היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ראש העיר לא הצליח להביא לבחירת מועמדו ליו"ר המועצה בפעם השנייה

דרמה בסניף הליכוד בעקבות תוצאת התיקו בין שני המועמדים אבי שטרית ואבי פורטל בהתמודדות על תפקיד יו"ר מועצת הסניף.

כזכור, אלה הן הבחירות החוזרות לבחירות להתמודדות שהתקיימה בין השניים על התפקיד לפני כשלושה שבועות.

במהל השבועות האחרונים מנהלים שני המועמדים מסע לשכנע את ארבעים ואחד חברי המועצה להצביע עבורם.

מאחורי הקלעים התנהל מאבק איתנים בין השניים ובין תומכיהם.

מחד, ראש העיר הרב ניסים מלכה הפעיל את מלוא כובד משקלו בתמיכה במועמדו לתפקיד אבי פורטל. ראש העיר כינס רבים מחברי הסניף ובהם חברי המועצה המזוהים איתו וניסה לשכנעם להצביע עבור פורטל. הרב מלכה הסביר לנוכחים שאם פורטל יפסיד בהתמודדות מול שטרית, תהיה לכך השלכה מרחיקת לכת להמשך המאבקים, ובראשם ההתמודדות על מועמדות הסניף לראשות העיר. ראש העיר רואה בהתמודדות גם מבחן כח למנהיגותו בליכוד אליה עבר לפני מספר שנים מהמפד"ל.

המצב מאוד לא נעים וגורם למבוכה בסביבתו של ראש העיר הרב מלכה. 'איזה הסבר יכול להיות לראש העיר שהוא לא מצליח להעביר את המועמד שלו, כאשר שני שלישים מחברי מועצה הסניף נבחרו במחנה שהיה מזוהה איתו?' אומר חבר מועצת הסניף בשיחה איתו 'אם ראש העיר לא מסוגל בפעם השנייה להעביר את המועמד שלו, איך הוא רוצה להיות המועמד ש/לנו בבחירות לעירייה?', אומר-שואל המזוהה עם מחנהו.

מנגד, במחנהו של אבי שטרית עולזים ושמחים על התיקו בהתמודדות. אחד מחברי הסניף אמר השבוע טרם ההצבעה 'אני שם את הראש שלי בשביל שאבי שטרית יבחר. המצב מורכב ולי באופן אישי אין דבר נגד המועמד פורטל. התוצאות בשני ההתמודדויות הם מסר לראש העיר שאין לו אחיזה בליכוד בקריית שמונה, ואפילו האנשים שהוא בטוח שהם שלו, הם לא שלו. איך זה שמתוך עשרים ושבעה חברי מועצת סניף הצביעו עבור המועמד שלו בקושי עשרים?, אומר האיש, ומוסיף "למרות האיומים והישיבות והאס-אמ-סים שהוא שלח, אף אחד לא חזר בו מהתמיכה במועמד שלנו אבי שטרית, יותר מזה אנחנו לא צריכים".    

בתוך כך מנהלים אנשיו של אלי זפרני מאבק מול מוסדות הליכוד לפסילתם של שלושה מחברי הסניף המזוהים עם מחנהו של ראש העיר בסניף בטענה שעל פי תקנון הליכוד אינם יכולים להיות חברים במוסדות הסניף, עקב תפקידם במערכת הציבורית. עתה הם מקווים שמוסדות השיפוט של המפלגה יקבלו את ערעורם ויפסלו את חברי הסניף הללו.

אפשר לראות באי בחירתו של אבי פורטל, איש נעים הליכות ומקובל, ככישלון ראש העיר הרב מלכה אשר התייצב ופעל בגלוי לטובת פורטל. אם הייתה פריבילגיה לאנשיו של ראש העיר ליחס את התיקו בהתמודדות הקודמת ל'מקריות', הרי שהפעם גם טענה זו נשמטת מתחת רגליו והוא מחויב ליותר מאשר לייחס זאת ליד המקרה.  

אולי יעניין אותך

Bottom ad