היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ראש העיר לשר הביטחון: "אשר עובדת היותה של קריית שמונה עיר במסוכנות ביטחונית"

לאחר שנציגי קריית שמונה שבו מהכנסת מאוכזבים ופגועים מאי קבלת החלטה להחזיר את ההנחות לאימהות עובדות במעונות היום לילדים, כינס ראש העיר הרב ניסים מלכה ישיבה לדיון באשר לדרך שיש לפעול.

המשתתפים בישיבה הגיעו לכלל החלטה שהמפתח לפיתרון נמצא במקום בו נמצאת הבעיה, המצב הביטחוני ושר הביטחון.

"אנחנו לא מבינים את המגמה בה משרדי הממשלה 'בורחים' מאחריותם לסייע לקריית שמונה להשתקם ולהתאושש בנושאים בסיסיים כמו ההנחות במעונות היום. לא יעלה על הדעת שמצד אחד אלוף הפיקוד מגדיר את המצב כ"ישיבה על חבית חומר נפץ", ומאידך, מבטלים את ההנחות", אמר גורם בכיר שהשתתף בישיבה, והוסיף "הפניה לשר הביטחון היא הדרך והמבחן ליישום הדיבורים והפיכתם למעשים בכל הקשור לקריית שמונה".

בעקבות הדיון שנערך בוועדת הכספים בכנסת בנושא המשך מתן ההנחה לאמהות עובדות במעונות היום בקריית שמונה ולדרישת העירייה להחריג את קריית שמונה ולהעניק לתושביה את ההנחה, פנה ראש העיר במכתב בהול לשר הביטחון משה יעלון במטרה לקבל מסמך שיקל על שר הכלכלה נפתלי בנט לאשר את ההנחה במעונות היום לאמהות עובדות בקריית שמונה.

ראש העיר במכתבו לשר הביטחון כותב: "בשנה האחרונה משרדי הממשלה מבטלים בזה אחר זה את ההטבות מהם נהנו תושבי קריית שמונה שנים רבות. השיא מבחינתנו היה ביטול ההנחה לאמהות עובדות במעונות היום. כאשר דרשתי להמשיך את מתן ההטבות, נדהמתי לשמוע כי הסיבה לביטול ההטבות היא "קריית שמונה כבר לא נמצאת בסיכון ביטחוני".

נאמר לי בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי רק אם שר הביטחון יאשר בכתב כי קריית שמונה נמצאת באזור בו קיימת סכנה ביטחונית בכל רגע נתון נוכל להמשיך ליהנות מההטבות. לאור זאת אבקש מכבודך לאשר כי קריית שמונה, אכן מתמודדת עם בעיות ביטחוניות יומיומיות ובכל רגע נתון השקט היחסי הקיים באזורינו יכול להשתנות".

ראש העיר הזכיר לשר הביטחון במכתבו כי "רק לאחרונה בישיבת עבודה שקיימתי עם אלוף פיקוד הצפון נמסר לנו כי אנו יושבים על "חבית חומר נפץ" וכי בכל רגע נתון המצב יכול להשתנות ועלינו להיות ערוכים לכל תרחיש ולהתכונן לגרוע מכל. כפי שידוע לכבודך קריית שמונה ממוקמת 1.900 ק"מ מהגבול עם מדינות אויב שאין איתן הסכם שלום וכך גם סעיף זה נכנס כסעיף משמעותי במפת המיסים החדשה, בעקבות מצב בטחוני נפיץ ומשתנה אנו נאלצים להיערך בכל עת למקרה חירום שנקווה שלא יתרחש".

בלשכת שר הביטחון אישרו את קבלת המכתב והבטיחו תשובה בקרוב.

 

תגובת משרד הביטחון: "המכתב הגיע למשרד הביטחון. מן הראוי לציין כי ההטבות במסגרת הגדרת אזורי עדיפות לאומית וקו עימות מוענקות באמצעות החלטות ממשלה ולא בהחלטה בלעדית של שר הביטחון".

אולי יעניין אותך

Bottom ad