היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קורסים חדשים של "אקדמיה בכיכר"

הסנונית הראשונה תהיה קורס "פיזיקה מודרנית" עם פרופ' גיורא רטבו, מרצה במכללה האקדמית תל-חי וחוקר במיגל. הקורס יתחיל ביום ראשון הקרוב בשעה 18:00 בויצ"ו  בקריית שמונה. במקביל אליו יתקיים קורס דומה לילדים ונוער אותו יובילו דודי כפרי, מורה לפיסיקה בביה"ס התיכון הר וגיא וחמוטל שדות המשמשת כמלוות תהליכים בחינוך. בקורס צפויים להיערך ניסויים מדליקים, כחלק מהמחשה מעשית של המושגים השונים, ויצירת תהליך למידה שוויוני ומשותף ללומדים ומלמדים.

קורס נוסף, הוא בנושא "סנגור עצמי ומודעות חברתית" לצרכים מיוחדים שיתחיל ביום רביעי בשעה 19:00 במתנ"ס ארתור פוקס. את הקורס ילמד בהתנדבות מר יואב קריים, העומד בראש מאבקים רבים למען זכויות נכים בישראל ומרצה במכללה האקדמית תל-חי. הקורס מיועד לכל אלו המבקשים להתמודד עם בעיה ישראלית מוכרת: איך להפוך לחברה שיש בה קול ומקום של כבוד גם לאנשים הזקוקים לפתרונות מיוחדים ולא סטנדרטיים. לא תמיד מדובר באנשים בעלי צרכים מיוחדים, כי כולנו  צריכים הכרה, נגישות וסיכוי סביר להצליח, אך יש צורך בפתרון מיוחד כדי שכולם אכן יזכו לשוויון הזדמנויות. בקורס ילמדו חלק מסוגיות הליבה בתחום, יתורגמו התיאוריות והמודלים אל חיי היומיום, ויחד עם התושבים יעשה ניסיון לבנות פלטפורמה להמשך פעילות משותפת. בתום הקורס תפתח קבוצת המשך ובה נוכל להעמיק בתכנים, לשתף ולפעול למען קידום התחום. בנוסף לכך, לאחר סיום הקורס יפתח קורס מיוחד עבור ילדים כך שהורים שיעברו את הקורס עם יואב יוכלו לעצב יחד עם חמוטל את הקורס עבור ילדיהם ועבור ילדים ובני נוער נוספים שלאחר הקורס יוכלו להיות שגרירים של סנגור עצמי בקהילתם.
התרחבות הפרויקט לקורסים המיועדים לילדים ונוער מונעת בין השאר מהרצון לראותם מצטרפים ללמידה ולעשייה, משתתפים ואף מובילים תהליכים המאפשרים העצמה שלהם כלומדים, תוך היחשפות ורכישה של ידע בתחומים רבים, מגוונים ומאתגרים, שמסיבות רבות אינו נגיש ומונגש עבורם. התקווה היא שרכישת הידע תצליח לייצר ולו במעט, שינוי בשיח בין הורים וילדים, תחילה במשפחה ואט אט בקהילה כולה, מה שיאפשר יצירת מודל של קהילה לומדת, הפועלת לשינוי המציאות בה היא חיה.

כאן המקום לציין, שבהמשך וכחלק משמעותי מהמודל, "אקדמיה בכיכר" מזמינה נערים ונערות בגילאי תיכון לקחת חלק כלומדים ולומדות בקורסי המבוגרים השונים ולחוות למידה מגוונת, מאתגרת ומעשירה עבורם. 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad