היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

צומת ביג: בשבוע הבא יחליטו במשרד התחבורה רמזור או מעגל תנועה

אנחנו ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות בצומת ביג בכניסה הדרומית לקריית שמונה. בשבוע שעבר שוב אירעה תאונת דכים ובה נפצעו קל שלושה אנשים (בתמונה). כזכור, רק לפני מספר שבועות התרחשה תאונה בה נפגעה קצינת צה"ל בעת שרכב פנה שמאלה למתם ורכבה של הקצינה הגיע מדרום לצפון.

נקדים ונבהיר שאין לנו כל טענה מסוג כלשהו כלפי מתחם ביג וכל הטענות מופנות למשרד הפנים, זאת לאחר שהרשויות המקומיות, עיריית קריית שמונה והמועצה האזורית הגליל העליון וחברת נתיבי ישראל הכינו את כל הדרוש ומזה חודשים החומר מונח על שולחנו של מאן דהוא במשרד התחבורה אשר אמור לקבל החלטה באשר לצומת. שתי חלופות עומדות על הפרק, וביניהן משרד התחבורה צריך להחליט: מעגל תנועה או רמזור.

בעקבות התאונה בשבוע שעבר, פנינו למשרד התחבורה בזאת הלשון: "אבקש את תגובת המשרד על צומת ביג. הנושא מטופל על ידנו כבר שנים ודבר לא זז, מלבד הצהרות.
מבדיקה שערכתי את הגורמים הבאים: עיריית קריית שמונה, מועצה אזורית הגליל העליון והחברה לנתיבי ישראל, עולה שהחומר להחלטה מונח על שולחן משרדכם מזה חודשים לקבלת החלטה.
בינתיים, גם בשבוע שעבר התרחשה תאונה בצומת עם שלושה נפגעים.
שאלתי: מדוע משרד התחבורה לא מסדיר את הצומת רמזור/כיכר?".

תגובת המשרד הייתה בזאת הלשון "התכנית להקמת רמזור בצומת נבחנת בימים אלה על ידי משרד התחבורה. במקביל, נבחנת בקשה להקים במקום מעגל תנועה.

בשבוע הבא צפויה ועדת ההיגוי להחליט על הקמת רמזור או לחילופין מעגל תנועה. לאחר תקצוב התכנית היא תצא לביצוע".

שבנו ופנינו לקבל מועד לתחילת העבודה בגלל שהעניין נמשך כבר שנים "בהנחה שאחת התוכניות, רמזור או מעגל תנועה תאושר בשבוע הבא, כמה זמן יחלוף עד התחלת העבודה?", ועל כך נמסר ממשרד התחבורה בצורה לקונית ש'טרם נקבע תאריך ביצוע'.

עד כאן ההתכתבות עם משרד התחבורה האחראי לפתרון הבעיה.

אנו נמשיך ונעקוב אחר ההתפתחויות ונעדכן אתכם הקוראים.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad