היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 24.5.2013

 

הבחירות לראשות העיר  יצאו לדרך

סנוניות ראשונות כבר באוויר, ובניגוד לסנונית ההיא מהפתגם, הסנוניות הפעם מבשרות את בוא הבחירות לראשות העיר ולמועצת העיר.

הבחירות יתקיימו, למי שעדיין לא שמע, ביום שלישי י"ח בחשוון תשע"ד 22.10.2013.

הפעם ניכרת התעניינות ערה בבחירות העתידיות, וזה סימן טוב ואפילו מעורר תקווה שאולי-אולי התושבים החליטו לקחת את גורלם בידיים ולהיות אחראיים למה שהם יבחרו בסופו של דבר.

…אולם לפני כן.

נקדים ונאמר שיש לברך את כל מי שחושב שהוא מתאים להיות ראש עיר/חבר מועצה והוא מוכן להיחשף ולהעמיד את עצמו לדין הבוחר.

מבלי לנקוט עמדה באשר למועמד זה או אחר, המועמדים צריכים לעשות צעד משמעותי כלפי הבוחרים/התושבים ולהציג את חזונם, תוכניותיהם כבר עכשיו. זכינו במועמדים בעלי פרופיל חזותי נאה, בלי יוצא מן הכלל, ואם ניראה את התמונות עוד מאה פעמים, זה לא יקדם אותנו אל הדבר האמיתי, ולוּ במילימטר אחד.

הציבור מעוניין לשמוע ולבחון האם המועמדים מכירים את מפת הצרכים/הבעיות של העיר לעומקם? האם הדיאגנוזה שלהם אכן תואמת את המציאות? האם הצעותיהם הם לא עוד פנטזיה, אלא תוכנית ברת ביצוע שיש לה זכות קיום.

 

קריית שמונה היא עיר עם המון בעיות, המון פספוס, אבל באותה נשימה, גם פוטנציאל גדול ליציאה לדרך חדשה.

הציבור מאס בסיסמאות נבובות שבדרך כלל מיוצרות על ידי אנשי פרסום ויחסי ציבור, ומלבד העובדה שהן חושפות את כישרונו או כישרונה של הכותב/ת, אינן מחדשות דבר וחצי דבר לגבי המועמד ויכולותיו האמיתיות.

יש יתרון עצום בעובדה שכבר עכשיו מערכת הבחירות התעוררה והחל דיון ציבורי בנושא שהוא בנפשה של העיר הזאת.

לקריית שמונה נגמר האשראי, אין יותר אשראי לקריית שמונה לטעויות. שכל אחד ואחת ישאלו את עצמם, ככה כשהם לבד עם מצפונם, האם הם מרוצים ממה שקורה היום? האם מה שקורה היום זה הכי טוב שהתושבים יכולים לקבל? האם יש קשר בין התקווה שלפני הבחירות האחרונות ובין מה שיש היום, חמש שנים אחרי?

כל מי שחושב שהתשובות לכל השאלות האלה הן חיוביות, עלא-כיפק. שימשיכו ישר בצומת הקרוב.

אלה שענו על חלק או כל השאלות בשלילה, צריכים לעצור ולחשוב לאן הם רוצים לפנות? לאן הם רוצים שהעיר תיפנה? ולאיזה יעדים הם רוצים להוביל את העיר ומי לדעתם יכול להוביל את העיר בשנים הקרובות?

אלה חלק מהשאלות (יש עוד המון שאלות) שכל אחד צריך לשאול את עצמו כבר עכשיו, לפני שפרסומאים ממולחים 'ישתילו' לנו תודעה שעבורה מישהו משלם להם.

הפעם התושבים צריכים להיות יותר פעילים ויותר אכפתיים, למענם ולמען ילדיהם.

 

אסור לקשור בין חוב כספי ל'הבנה' לרצח

מי מאיתנו לא היה חייב בזמן כלשהו ששת אלפים שקל?! זה לא סיבה לרצח 0 מלחמת חורמה נגד אלימות מסוג כלשהו

 

הטרגדיה בבנק הפועלים בבאר שבע נוצלה (כצפוי) על ידי מספר גורמים כדי לדוג במים עכורים, לרקוד על הדם ולהרוויח כמה קולות.

מי שקושר בין מלחמת הקודש של רוב תושבי ישראל לחיים הוגנים ואפשריים מבחינת יוקר המחיה בכל שטחי החיים, ובין הצדקה או 'הבנה' למניעיו של הרוצח, עושה עוול ומכתים את רוב הציבור בישראל במשהו שאינו קשור למחאה החברתית.

רצח הוא רצח, ולרצח אין ואסור שתהיה הצדקה, הבנה או כל 'אבל' אחר. מדינת ישראל שטופה באלימות מכל עבריה. כל זב חוטם ועבאדי משליט את רצונו בכח האלימות המילולית והפיזית כדי לכפות את רצונו על האחר, אם בכביש, בשכונה, במגרש הכדורגל או סתם בחנייה.

האווירה הזאת של האלימות היא ורק היא הביאה, או לפחות גרמה לרצח של ארבעה חפים מפשע שכל חטאם היה בהיותם בבנק, אם בתפקיד ואם כלקוחות.

תגידו לי את האמת. למי מאיתנו לא היה חוב של ששת אלפים שקל פעם בחיים? מי מאיתנו לא מכיר מישהו שיש לו חוב של ששת אלפים שקלים?

תארו לכם שהיינו מעבירים קו ישיר בין ה'הבנה' למעשיו של הרוצח בבאר שבע למי שאנחנו מכירים? מצמרר, לא?!

הרצח הזה צריך ללמד את כולנו לעמוד כאיש אחד נגד כל סוג של אלימות, מילולית או פיזית, לגנות ולפעול באופן מעשי מול התופעות הללו, גם אם זה 'לא נחמד'.

 

שישים אלף שקלים, לא דיבורים

מעניין לעניין, כמעט באותו עניין.

הממשלה קיבלה החלטה לבטל את מענק ה-שישים אלף שקלים לדירה, הניתנת לזוגות הרוכשים את דירתם בפריפריה ובקריית שמונה. זו סטייה חריפה ממתווה לא כתוב שהממשלה הזאת מחויבת לו כלפי תושבי קריית שמונה.

משבר הדיור נטחן מכל הכיוונים והשורה התחתונה נותרה כפי שהייתה. זוג צעיר לא יכול לרכוש דירה במחירים היום ובעיקר, כאשר מוסיפים לכך את חוסר היציבות התעסוקתית, את ההכנסה הלא גבוהה מעבודה ואת מחירה הסופי של הדירה שרק עולה ועולה.

ולכן, חובתה של הממשלה לחזק את הזוגות צעירים אשר החליטו להקים בית בקריית שמונה ובפריפריה, בשישים אלף שקלים, ולא בדיבורים.

נזכיר רק שהממשלה החליטה על המענק רק לפני שנה וחצי ורק 600 משפחות נהנו ממנו עד היום.

עכשיו הממשלה מבטלת את המעט הזה?! זו חוצפה, אטימות ועיוורון לעתידם של הזוגות הצעירים בישובים כמו קריית שמונה.

ראש הממשלה צריך לרסן את שר האוצר ולצנן מעט את אובססיית המכות שהוא מנחית על האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל.

אתה לא נמצא בזירת אגרוף, מר לפיד. מדובר בבני אדם.

 

אז, תהיה מלחמה?! לא יודע

אם הגעתם לאייטם הזה, סימן שמה שכתוב בהמשך עבר בשלום.

אנחנו, האזרחים התמימים החיים את חיינו, בטוחים שאנשים 'גדולים' ו'חשובים' מקבלים החלטות תוך שהם מתנתקים מהבלי העולם, טובלים במקווה (7 פעמים) לובשים לבן ויושבים על  המְדוֹכָה, בדחילו ורחימו.

המציאות כנראה שונה מעט. מסתבר שלפעמים המציאות היא זו שמכתיבה את ההחלטות שאתה מקבל.

מה שקורה בימים האחרונים בגבול עם סוריה וההצהרות משני הכיוונים, הן הישראלי והן הסורי, מזכיר תסריט מהסוג המתואר למעלה. לזה נפלט פגז, וההוא הגיב למקורות הירי, הרמטכ"ל הזהיר והנשיא הסורי איים בתגובת נגד.

לא שאני לא חושב שישראל צריכה להפקיר את האינטרסים שלה נוכח מה שקורה עם הסורים, אדרבא, חובתה המוסרית ומחויבותה לאזרחיה לשמור על האינטרסים שלנו בשבעים ושבע עיניים.

אלא, ש'התפאורה' המלווה את העניין אינה במקום. נכון, צריך להראות לצד השני שצה"ל במלוא אונו וערנותו כדי להרתיע ולמנוע מלחמה, חלילה. אך, כמו שהדברים מתגלגלים לאחרונה, זה ממש עלול להביא לתוצאות הפוכות ממה שמתכוונים בישראל.

לפעמים אני מתגעגע לאותם עלומי שם שגם אחרי עשרות שנים אינם ששים להתפאר במה שעשו למען עם ישראל כאשר הם היו במקום בו התפקיד חייב אותם לשאת באחריות ולעשות את המעשה הנכון והחכם למען עם ישראל. מתגעגע.

 

 

 צה"ל ממשיך לזלזל בתושבי קריית שמונה

זאת המסקנה העולה מדרך התנהלותו של צה"ל השבוע (שני עד חמישי) בפיצוץ מוקשים.

תושבי קריית שמונה עדיין לא נרגעו מהיחס המזלזל של שלטונות צה"ל בתושבי העיר והאזור מיום העצמאות האחרון, כאשר האחראים על מטס חייל האוויר לא עבר מעל שמי העיר.

…זה התחיל ביום שני בשעות הערב המוקדמות, כאשר ללא אתראה כלשהי נשמעו פיצוצים עזים במיוחד. הפיצוצים היו כל-כך חזקים עד אשר הדי הנפץ הרעידו את שמשותיהם של הבתים בעיר ובישובי האזור.

מיד לאחר מכן הוצפו מרכזיות המשטרה והעירייה במאות טלפונים לברר את פשר קולות הנפץ.

גם אלינו הגיעו פניות וסמסים כדי לדלות פיסת מידע כלשהי, בנוסף לטלפונים של מכרים וחברים.

ברור קצר העלה שמדובר בפיצוץ מבוקר של מוקשים ישנים בשיפולי רמת הגולן.

…משרד הביטחון העביר באמצעות מכרזים את פינוי שדות המוקשים לידי גורמים קבלניים ובדרך 'שכח' לחייב את האחראי לפינוי להודיע מבעוד מועד על הפעילות הרעשנית.

השעה בה בחרו האחראיים לפוצץ את המוקשים, גם היא בעייתית. שעות הערב לקראת השעה שמונה, היא שעה בה ילדים רבים מושכבים לישון, ותושבים עושים את דרכם לבית מהעבודה או מסידורים. הבהלה שנוצרה מקולות הנפץ יכולה הייתה להימנע לוּ הייתה מתפרסמת בתקשורת הארצית (רשת ב' וגלי צה"ל) ידיעה קצרה של דובר צה"ל על הפיצוצים.

איני מוצא שום סיבה לכך שההודעות הללו לא יצאו מבעוד מועד לתקשורת, זולת זלזול של האחראיים על הנושא בצה"ל/משרד הביטחון.

מישהו מעלה בדעתו שדבר כזה היה קורה במרכז הארץ, במדינת תל אביב?! הרי, עוד באותו רגע הייתה מתארגנת עצומה ופנייה של התושבים להדיח את האחראי על המחדל. אבל כאן, בגליל, מי סופר אותנו… שילדים ייבהלו, אימהות תהינה במתח וחרדה על ילדיהן ושאנחנו נקפוץ, סליחה על הביטוי.

היה מצופה שעיריית קריית שמונה, המשמשת חוליה מקשרת שלנו התושבים עם מוסדות המדינה השונים תהיה ערה יותר ומיד אחרי מה שקרה ביום העצמאות (המטס) יצא מכתב חריף לכתובות הנכונות ועם המסרים הנכונים. איני יודע אם זה קרה.

והכתובת הראשית הן צה"ל ומשרד הביטחון. מדוע דבר כזה בכלל צריך לקרות?! מדוע עצבינו ובריאותינו הנפשית צריכים להיפגע?!.

ביום חמישי נשלח פקס דחוף אל אלוף הפיקוד ובו טרוניה על התנהגות צה"ל. "הוצפנו במאות טלפונים, ולא ידענו מה לענות לתושבים המבוהלים", כותב ראש העיר הרב ניסים מלכה לאלוף הפיקוד.


  

  

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad