היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

עו"ד אבי חימי, תפילה לטוב תקווה לשינוי

מרגיש חופשי שלא לנהוג על פי כללי הפרוטוקול ולומר…

…אחינו אבי חימי. אתה מצטרף לשורה ארוכה של בני ובנות העיר האהובה שלנו המביאים כבוד וגאווה חיוביים לכל מי שנושא את התואר המחייב 'בן קריית שמונה'.

נכון, יש נטייה טבעית להתחבר ולהתחכך במי שמצליח ו'לאמץ' אותו לליבך, גם אם הוא כבר לא 'חבר במועדון', פרסת כנף לעבר מחוזות אחרים ועשית חיל. זה נכון, אבל לא מדויק.

אבי אחינו היקר. נולדת וגדלת בחיק משפחה מיוחדת, משפחת חימי בקריית שמונה. ההכרות שלנו היא עוד כאשר היית אז לפני הרבה שנים, ה'אח הקטן של יוסי ושמעון'. אז כעכשיו, היית אהוב בשל  הצניעות והענווה, ראש על הכתפיים, בן אדם קטן שהפך להיות 'בן אדם גדול', ונותר בן אדם.

אבי, כמה חסרות לנו דמויות עם ענווה וצניעות אמיתיים, כמה אנחנו משתוקקים לנושאי דגל שנוכל להיות קרובים אליהם, מזדהים עם מה שהם מייצגים, ובעיקר לחוש שהם זה אנחנו ואנחנו זה הם.

בחירתך אינה עניין של מה בכך. אתה נושא בתפקיד הרם והחשוב במערכת המשפט, לדעתי שני בחשיבותו, אחרי שופט בית המשפט הגבוה לצדק. איני עורך דין, אך כרבים נחשפתי למה שקרה וקורה במערכת המשפט הישראלית על כל שלוחותיה ותפקידה.

במעמד חגיגי ומכונן זה אדלג על אמירות לא חיוביות כלפי מאן דהוא, ואומר.

מערכת המשפט הייתה זקוקה לדמות מנהיגותית כשלך, יותר משאתה הייתה זקוק לה ולתואר 'יו"ר לשכת עורכי הדין'.

כן אבי, מדינת ישראל באחד מהצמתים החשובים ביותר באשר לאמונו של האזרח במערכת המשפט הישראלית, ולא בגלל חוקיה. בגלל חלק מהדמויות, חלקן מרכזיות, שהביאו לפגיעה קשה בקודש הקודשים, אמון הציבור בשופטיו ובעורכי הדין.

כמי שמאמין שמנהיגות אמת חייבת להיות מושתתת על מצע של ערכים כמו צניעות וענווה, יש תקווה גדולה משאפשר היה לבקש, שתהיה אתה המנהיג שיוביל את החבורה החשובה, ציבור עורכי הדין, אל פתחי בית המשפט ביושר, באמת ומתוך שליחות שמערכת המשפט היא-היא החישוק המרכזי בתקינותה של החברה.

עו"ד אבי חימי. בחירתך לראש לשכת עורכי הדין היא יום של תקווה שאם תתממש תוביל ליום של חג לכל שוחרי הצדק והאמת, באשר הם. זכית-זכינו, אח שלנו, שדמות ערכית-משפטית כמוך תצא מקריית שמונה ותאיר בתקווה מדינה שלמה.

לך בכוחך ובחוכמתך ותצליח, אחינו אבי.

 

 

 

'גירעון' זו לא מילה גסה

ביום רביעי תתכנס מועצת העיר להעלות את הארנונה בכ-5%, זאת בנוסף לשורה של קיצוצים וצמצומים בהוצאות של הרשות לטובת התושבים. אסור לפגוע בתושבים.

מספר מילות הבהרה לפני שנתחיל.

אין דברים אלה מכוונים נגד איש מסוים, בעל תפקיד כזה או אחר, אלא כנגד השיטה המשעבדת את הרשויות המקומיות, קריית שמונה לשלטון המרכזי, ולא לדאוג קודם כל לתושבי העיר.

מי שנגש לקצץ תקציב מתוך כוונה 'לאזן' את ההוצאות וההכנסות שלו, עושה עוול לעצמו ולאלה ששלחו אותו לדאוג שיקבלו את מה שמגיע להם.

איני נגד איזון תקציבי, אלא חושב שבמקום לדקלם סיסמאות שמלעיטים אותנו מהשלטון המרכזי, ראוי וצריך להבין במה מדובר.

במהלך לימודי באוניברסיטה וניסיון החיים הציבורי, אני אומר בצניעות. רשות שמקצצת מהשירותים ההכרחיים מתושביה, אינה משרתת את התושבים אלא היא זרוע הפועלת למען קופת המדינה.

מתי בכל זאת צריך ואפשר לקצץ מהתקציב, ולשאוף לאיזונו?!

רק אחרי שהתושב יקבל סל שירותים בסיסי הכולל: עיר נקייה, פינוי אשפה, סל חינוכי הכולל שעות עודפות לחיזוק ותיגבור גני ילדים, בתי ספר יסודיים ותיכוניים, צוות חינוכי מסייע בגנים ובמועדוניות, שירותי תחבורה מענה לתושבים התלויים בתחבורה ציבורית, שפע של פעילויות בחינוך הלא-פורמאלי, חוגים מגוונים בעלות השווה לכל כיס, אופציה לחיי חברה לצעירים ומבוגרים, חוגים במחירים סבירים, פתרון להורים צעירים עובדים בגנים ועוד ועוד, בטח תוסיפו עוד שירותים חיוניים שלא ציינתי…

…עכשיו, אחרי שסל השירותים יינתן לתושבים, מוזמנת ההנהגה להתכנס ולקצץ כאוות נפשה.

יתרה מזו. צריך להציע לאוצר ולמשרד הפנים, שהעירייה תחזיר כל שקל נוסף לממשלה, אחרי שהמדינה תספק את סל השירותים הבסיסי שמופיע כאן.

אני חושב שהעסקה הוגנת, צודקת ונכונה.

אלא מה, זה לא המצב. המדינה קובעת את הכללים ומחליטה על התוצאה. רבותי, זה לא עובד כך. כל עוד המדינה לא תספק את השירותים הבסיסיים שהיא חייבת, לא עושה טובה, חובה על הרשות ליצור 'גירעון' והעביר את התשלום לתשלום הממשלה.

ההנהגה הנוכחית עומדת בפני מבחנה הראשון והקריטי ליישר קו מול הממשלה, במוח או בכח (סליחה על ה"קיצוניות").

ההנהגה הנוכחית צריכה להפנים שהכלכלה והכסף הציבורי באים לשרת את הציבור, ולא הציבור צריך להיות עבד המשרת את הכסף.

הכי קל זה להיות ילדים טובים ירושלים ולמצוא חן בעיני פקידי האוצר והפנים ולכסח את השולחים שלך, התושבים.

לשבת מול ה'אקסל' ולמחוק 'שורות' וסעיפי שירות חיוניים זה הכי קל, מניסיון.

להתמודד, להילחם על האמת שלך, מתן שירות תמורת תשלום, דו-צדדי, הרשות לתושביה והמדינה לרשות, זה קשה וכרוך במאבקים מתישים מול הממשלה ולא מול התושבים שלך.

חלון ההזדמנויות הראשון של ההנהגה הנוכחית יפתח ביום רביעי הקרוב בו יצטרכו חברי המועצה להרים יד נגד האינטרס של התושבים, או להרים יד ולומר לממשלה 'עצור. עד כאן. קודם תספקו לנו את מה שמגיע לתושבים, ואחר כך נעשה חשבון מי מחזיר 'עודף' למי, אנחנו לכם או אתם לנו.

אני, בכל אופן מוכן להיות חייל מן השורה במאבק מסוג זה. כי פשוט אסור לפספס את ההזדמנות לעשות צדק עם תושבי קריית שמונה.

 

 

כל עוד יתקפו, נהיה כאן להגיב

שאלו אותי 'לא נמאס לך כל שבוע לכתוב על ראש הממשלה בנימין נתניהו?!'. עניתי, 'ממש לא'.

עניתי שזה כמו לשאול מי שיוצא לגשם 'מדוע אתה לוקח מטרייה?!'… כל עוד ירד גשם (יתקפו שלא בצדק) אצא עם 'מטריה'…

…תראו, ככל שאנחנו מתרחקים מהאירועים הקודמים שכזכור התחילו ב'איסוף בקבוקים' אנחנו מגיעים לסיפורים שעל פניו נראה שמישהו כותב את התסריט, מישהו משחק את הקורבן ומישהו מביים את הסצנה.

היות והגעתי להבנה שרוב רודפיו, בעיקר החברים והחברות ב'עדר' ה'רק לא ביבי' מעלים את רף השנאה, ככה אני יותר בטוח שהעלילה הנרקמת הולכת לשבור שיאים חדשים.

אין לי בעיה עם מבקריו העניינים, אלה שמבקרים את הדרך ואת המטרות למענן פועל נתניהו, ממש לא. הדאגה שלי היא מפני כמויות השנאה (העיוורת) לה זוכה נתניהו, באופן ישיר ובאמצעות פגיעה באישתו). מה זה הדבר הזה שמעלים דברי שטנה חולניים רק בגלל שמדובר ביריב פוליטי שבמקרה הוא גם ראש הממשלה הפועל הפוך ממה שיריביו היו רוצים?! ממתי הפכנו לחברה שמספרם של הקניבלים והקניבליות בה עולה על כל דמיון?! אתה נכנס לרשתות החברתיות ומתקשה להאמין שמדובר באנשים אמיתיים העומדים אחרי דברי הזוועה שמופיעים בשמם. אתה נכנס לפרופילים שלהם, ומזדעזע יותר: פסיכולוגית, עובדת סוציאלית, עובד בהיטק, ד"ר כזה או אחר, ומיד אתה מבין שאין קשר לתואר שהם נושאים ודברי הבלע שהם מעלים או משתפים.

איזו שפה (את יש גם בימין…), דברי נאצה, איחולים לחולי ולמוות, אבחנות קליניות ועוד כהנה וכהנה ככל העולה בדמיונם של הטוקבקיסטים.

כנראה, שמה שאסור במציאות, מותר ב'מדינת הפייס'. אם תפגשו את אותם אנשים ונשים ברחוב, בקונצרט או בהופעה בפארק הירקון, לא תעלו על דעתכם שמדובר ב'חוליגן רשת'. עניבה, חליפה, בושם תואם ושפה מהוקצעת, אפילו באנגלית.

אבל כאשר יחזרו לשבת מאחורי המקלדת? ירחם השם והעוזרים שלו. נשק היורה ארס ורעל בכמויות מסחריות.

אז חברים וחברות יקרים ויקרות. תרכזו את כל השנאה, הגועל, הכעס והרעל, תתרגמו אותו לפתק הצבעה כזה או אחר (אין הרבה אפשרויות, אם תבדקו) ושימו בקלפי.

אגב, זה מה שאעשה, אבל הפוך…

 

 

בקטנה

שבתאי שביט. כשככוכב שביט נופל. פשוט עצוב מה עובר על מי שהיה פעם 'מדור הנפילים'.

העונש הכי כבד לאדם כשביט שהוא אומר שטויות גדולות.

משה בוגי יעלון. "אולי מוטב שלפיד יוותר על הרוטציה". בוקר טוב אליהו. צפה שלפיד יוותר עליך ויוותר את כחולבן לגזרים.

השופט אביטל חן. בעקבות החלטתו בעניינה של שרה נתניהו ובקשת הפרקליטות לשנות את הפרוטוקול. "לא משנה". מסתבר שיש מי שאומר 'לא' לפרקליטות.

משב רוח רענן.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad