היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מחליפים ראש

 

לפני כחודשים נכנס סנ"צ רן אופיר לתפקידו כמפקד תחנת משטרת קריית שמונה. סנ"צ אופיר מחילף בתפקיד את סנ"צ יגאל חדד, שהועלה לדרגת נצ"מ ומונה לתפקיד בכיר במטה הארצי.

אופיר, נשוי ואב לשלושה, מתגורר בקריית טבעון, ומגיע לקריית שמונה לאחר שהיה מפקד משטרת בית שאן.

השבוע, חודש אפריל, בלשכתו, כאשר התפאורה בחוץ לקוחה מחוש ינואר, נפגשתי איתו לשיחת הכרות.

אחד הדברים הראשונים שבלטו לעין זה שינוי מיקום שולחנו. השולחן עמד בעבר עם הפנים למזרח, הופנה לדרום. שלושה מסכים בחדר הראשון מרצד עם ידיעות חדשותיות מהארץ והעולם, השני מסך טלוויזיה והשלישי צג מחשב העבודה שלו, החסוי מהעין.

האווירה מאוד נינוחה וסנ"צ אופיר משדר 'מתח נמוך', כמעט אפס חשמל בחלל החדר, דבר המשרה סוג של 'תרגיש נוח, אתה בבית'.

 

– סנ"צ אופיר, כיצד הספקת להתרשם מהעיר קריית שמונה בחודשים שאתה כאן?

"אני חייב לציין שהגעתי למקום יפה ומכניס אורחים. אי אפשר שלא לחוש את המיוחדות של תושבי המקום. זה משהו מיוחד שלא היה מוכר לי בעבר".

 

– מבחינת 'צילום הרנטגן' שעשית, מה אתה למד?

"עיר נורמטיבית לחלוטין. אי אפשר לומר שיש כאן פעילות עבריינית חריגה, אבל אסור לטעות באשר לסכנה הקיימת  והחובה שלנו לפעול ולהיות מוכנים".

 

– ברשותך, תחום עבריינות הנוער. מה מצאת ומה אתה מתכוון לעשות?

"את הנוער צריך לחלק לשלוש קבוצות: אלה שמעדו, אבל חיים נורמטיבית, אלה שחיים חיים עבריינים כדרך ואלה שעברו עבירות אבל מוכנים לשתף פעולה כדי לצאת מהמקום אליו נקלעו. לכל אחת מן הקבוצות אנחנו מתייחסים בהתאם. הקבוצה בה נוער מגלה נכונות לצאת מחייו העבריינים, חייבים לעזור. מניסיוני אני יכול לומר שבסופו של תהליך הם אלה שמתגייסים לצה"ל ופותחים דף חדש ומוצלח בחייהם ומשנים את דרכם, לטובתם ולטובת החברה בה חיים".

 

– למרות הדברים הללו, ישנה תופעה בה בני נוער, המשועממים בחופשות, נוקטים במעשים ונדאליזים, גורמים נזקים וצער לדיירים בשכונות השונות…

"אנחנו מקווים לעשות מעשה יחד עם שותפנו ברשות המקומית, ולהביא לכך שאותם בני נוער יימצאו במקומות שיש בהם פעילויות המתאימות להם. הדבר אפשרי ואני מקווה שמקומות מסוימים, כמו כיכר צה"ל, יהיו כתובת לאותם נערים ונערות. הנערים והנערות פועלים בדרך כלל מחוסר מעש ושעמום, וצריך לתת את הדעת על כך. בכל מקרה, המשטרה תשתף פעולה עם כל יוזמה מן הסוג הזה ותאכוף את החוק במקרים שיופר".

 

– מה באשר לעבריינות בוגרים? מה עם עבריינים אורחים הפועלים בעיר?

סנ"צ אופיר מעדיף קודם כל לקדם בברכה את מאות אלפי המבקרים והטיילים המגיעים לגליל ולאתריו השונים ולהבטיח להם שהות נעימה ושירות ברמה, ומוסיף "מי שיבחר להגיע לקריית שמונה שלא על-מנת ליהנות ולבקר כאורח, הוא יפגוש משטרה ערוכה לטפל בכל עבירה ועבריין".

 

– …ועבריינות סמים? הקרבה לגבול לבנון ולנתיב ההברחות?

"יש להפריד בין הברחות סמים מלבנון ובין מה שקורה בעיר. אין קשר בין שתי התופעות. היעד של המבריחים הוא לא קריית שמונה, ולכן הסמים המובחרים לא מגיעים לקריית שמונה והאזור.

מצד שני, אנחנו מכירים את המשתמשים ואת הסוחרים. הם אצלנו במעקב ומודיעין שקט. בגלל אופי הפעילות בסוג זה של עבריינות, אתה מבין שאיני יכול להרחיב את הדיבור. חייבים לשמור על שקט זה חשוב בטיפול בעברייני הסמים", אומר סנ"צ אופיר ומשחרר חיוך, אחד מהבודדים במהלך השיחה.


 

– אנחנו מצויים באזור חקלאי בו החקלאים סובלים מנחת זרועם של עברייני החקלאות אם בגניבת פירות וציוד חקלאי ואם בגניבת בקר וצאן.

"יש לנו שותפים רבים גם במלחמה הזאת ובהם משמר הגבול העושה עבודה מצוינת, הרב"שים בישובים וכמובן המתנדבים, יחד עם שוטרים התחנה. שיתוף הפעולה הוא ערובה להצלחה".

 

– מה קורה עם הצמתים המסוכנים דוגמת צומת 'ביג', ורדים והכניסה לאזור התעשייה הצפוני?

"בעבר פעלנו ונמשיך לפעול יחד עם הרשויות שזה בתחום אחריותן. בתוך העיר אנו פועלים יחד עם הרשות המקומית ומשרד התחבורה בכבישים מחוץ לעיר יחד עם החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) ומשרד התחבורה. הפיתרונות דורשים תקציב גדול והוא מטופל בהתאם.

בכל הקשור לעבריינות תנועה, ימשיך לקבל את הדגש שלו ושוטרי התחנה ירשמו דוחות תנועה בנושאים הללו, כולל חניית רכבים במקומות אסורים".

 

– מילה על צוות השוטרים שפגשת בתחנה…

"צוות השוטרים מצוין, הוא אחראי ומקצועי. אני סמוך ובטוח שבזכות הדברים הללו, תושבי קריית שמונה קיבלו ויקבלו שירות מיטבי. המקצועיות של השוטרים מאפשרת לנו לפעול באופן בו האזרח מקבל שירות טוב יותר ורב יותר.

לצד צוות השוטרים, אני חייב לציין את תושבי קריית שמונה, כפי שאמרתי קודם. התושבים כאן משרים אווירה ביתית וללא ספק זה תורם את תרומתו לעבודת המשטרה".

 

 

– לסיום, מה יחשב בעינך להצלחה, לאור החזון שלך?

סנ"צ רן אופיר נמתח כמעה לאחור, משלב בין אצבעות ידו הימנית והשמאלית, מיישר מבט ואומר "החזון שלי הוא שילוב בין כל הנושאים הנמצאים בתחום אחריותה של המשטרה. אנחנו פועלים בעת ובעונה אחת במספר מישורים וזה לא יהיה נכון להתמקד בנושא אחד. אני מאמין שעל ידי שילוב נכון של הכוחות שלנו מול המשימות שלשמן קיימת המשטרה להעניק ביטחון והגנה לאזרח ולעסוק בכל אותן מטלות, אנחנו נמצה את תפקידנו בצורה הטובה ביותר. אנחנו נטפל בכל, תוך מתן הדגשים 

לפי הצורך ולפי תוכניות העבודה שלנו.

דלתי פתוחה בפני כל תושב (בתאום מראש ה.ב.א) בכל נושא, אולם אני מציע להגיע קודם לכתובת שלשמה נמצאים השוטרים והקצינים בתפקידיהם השונים. אני משוכנע, מתוך היכרותי את צוות השוטרים, שימצא מענה לכל פניה, וַלא, כפי שאמרתי, דלתי פתוחה".

 

הראיון קרב לסיום, ובפתח מציצים אורחים שהקדימו לפגישה הבאה, מציצים ומחייכים, והרמז ברור.

סנ"צ רן אופיר, למרות הרמזים, אינו מתפתה להביא לסיום הריאיון שלא דרך הטבע.

…עכשיו, הריאיון תם, ועבודתו של מפקד משטרת קריית שמונה הנכנס רק מתחילה.

בהצלחה.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad