היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

והפעם עובדות אז מי הכי נמוך בארנונה?!

חברת BDI חברה למידע עסקי פרסמה השבוע את טבלת הארנונה בארץ. החברה בדקה ומצאה שיש פערים גבוהים בין תשלומי הארנונה בין הישובים השונים, ובהם קריית שמונה.

לפני שנעבור לקריית שמונה עירנו נעיף מבט אל עבר חמש הערים היקרות ביותר.

בראש נמצאת בירת ישראל ירושלים עם תעריף של 66.5 שקל למ"ר, אחריה גבעתיים עם 58.1 שקל למ"ר, חיפה נמצאת במקום השלישי מבחינת יוקר הארנונה עם 58.1 שקל למ"ר, מיד לאחריה רמת גן 56 שקל למ"ר וחולון עם 54.6 שקל למ"ר סוגרת את רשימת חמשת הישובים בהם התושבים משלמים את התעריף הגבוה ביותר של הארנונה למ"ר למגורים לשנה לפי בדיקה של חברת BDI.

חברת BDI בדקה גם את תעריפי הארנונה הנמוכים, שהם מגיעים לכדי חצי מגובה הארנונה שמשלמים בישובים היקרים.

הנה רשימת הישובים בהם התושבים משלמים את תעריף הארנונה הנמוך ביותר.

בראש הטבלה נמצאת קריית שמונה בה כל תושב משלם עבור מ"ר רק 29.6 שקלים, מיד אחריה ברשימה נצרת, רהט, נתיבות, טירה, טירת כרמל, קלנסווה, שדרות, שפרעם וטמרה. יש לציין שבערים אלה התעריף הגבוה ביותר ואינו עובר את סף ה-30.6 שקל למ"ר לשנה.

עד כאן הנתונים, ומכאן השאלות.

מי מאיתנו היה מוכן לשלם כמעט יותר מפי שניים ארנונה ולקבל את השירות אותו מקבלים באחת הישובים: ירושלים, גבעתיים, חיפה, רמת גן או חולון?

מי לעומת זאת היה מוכן להמשיך ולשלם את הארנונה הנמוכה ולהיות מוכן לאפשרות שחייו יכולים להיראות כמו ב: נצרת, רהט, נתיבות, טירה, טירת כרמל או קלנסווה?!

שאלות קשות, ונדרשת מידה לא מועטה של אומץ לב ציבורי לענות עליהן, במיוחד לאור העובדה שאנו נמצאים בעיצומה של מערכת הבחירות לרשויות המקומיות.

כל אחד שיעשה את חשבון הנפש שלו עם עצמו ויענה בכנות על השאלה הזאת.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad