היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קיבוץ כפר גלעדי חותם 100 שנים ראשונות בהקמת שכונה חדשה

בקיבוץ כפר גלעדי הניחו השבוע אבן פינה לשכונה חדשה של משפחות צעירות, במעמד שר השיכון והבינוי אורי אריאל וראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ וחברי קיבוץ ביניהם משפחות צעירות וילדים. בכך קטע הקיבוץ "בצורת" של נקלטים, ועד השלמת פרויקט בניית הבתים ייקלטו בו 100 חברים חדשים, כמספר שנותיו של הקיבוץ. 

השכונה החדשה של בני הקיבוץ, שהחליטו לבנות בו את ביתם נחנכת כשהקיבוץ נערך לתחילת חגיגות 100 שנים להקמתו בידי אנשי ארגון "השומר". כפר גלעדי ואיילת השחר הם שני הקיבוצים הראשונים שקמו בגליל העליון.

שר השיכון אריאל ועימו צמרת משרדו והחטיבה להתיישבות, ואנשי המועצה האזורית הגליל העליון סיירו גם בקיבוצים מנרה ומשגב- עם, בכדי לעמוד מקרוב על מסלולי הקליטה לשני הקיבוצים הנמצאים סמוך לגבול עם לבנון, ומציאת תמריצים למשיכת משפחות חדשות לשני הקיבוצים. אנשי התכנון דיווחו על עבודות הבנייה, יישום תכנית "בתי אגודה" ומסלולי שיווק לציבור. השר ביקש את זירוז היישום ומציאת תמריצים נוספים לעזרה.  

בטקס הנחת אבן הפינה בכפר גלעדי אמר שר השיכון והבינוי אריאל "התיישבות חזקה בגליל העליון היא אינטרס של המדינה. זו חובתה של המדינה וגם זכותה לעזור לכם, תושבי היישובים, ולהודות לכם על הימצאותכם כאן ופיתוח חיים שלמים בחלק ארץ זה. אני נרגש ומלא תעצומות נפש על כך שיש בידי משרדי את הזכות ליצור תמריצים להתיישבות פה",  אמר שר השיכון.

גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון "התשובה לכל אויבינו במדינות השכנות לנו כאן היא התיישבות חזקה, פיתוח כלכלי, תעשייה, חקלאות, חינוך וחיי תרבות עשירים. אנחנו עושים את כל אלה, אבל צריכים גם את עזרת המדינה". זלץ ציין כי אוכלוסיית הגליל העליון הכפילה עצמה בעשור האחרון. הוא פנה לשר השיכון ואמר "ביישובים קיים כעת צורך דחוף בעזרה של תקציבים לשדרוג  ותשתיות, ושיפוץ מבני ציבור כמו גנים, כיתות, מעונות יום, מגרשי ספורט ומועדונים על מנת שיתאימו לקיבוץ המתחדש שאוכלוסייתו הוכפלה.

אהרון ולנסי מקיבוץ כפר גלעדי, קודמו של זלץ בראשות המועצה, ומיוזמי השכונה, ציין כי הוא גאה בוותיקי הקיבוץ שהגשימו חלום, הקימו ויצרו התיישבות פורחת, ו"אלו הם רק 100 השנים הראשונות".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad