היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

כבר לא צומת, מחלף גולני

שנתיים וחצי לאחר תחילת העבודות, נחנך השבוע מחלף גולני, שהוקם בצומת הכבישים 77 ו-65, צומת גולני. המחלף החדש שנחנך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ ומנכ"ל חברת נתיבי ישראל, שי ברס, מחליף את הצומת ההיסטורי שפעל במקום עשרות שנים, בנקודה מרכזית שבין אצבע הגליל, הגולן והכנרת, לבין עמק יזרעאל, חיפה ותל אביב. הפרויקט שהוקם בהשקעה כספית של 300 מיליון שקל, מאפשר הגברת מהירות הנסיעה במחלף ל-100 קמ"ש תוך שמירה על בטיחות ונוחות הנסיעה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "יש לנו משימות גדולות מאוד לאור מה שקורה באזורנו ברדיוס כל כך רחב, וגם מקרוב. בזמן שהם יורים אחד על השני – אנחנו בונים אחד בשביל השני. המדינה שלנו שלווה ובוטחת בכוחו של צה"ל, בוטחת בכוחה עצמה, כי היא יודעת שהיא יכולה להגן על עצמה. לא אתן לאף אחד לפגוע במדינת ישראל. אני מבקש מכם, צאו לבלות בחג, ואם מישהו יחשוב לפגוע בשלוות החג הוא ידע מה מחכה לו".

שר התחבורה, ישראל כ"ץ: "מהפכת התחבורה והתשתיות מתקדמת באוויר, בים וביבשה ועכשיו היא מגיעה לצפון. צומת גולני  מחלף גולני, כביש חוצה ישראל צפון-מזרח, הכל נמצא כאן באותו המקום. המציאות משיגה את החזון. בתוך שנים ספורות נוכל לנסוע מאזור קרית שמונה עד לת״א והנגב ללא אף רמזור".

 

מחלף גולני הוא חלק מתכנית "נתיבי ישראל" אותה יזמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ. התוכנית נועדה ליצור רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל, מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. השר כץ ציין כי מחלף גולני הינו חלק מתוואי הנסיעה "הזרוע המזרחית" שיקשר את צומת עמיעד לצומת תשבי ובהמשך לכביש 6. "המחלף תוכנן לתת מענה למגוון הצרכים של עשרות אלפי הנהגים החולפים במקום מדי יום".

 

"המחלף שהוקם בצומת גולני, הינו מחלף מערכתי העונה למגוון צרכים", אמר מנכ״ל נתיבי ישראל שי ברס, "ישולבו בו מעברים תת קרקעיים להולכי רגל, כבישים לכלי רכב, מעבר טנקים תת קרקעי, דרכים לרכב חקלאי, שביל לרוכבי אופניים ותחנות לתחבורה ציבורית בכיווני הנסיעה השונים".

אולי יעניין אותך

Bottom ad