היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מנסים להפוך את שולחן המועצה לשולחן ניתוחים

ישיבת מועצת העיר האחרונה לפני הפגרה התכנסה השבוע ועל שולחנה הונחו ארבעה נושאים. שניים מטעם האופוזיציה: אריק פחימה ומנהלת אגף הרווחה ושני נושאים נוספים, רשות החנייה והרכב ועדות העירייה.

לטענתו של חבר המועצה אביחי שטרן, שהעלה את הנושא, תושב העיר אריק פחימה נוטל חלק בישיבות הנהלת העיר ונמצא בפורומים שאסור לו להימצא בהם.

לאחר ששטרן הציג את הנושא הוא נשאל על ידי ראש העיר הרב ניסים מלכה אם הוא יכול להיות מדויק יותר ולומר באיזו ישיבה בדיוק אריק השתתף שאסור היה לו להשתתף. שטרן ענה 'אני לא יודע, הנה החברים פה, תשאלו אותם'.

ראש העיר נטל את רשות הדיבור ואמר שהוא גאה בעובדה שיש תושבים דוגמת אריק אשר הוא יכול להתייעץ איתם כדרך שעושים זאת ראשי ערים ובעלי תפקידים בכל הארץ. "אריק הוא חברי ואפשר רק להודות לו על הזמן שהוא משקיע על חשבונו כדי לעמוד לרשות העיר בעצה. ויתרתי על שני תפקידים בשכר שהמחוקק מאפשר לי למנות ראש לשכה ויועץ אישי בשכר. אריק לא משתתף בישיבות הנהלה או כל פורום שהמחוקק אוסר זאת", חבר המועצה יהודה חיים טען שיש ברשותו הקלטה והוא יכול להוכיח שאריק כן השתתף בישיבות הנהלה. למרות הפצרות ראש העיר שישמיע את ההקלטה, הוא לא עשה זאת. ראש העיר המשיך ואמר "לא אסבול התערבות כה גסה בעניינים מסוג זה. היום תכתיבו לי עם מי להתייעץ ומחר תחייבו אותי ללבוש בגד מסוים. אני קורא לתושבים להתנדב ולתרום לעיר", הוא אמר ודחה את הטענות.

 

הוצאת תו תושב

תושבים רבים נמנעו מלהוציא תו תושב עקב הבירוקרטיה והסרבול, בעיקר בהוצאת אישור תושב על פי רישומי הארנונה.

בהמלצת הנהלת העיר וראש העיר הליך הוצאת התו תחייב רק הצגת צילום: רישיון נהיגה בתוקף, רישיון רכב בתוקף, ת.ז. + ספח רישום כתובת.

 

 

 

הצגת מנהלת אגף הרווחה

מנהלת אגף הרווחה עו"ד תירצה פרץ הציגה בפני חבריי המועצה את האני מאמין שלה ואמרה בין היתר ששמחה לפגוש צוות מקצועי ומגובש המוכן לאתגרים העומדים בפניו. "אחר שאסיים ללמוד את כל הנושאים הקשורים לתפקידי, אביא חזון ותוכנית עבודה לשנים הבאות", אמרה תירצה בסיכום דבריה.

חברי המועצה איחלו לה הצלחה בתפקידה החדש.

 

רשות החנייה

זהו אחד הנושאים שחבלי לידתם היו ממושכים ולעיתים כואבים, רשות החנייה.

לפני כעשרה מספר חודשים יצאה רשות החנייה לדרך. הנושא היה שנוי במחלוקת במספר נושאים: נחיצות הפרויקט בעיר כמו קריית שמונה, עלויות הפעלתו, תעריפי התשלום לנהגים ועוד.

הנושא עבר תהפוכות ובזמנו הוקמה וועדה שבראשה עמד חבר המועצה יורם מלול שהביאה להסדרת הנושא ואישורו במועצת העיר.

עם סיום עבודתה של הוועדה הוחלט להריץ את הסדר רשות החנייה ולשוב ולבחון אותה על פי הממצאים בשטח.

שורה של הקלות הושתו במהלך החודשים וניתנו גם פתרונות נקודתיים בכל מיני נושאים.

השבוע, כפי שהבטיח ראש העיר, הנושא הובא לדיון במועצת העיר, לא5חר שהנהלת העיר וראשי רשות החנייה דנו בנושא והציעו הסדר הלוקח בחשבון אופטימאלי את הרצון להסדיר את התנועה ובהם הסדרי החנייה, יעילות השירות ביחס לתושבים ולעסקים וכמובן עלות השירות לאזרח.

מועצת העיר אישרה בסופו של דיון לאמץ מתווה המביא לידי ביטוי בשורה התחתונה הקלה בנטל התשלומים המצטבר על תושבי קריית שמונה והאזור.

הוצאת תו חנייה לתושב קריית שמונה תעלה עשרה שקלים במקום חמישים שקלים עד היום.

שעת חנייה ראשונה לתושבי קריית שמונה בעלי תווים שקל אחד.

לאחר מכן כל שעת חנייה שני שקלים וחצי לשעה.

מועצת העיר מכירה בחיוניות הקשרים עם תושבי הישובים באזור והסדרת הנגישות למגוון השירותים שהעיר מספקת כמו גם במסחר ותעשייה ותעסוקה, ולכן קבעה תעריף מיוחד עבורם.

הנפקת תו תושב תעלה חמישים שקלים ושעת חנייה ראשונה שני שקלים וחצי, במקום מאה שקלים עד היום.

מבדיקה שנעשתה עלה שחיוב שקל לשעה הראשונה יפתור את בעייתם של קונים המגיעים לאזורי המסחר בחיפוש אחר מקום חנייה לצורך הקניות. יש תופעה, במיוחד לאורך שדרות תל חי בפסז' הצפון בו חונים מכוניות, עגלות, קלנועיות ועוד לאורך שעות רבות ומונעים מקונים פוטנציאליים להחנות ולהתפנות לקניות. הזמן אחר מציאת מקום חנייה עולה הרבה יותר.

המועצה אישרה גם המשך הסידור בו יינתנו מקומות חנייה ללא תשלום במקומות שהיו עד היום.

 

עוד דנה המועצה בעדכון ושיבוץ חברי וועדות שונות ובהן למועצה הדתית.

 

אישור צו ארנונה

עוד קודם לישיבת המועצה החודשית, התכנסה המועצה לישיבה שלא מן המניין לאשר את צו הארנונה.

היות ואישור צו הארנונה לא אושר על ידי משרד הפנים, נדרשה העירייה לשוב ולאשרר את החלטתה הקודמת.

רוב חברי המועצה שבו ואישרו את ההחלטה הקודמת, עם תיקונים ועדכונים מתבקשים.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad