היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 2.1.2015

בסופו של דבר צריך נהג מנוסה

 

סיסמאות והכפשות אינם תחליף למנהיג שיודע מאין בא ולאן הוא מוביל את העם & בינתיים, יש מי שעסוקים בהכפשות ופגיעות אישיות ויש מי שמקבל אמון על הדרך בא הלך

ככל שמועד הבחירות לכנסת הולך וקרב, הערפל הולך ומתעבה. במקום שיהיה להפך.

אם נזכר לרגע מדוע הבחירות הוקדמו, נבין שיש מי שמנסים לקחת את הדיון למקום אחר לגמרי.

ובכן, ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע למסקנה (העגומה) שהכנסת שנבחרה והממשלה שמונתה, אין בהם ביטחון לפעול, לעבוד באופן תקין. המושג 'כל ממזר מלך' הפך מסיסמא לכלי נשק שהופעל חדשות לבקרים, דווקא על ידי חבריו של ראש הממשלה לשולחן הממשלה, ובאופן קבוע על ידי אותם שרים, שלא ממפלגתו, נגדו. עדיין הזיכרונות טריים, אך נזכיר. לפיד ולבני סללו לעצמם שבילים ונתיבים, בלי שום קשר למדיניות הממשלה והעומד בראשה, ועשו 'מה שבא להם'. נתניהו אומר א' ציפי עושה ב'. נתניהו מוביל ג' לפיד מזמזם ד' וכך לאורך כהונתה הקצרה של הממשלה.

ציפי לבני התגלתה כחתרנית מדופלמת והעמידה את ניסיונה העשיר בפוליטיקה נגד ראש הממשלה בנושאים המדיניים. היום, אחרי הסיכול הממוקד שעשתה לחבריה ב'תנועה', אפשר להבין שמדובר בפוליטיקאית צינית, חסרת מעצורים ורגשות, רק חבל שאת כל אלה היא הפעילה נגד חבריה בתנועה וראש הממשלה ולא במשא ומתן מול הפלסטינאים. לידיעתך יצחק בוז'י הרצוג.

לעומתה, לפיד הטירון הפוליטי שהחזיק בידיו את העוצמה הפוליטית הגדולה ביותר מקרב ראשי המפלגות (מחליט יחיד. קובע יחיד), לא ידע לנצל את הכח לבניה מושׂכלת לעתיד טוב ונשאב לפינות אפלות הן על ידי ציפי לבני והן על ידי יועציו שבעבר היו יועציהם של אריאל שרון ז"ל ואהוד אולמרט שיבל"א. הטריקים והעצות שהיו טובים לשרון ואולמרט מול נתניהו אז, היו רעל קטלני ליאיר לפיד משום שבנימין נתניהו הכין להם אנטיביוטיקה הולמת.

מול שני השׂוררים האלה, נתניהו לא מיהר 'ללחוץ על ההדק' וגילה אורך רוח, העלמת עין ואיפוק ראויים לציון, עד שגם הם נגמרו ופיטר אותם.

אולם, כאשר היה מדובר בנושא תפקיד ממפלגתו, סגן שר הביטחון שניצל את תפקידו ומעמדו כדי לבנות את עצמו במקום לתמוך ולהיות לויאלי לראש הממשלה והממשלה, בנימין נתניהו פיטר אותו מיד.

הבחירות האלה מתקיימות על יציבות שלטונית ויכולת משילות.

הפסטיבל המתחולל בתקשורת בו כל פיפס או אמירה פוליטית חסרת משמעות מתורגמת ל'מסיבת עיתונאים' דרמטית, היא יותר ממגוחכת. העולם יכול להתהפך, והתקשורת תתעלם מכך. אולם, האסטרטגים של המפלגות השונות, כל אחד בתורו, יכול לייצר סדר יום על ידי מניפולאציה למתחילים, והתקשורת תהיה שם. זה נחמד ואפילו משעשע, לאלה שלא מכירים את השטיקים הנמוכים הללו.

השבוע קיבל בנימין נתניהו אמון מחודש וברוב מוחץ להמשיך ולהוביל את הליכוד ולהיות המועמד לראשות הממשלה. הרוב בא מעשרות אלפי מצביעים שטרחו והגיעו לבחור בו.

עכשיו קיימת ציפייה לסיום הליכי הבחירה אצל יתר המפלגות, ואולי סוף-סוף נזכה לשמוע, חוץ מסיסמאות והכפשות, מה מציעות המפלגות השונות כדי שמדינת ישראל לא תרד מהפסים.

 

 

בעד שלטון החוק

העובדה שמדובר במערכת בחירות, אין בה כדי לתת חסינות נוספת על החסינות הקיימת לחברי כנסת מפני חקירה על חשדות מבוססים למעשים פליליים

בתקופה זו מתחדדות באופן מיוחד השאלות הקשורות למקומו של שלטון החוק במדינה דמוקרטית. נכון, שלטון החוק צריך להיות בפרונט לאורך כל השנה, אולם בימים אלה במיוחד.

לאור החקירות השונות, החשודים והחשודות מקרב הפוליטיקאים שנחשדים בעבירות על חוקי המדינה, השאלה במי לתמוך את מי לחזק, היא יותר מתבקשת.

לא אגלה סוד אם אומר שאילולא שלטון החוק החיים כאן היו בלתי נסבלים עד בלתי אפשריים. ולכן העמידה הבלתי מסויגת לצד שלטון החוק היא לא שאלה בכלל.

כאן צריך להוסיף הערה. יש ביקורת לגיטימית על התנהלותם של מספר נציגים מטעם שלטון החוק ובראשם היועץ המשפטי לממשלה בדרך התנהלותו מאז שמונה, טוב היה אילו לא מונה. אני מרשה לעצמי להשתמש במילה 'מוזר' למספר החלטות או אי החלטות שלו. משפטנים מרימים גבה פעם אחר פעם לנוכח האופן בו פועל ומקבל החלטות במשורים רבים. אפשר לומר שהוא גיבור גדול על חלשים, אבל מול חזקים הוא מתגלה כמרחן, הססן וזגזגן.

למרות זאת ולמרות הביקורת עליו (ועל עוד מספר בעלי תפקידים) אני עם החוק וזרועותיו.

כי האלטרנטיבה היא מצב בו אי אפשר היה אפילו לכתוב את הביקורת הזאת.

 

 

 

אחינו עובדי 'פרי הגליל', שוב מתעללים בכם

עכשיו תורו של ה'אח' בנט לעזור ל'אחים' בחצור

בזמן שהדברים נכתבים, עדיין לא ידוע מה עלה בגורלו של מפעל 'פרי הגליל'. דבר אחד ברור. לא חשוב עד כמה אתה צודק, חשוב עד כמה אתה חזק…

יום לפני שסגרו את מפעל 'פרי הגליל, פתרו את הבעיה של ערוץ 10. מבלי להיכנס לשאלה אם אנשי הערוץ צודקים או לא, מדינת ישראל לא כפתה את החלטה לסגור את הערוץ והותירה אותו פתוח. וזה בסדר.

לעומת זאת פועלי מפעל 'פרי הגליל' המספק חמצן דליל בצורת משכורת מינימום, נסגר מעכשיו לעכשיו במכת גרזן.

מי שנע? מי התייחס? מי בכלל סופר את הפועלים המסכנים האלה?!

זה סוג הדברים שמפוצצים אותי. חוסר הצדק, האפליה בין דם לדם בנושאים כל כך קיומיים כמו 'לחם לילדים'.

זהו סימפטום של ריקבון ערכי כאשר מחד יש מפעלים שלנו, של המדינה בה מרוויחים עשרות אלפי שקלים בחודש, ולא בגלל כישורים מלאכיים, אלא בשל הברז-השלטר שיש בידי העובדים, ולא משנה מה מידת הצדק המלווה את מעשיהם, ומאידך מאות פועלים בפריפריה, חצור, שהמדינה ובעלי הממון הופכים אותם לאבק אדם. לא מבין. לא תופס. לא מסכים.

 

 

סל בריאות או סם מוות?!

'סל הבריאות' הוא סיבה מספיק טובה לייחד שידור משולב בשלושת ערוצי הטלוויזיה לגייס תרומות & נו, נראה מי ירים את הכפפה?

השבוע החליטו חברי וועדת סל הבריאות על רשימת התרופות שיכנסו לסל, ובמילים אחרות, מי מהחולים יחיה ומי ימות, חלילה.

נראה לי שזו אחת הוועדות הכי בלתי יהודיות. לא מדובר על מצב שאין בנמצא תרופה למחלה כזו או אחרת אלא למצב שיש תרופות אולם הם ימנעו מהחולים כי חמישה שישה אנשים החליטו.

זהו עוד אחד מהנושאים שמקרבים אותנו כבני אדם אל המושג 'בהמה' חסרת תבונה.

כן, אני מבין, אין מספיק כסף כדי לקנות את התרופות לכל החולים בכל המחלות. מבין, ועדיין לא זאת הבעיה.

הבעיה היא שהמדינה מפנה עורף ליותר מידי נושאים חברתיים ומתעלמת מיותר מידי מצוקות של אנשים מכח הזכות שלה להחליט על סדר הקדימויות בהקצאת תקציב.

תארו לכם שממשלת ישראל הייתה מחליטה, על בסיס אותו היגיון, שהיא מונעת מעובדי חברת החשמל חשמל חינם. מה היה קורה, לא צריך לומר לכם. ואגב, זה לא משנה כמה עולה למדינה לתת חשמל חינם לאלפי תושבים ובני משפחותיהם.

מה ההבדל בין החולים ובין עובדי חברת החשמל?! החולים חלשים, אין בידם כח כלשהו ועובדי חברת החשמל …אופס חושך.

בכל זאת היה ראוי שבמדינת ישראל יתייחסו אחרת דווקא להצלת חולים חסרי ישע ולא ימנעו מאלפים למות בגלל שהמדינה לא מקצה את התקציב הנחוץ לרכוש תרופות.

הייתי מציע ששלושת ערוצי הטלוויזיה ייחדו שעה להתרמה למען 'סל הבריאות'. אני משוכנע שאם הכסף ילך רק ל'סל התרופות', נגלה את הפנים האמיתיות של הערכים היהודיים והתרומות יזרמו. אני בטוח.

 

 

אולי יעניין אותך