אחרונה למי שאני הכי אוהב, בני ובנות העיר, שלחלקם אני אפילו מוכן להעניק את התואר 'מלח הארץ'.

בעיני רוחי אני רואה חלק מכם מגיב בסגנון "אנחנו לא מסכנים" "בשביל שירות צריך לשלם" ו"הוא אשם והם אשמים" ועוד אמירות המבטאות חינוך טוב וערכים. בנים ובנות יקרים ויקרות. גם אני חושב כמוכם (או ההיפך…), אבל כאן מדובר בחשבון של 'עניי עירך' מול 'עושרה וכוחה של המדינה'. אף אחד לא מבקש מתת חסד, מתנות חינם וכדומה, ומי כמוכם מכיר זאת מהבית. אלא, שחוסר הצדק של המדינה בתחומים רבים, ולא נחזור עליהם, מחייב את ההנהגה להתנהל ברצינות, קודם כל כלפי תושביה, ורק אחר כלפי המדינה.

זאת הנהגה עם חמלה, עם חוכמה, עם נשמה, הנהגה אמיצה שאינה נרתעת ממאבקים, לא מול תושביה אלא מול הממשלה ומי שאינו ממלא את כל חובותיו כלפי קריית שמונה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad