היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"ראש העיר מנצל מצוקת הקשישים לטובתו"

 

מתיחות בין ראש העיר וסגנו על רקע חלוקת מענקים כספיים מטעם קרן הידידות לקשישים בעיר.

סגן ראש העיר ד"ר בוריס סידלקובסקי פנה במכתב חריף אל ראש העיר ותבע ממנו הסברים על חלוקת מענקים כספיים מטעם קרן הידידות לחלק מקשישי העיר.

וכך כותב ד"ר סידלקובסקי: "עקב פניות רבות מקרב דוברי רוסית, תושבי קריית שמונה, אבקש לדעת לפי אלו קריטריונים חולק מענק חימום מקרן ידידות, מי אחרי על הכנת הרשימות ולמה החלוקה מתבצעת בלשכת ראש העיר ולא דרך עובדת סוציאלית מאגף הקשיש", שואל ד"ר סידלקובסקי במכתבו.

זעמו יצא על כך שהחלוקה נעשתה ללא שהיו קריטריונים, או לפחות, לא הייתה שקיפות באשר להם.  סידלקובסקי מביע תמיהה כיצד  זה שהחלוקה נעשתה בלשכתו של ראש העיר. עוד כותב סידלקובסקי, שלידיעתו, המענק בסך 500 שקלים מיועד למי שלא קיבל מענק בסך 536 שקלים מהמדינה.

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה, בנצי יעקב שיגר מכתב למבקר המדינה ובו הוא מעלה חשדות כבדים שראש העיר הרב ניסים מלכה מנצל את המענקים עבור קשישי העיר לצורך צבירת הון פוליטי.

"…ראש העיר בקריית שמונה, ניסים מלכה, מנצל את מעמדו לקידומו הפוליטי בחלוקת שי לקשישים ללא כל פיקוח והמלצת אגף הרווחה".

עוד כותב יו"ר האופוזיציה למבקר המדינה "בכל שנה הכסף מחולק ע"י עובדי מחלקת הרווחה, כמו כן נקבעים קריטריונים ברורים, ונבנית רשימה בהמלצת עובדים סוציאליים ומטפלי רווחה, רשימה של קשישים הזכאים למענק.

הפעם "הגדיל" ראש העיר לעשות והחליט לחלק את המענק בלשכתו. עובדת לשכתו פונה לקשישים ומזמינה אותם לקבל "מתנה מראש העיר", צ'ק על סך 500 שקלים".

בנצי מבקש במכתבו למבקר להזכיר לראש העיר שאנחנו נמצאים בתוך שנה בה יערכו הבחירות לרשויות המקומיות ולראשות, ולכן חל איסור על פעילות פוליטית לנושאי משרה פוליטית.

סגן ראש העיר ד"ר בוריס סידלקובסקי חותם את מכתבו: "אבקש לקבוע ישיבה דחופה עם נציג מאגף הרווחה ולצאת עם הודעה פומבית לעיתונות בדבר החלוקה. אני מציע שבפעם הבאה תהייה שקיפות מלאה על מנת למנוע את  אי הסדר, וכל תרומה שמתקבלת צריכה להיות מחולקת לפי קריטריונים שנקבעו בהמלצת אנשי מקצוע  ובהתערבות ראש העיר וסגניו".

חברי המועצה בנצי יעקב וחברתו לסיעה אתי חי-דוידי החתומים על המכתב למבקר המדינה חותמים את תלונתם "אנו רואים בזה שוחד בחירות וניצול ציני של קשישים לצורך קידומו הפוליטי.

 ראש העיר פוגע בקשישים בכך שמביא אותם ללשכתו ומבקש מהם לעלות לקומה שנייה, ללא מעלית", כותבים השניים.

בתגובה לטענות הללו, טוענים בעירייה שמי שטיפל בכך הם רק עובדי הרווחה "נתבקשנו להעביר רשימה שמית של קשישים נזקקים לקרן הידידות, וכך עשינו. מתוך 550 שמות, אושרו כ500 בקשות".

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: רשימות הזכאים התקבלו מאגף הרווחה. מדובר ברשימה מקצועית, שנקבעה על פי קריטריונים ברורים, אותם קבעו עובדים סוציאליים בפיקוח אישי של מנהל אגף הרווחה. בתחילה אושר מענק לכ-150 תושבים, אולם ראש העיר ביקש מהקרן לידידות להגדיל את כמות התושבים הזכאים לסיוע, ואכן המספר הוגדל ל-500 זכאים.

אנשי הקרן לידידות דרשו כי חלוקת המענק תיעשה גם דרך לשכת ראש העיר וכך אכן נעשה בכדי לקיים את הוראות התורמים. מובן שראש העיר אינו מטפל בחלוקת התלושים, אלא פקידה העובדת לפי הוראות התורמים.

נכים ואנשים מבוגרים לא צריכים להגיע למשרדי העירייה לקבל את המענק, אלא עובדי הרשות ומתנדבים מגיעים עד אליהם ומוסרים להם את המענק. מתבצעת חלוקה גם על ידי עובדים סוציאליים מאגף הרווחה ומבית הקשיש וכן על ידי מתנדבים בדיוק על פי דרישת התורמים.

החלוקה מתבצעת ממספר מוקדים בכדי לסיים את החלוקה מהר ככל שניתן על מנת שהזכאים ייהנו במהרה מהמענק לו הם זכאים. המעטפות הגיעו ממשרדי קרן הידידות כשהן סגורות ועל כל מעטפה מצוין שמו של הנמען וכתובתו.

כל מי שטוען שהחלוקה התבצעה ללא קריטריונים אינו דובר אמת ומסתכן בתביעת לשון הרע שכן אך ורק אנשי מקצוע מוסמכים קבעו את רשימות הזכאים.

בעקבות מכתבו של חבר המועצה בן ציון למבקר המדינה, תשיב העירייה, באם תידרש, באופן מנומק ומסודר".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad