היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מבקר העירייה: ביקורת 2011 – 2012 סוף-סוף דיון במועצה

השבוע כונסה ישיבת מועצת עיר, שלא מן המניין כדי לדון בממצאי דו"ח מבקר העירייה לשנים 2011 – 2012.

ממצאי דוחות המבקר הונחו על שולחן המועצה אחרי דחיות חוזרות ונשנות, חלקן כתוצאה ממערכת הבחירות האחרונה.

מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון, שניהל את הישיבה אמר מיד בפתיחה שחלק מהנתונים תוקנו כבר ואת אלה הטעונים תיקון הם יתוקנו "אנחנו נקים ועדה ליישום המסקנות וההמלצות של דוחות מבקר העירייה. אני מעריך שתוך שלושה חודשים נוכל לכנס את חברי המועצה ולדווח לכם על גמר ביצוע", אמר המנכ"ל.

מיד לאחר מכן סקר מבקר העירייה את ממצאי הדוחות בפרוט, לעיתים בפרוט יתר והתעכב על הכשלים שחוזרים ונשנים מדוח לדוח.

המבקר שם דגש מיוחד על בעיות מבניות, חוסר בתקציבים הגורמים לאי מימוש החלטות עד תומן.

"העירייה העבירה מתקציבה, בנוסף לתקציבים שהיא קיבלה ממשרד החינוך עוד שלושה עשר מיליון שקלים כדי לשדרג ולחזק את המערכת", אמר פינטו.

ראש העיר הרב ניסים מלכה וחברת המועצה ד"ר יפעת שאשא הממונה היוצאת על תיק חינוך הביעו קורת רוח מהנתון וראש העיר אמר שזהו הביטוי המעשי לתמיכתה של העירייה בחינוך בקריית שמונה.

 

 

אגף מהנדס העיר

על אף התשבחות למהנדס העיר שוקי בנדלק (המסיים את תפקידו), העיר המבקר פינטו מספר הערות: המהנדס נשאב לשוטף ואינו מתפנה לתוכניות ארוכות טווח, אין תוכנית אחזקה לטווח רחוק, יש להוריד את הלחץ והמתח בועדת המשנה לבניין ערים שם מתנקזים עיקר הפניות לקבלת היתרי בניה, יש חובה לבצע סקר נכסיי העירייה מתוך כוונה לאגם ולרכז את הנתונים. המבקר מציין בדוח שלו שיש ליקויים במבנה הארגוני בנושאי פרויקטים ופקחים, שני נושאים רגישים מבחינתה של המערכת ותושבי העיר.

 

מחשוב

 המבקר מציין את הפער הקיים (במספר אגפים) בין מה שהמחשב יכול לספק ומה שקיים בפועל "יש מקומות שעדיין עובדים כמו לפני חמישים שנה", אמר פינטו.

המבקר ממליץ, על פי הממצאים המצטברים לחזק את יחידת המחשב ולעבות את כח האדם הנותן שירות בהיקפים הולכים וגדלים.

יש להקטין את הפערים בין מה שקיים היום לבין מה שצריך להיות בתחום זה על ידי הוספת יועץ מקצועי לקיים.

 

ראש העיר הרב ניסים מלכה התייחס במסמך כתוב להערות מבקר העירייה המצטברות אל השנים בהן נערכו הדוחות. ראש העיר התייחס לאחת מנקודות אכילס בעיר, הניקיון (הלכלוך) ואמר "יש כבר שיפור משמעותי בניקיון הידני והממוכן וכל 'הצפרדעים' לפינוי אשפה עוברים חיטוי וצביעה", ושב וציין את שדרוג גני משחקים "הגנים שודרגו ושופצו ואנו בהליך לסיום אישור עמידה בתקנים".

"למרות התקופה הקשה יצרנו יש מאין. לראשונה קלטנו במכרז את רשת "דרכא", זכינו לפרסי חינוך", באשר לספריה, שכבר הובטח ששעריה ייפתחו בסוף חודש פברואר השנה: רשת המתנ"סים יוצאת לדרך חדשה, "הספריה העירונית עברה מהפך שלם ותפתח כאשר יתמנה ספרן".

בית הקשיש שוקק חיים ופעיל, קלטנו מהנדס שעושה עבודה מסורה וללא לאות, עומדים לסיים פרק ב' ברח' הירדן, אנו בשלבים מתקדמים בנושא הכיכרות. עם חניכתם נוכל לראות את המוצר היפה הגמור, שדרגנו את רח' רזיאל ועומדים לשדרג  את רח' הרצל, אנו משדרגים את המקלטים כך שנהיה מוכנים לשעת חירום, נתגבר את הפיקוח", אמר ראש העיר על הפרויקטים שיצאו לדרך בתקופה המקבילה לדוחות של המבקר.

 

הישבה התנהלה באופן ענייני ובסופה התקבלה ההצעה להקים ועדה לביצוע ויישום מסקנות והמלצות דוחות הביקורת. בראש הועדה יעמוד מנכ"ל העירייה אשכול שוקרון.    

אולי יעניין אותך

Bottom ad