היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

חזקיה איוב פרץ

משפחתו של חזקיה, יחזקאל פרץ גרה בשכנות לנו בשיכון ד'. שנות השישים המוקדמות, העלייה ממרוקו מקבלת תאוצה, ומשפחת פרץ ברוכת הילדים מקבלת דירת קרקע מולו הבית שלנו.

…יחזקאל היה מהחזקים והמוצקים של השכונה, כזה שלא מתעסקים איתו, בעיקר כאשר הוא מתעצבן, גם בלי סיבה.

יחזקאל היה אלוף השכונה בעגלות בעלות ארבעה גלגלים. הוא היה המתכנן, היצרן ונהג המרוצים. העגלות שלנו החזיקו מעמד ב'ירידה' אחת או שתיים, מכסימום. של חזקיה, משהו מפס היצור של מרצדס. נוסעת ונוסעת ונוסעת…

…השבוע פגשתי אותו ואת אסתר אישתו, בביתם בורדים, אחרי ההלם הראשון, נקוו לי דמעות בעיניים, שבר כלי. לא ראיתי אותו לאחרונה, ולא תיארתי שאפגוש את חזקיה 'איש הפלדה' מרוסק נפשית ופיזית. רסיסים של אדם ורסיסים של זיכרונות נוסטאלגיים מלפני שנים.

קשה היה להבין את דבריו של חזקיה, מהרגע ששאלתי אותו "מה קורה? מה הבעיה?", הוא התחיל לדבר, לבכות, בעצם, לבכות ולדבר יחד. קשה היה להבין אותו.

חזקיה איבד את מאור עיניו כתוצאה מסיבוכים של מחלת הסוכרת, עבר התקף לב, ולפני מספר חודשים עבר גם אירוע מוחי… איוב.

אסתר: "הכל התחיל אחרי שהבן החייל שלנו תומר ז"ל נהרג יחד עם בן דודו, גם הוא חייל. חזקיה נכנס לדיכאון ומצבו הידרדר מיום ליום. הנגרייה נפגעה והפרנסה יחד איתה", מספרת אסתר בקול שבור."נקלענו לחובות והתחילו הריצות בגלל המחלה. המצב רק הלך ונהיה גרוע מיום ליום. העסק צבר חובות ארנונה שהלכו וגדלו וזה לחץ על יחזקאל וגרם לו כאב גדול שהוא לא מסוגל לפתור את הבעיה עם הארנונה. החוב של הארנונה", אומרת אסתר "מונע מאיתנו לקנות את הנגרייה ולהנציח את תומר ז"ל הבן שלנו".

חזקיה כלוא בביתו שלו זה מספר חודשים כי אינו יכול לרדת עקב נכותו וכיסא הגלגלים במדרגות. היות והדירה והבניין בבעלותם של הדיירים, אין העירייה רשאית לטפל בבעיה.

אסתר: "יחזקאל נמצא מהבוקר עד הלילה בבית. רצינו שלפחות יצא מהבית למועדון לעיוור "ליאור", אבל בעירייה אמרו לנו שאין הסעה ונסתר לבד. אני לא יודעת מה לעשות כי כרגע אני מקבלת דמי אבטלה אחרי שפוטרתי, ובעוד כמה שבועות גם האבטלה נגמרת", אומרת אסתר, ולמרות שהיא משדרת חוזק, גם סבלה הולך וגובר.

מבלי להיכנס לשאלה מי צודק, הסיפר הטרגי הזה אינ יכול שלא לגעת בנימי הנפש שלנו. חזקיה נמצא במצב בלתי אפשרי אליו הגיע עקב שרשרת אירועים קשים וגורליים הבן האהוב נהרג, הדיכאון חילחל לנשמה, העסק הידרדר, שורה של מחלות קשות כל אחד בפני עצמה: עיוורון כתוצאה מסוכרת, התקף לב ואירוע מוחי. כל אחת מן המכות הללו לבדה יכולה להכריע את חייו של אדם, וחזקיה לא מרים ידיים, נלחם ושורד נלחם ושורד. השאלה היא 'עד מתי?'.

  

 מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "עניינו של התושב הנכבד הובא בפני ראש העיר, טופל בידי הגזבר והיועץ המשפטי, ואף הובא בפני ועדת הנחות. מפאת החובה לשמור על פרטיות הנוגעים בדבר, לא תוכל העירייה למסור פרטים, אלא בהסכמה מפורשת של התושב לוותר על פרטיות".

 

    

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad