היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מוקירים את מתנדבי "קפה מותק"

 

באירוע נכחו, הרב יצחק קקון, המשמש כיו"ר הסניף של אנוש בקריית שמונה, מנהל סניף אנוש נמרוד דורון, ונציגי המכללה האקדמית תל-חי השותפים לפרויקט המיוחד ביניהם: דיקן הסטודנטים ד"ר זאביק גרינברג, מתאמת פעילות אקדמיה קהילה תמי זרוצ'ס, מנהלת היחידה ללימודי שדה במכללה שרון חי והאחראית על המעורבות החברתית במכללה, שולי ספיר.  

את פרויקט בית הקפה ניהל עד לאחרונה גלעד גור-לוי, בוגר החוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל-חי אשר יחד עם הסטודנטים מהחוג הפעילו את המקום במשך שש השנים האחרונות. לאחרונה התמנתה לתפקיד הניהול נועה יצחקי, אשר סיפרה על השינויים וההתפתחויות שעבר בית הקפה במשך שנים אלה. "המטרה העיקרית, לשמה הוקם בית הקפה" אמרה נועה "היא לשנות את התפיסה כלפי אנשים המתמודדים עם נכות פסיכיאטרית ואני חושבת שלאט לאט אנו מצליחים לעשות זאת".

בית הקפה מהווה מקום מפגש חברתי ותרבותי ובמהלך השנה התקיימו בו מספר פרויקטים ביניהם: סדרת ההרצאות "קפה-מדע" ביוזמת המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיג"ל, הקרנות סרטים, הרצאות הניתנות ע"י תושבי העיר ומרצים מתחומים שונים ועוד. לאורך כל השנה ובכל הפעילות החשובה, ליוו המתנדבים את בית הקפה והושיטו יד בכל תחום.

"כל הפעילות הנעשית ב"קפה מותק"" הוסיפה נועה "נעשית בהתנדבות עם המון נתינה ואהבה. השנה החלו המתמודדים עצמם בהפעלת בית הקפה ושולבו בעבודות השונות במטבח, במלצרות ובכל משימה שנדרשת. אני מבקשת להוקיר את האנשים שהתנדבו במהלך כל השנה, סטודנטים מתל-חי, אנשי הסגל המנהלי והאקדמי ותושבי העיר".

ליאור גון המשמש כאחד המתנדבים סיפר על החוויה המיוחדת של ההתנדבות בבית הקפה: "למקום הזה אתה יכול להגיע תשוש ועייף, עצבני מאירוע שקרה לך במהלך היום, אך כעבור כמה שעות, תצא מכאן עם המון מרץ ואנרגיה….זה מקום מיוחד בו אני יכול להיות אני עצמי, להוריד את המסכות, את הפסון, לקחת נשימה עמוקה ולהירגע… מהפעם הראשונה שהגעתי למקום ולאורך כל התקופה בה עבדתי בקפה, תחת שרביטו של גלעד גור-לוי, הרגשתי שהגעתי למקום מיוחד, בו תמיד ניתן למצוא אוזן קשבת, תמיד יש עם מי לדבר והחופש המלא להיות מי שאתה. אני מבקש להודות לכל מי שמוביל את הפרויקט המקסים הזה ולכל מי שלוקח בו חלק. תודה על שאפשרתם לי להיות חלק ממנו".  

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad