היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

תיקו בבחירות ליו"ר מזכירות סניף הליכוד בין מועמד ראש העיר למועמד המחנה היריב

סניף הליכוד עשה השבוע צעד נוסף לקראת הערכות הסניף לבחירות שבדרך (לכנסת לעירייה).

תמונת המצב בליכוד מאוד מיוחד ואינה אופיינית למה שצריך להיות ברור מאליו. היום קיימים מספר מחנות בסניף המקומי כאשר ניתן לחלק אותם לשניים: חברי ליכוד ללא תנאי וחברי ליכוד עם תעודת ביטוח חיצונית.

41 חברי הסניף שנבחרו בבחירות מקדימות מחולקים לפי 30 70 אחוז, כאשר בראש המחנה הגדול ובו 28 חברים עומד ראש העיר הרב ניסים מלכה. הרב מלכה הצטרף לליכוד אחרי שהיה משך שנים מראשי סניף המפד"ל וגם כיהן שיו"ר הסניף המקומי. את המחנה השני, הקטן יותר מנהיג אלי זפרני אשר הצהיר לפני מספר חודשים שיתמודד מול ראש העיר על ראשות העיר בליכוד.

גורם נוסף בסניף המקומי הוא יגאל בוזגלו סגן ראש העיר, שסמכויותיו ניטלו ממנו ע"י ראש העיר לאחר שהאחרון הבין שסגנו הודיע על כוונתו להתמודד מולו על מועמדות הסניף לראשות העיר.

אלא, שיגאל בוזגלו וחברו בסיעת עתיד יורם ממן מחזיקים את המקל משני צידיו. בעירייה הם סיעה עצמאית הפועלת ככזו, ויחד עם זאת הם חברים בליכוד.

בבחירות שהתקיימו השבוע על שני תפקידים מרכזיים התמודדו: רמי רחמים מול יורם ממן על תפקיד יו"ר הנהלת הסניף, ורמי זכה ברוב מוחלט של 27 קולות בעוד יורם ממן זוכה רק ב-13 קולות.

אולם, הדרמה האמיתית התחוללה בבחירות על תפקיד יו"ר המזכירות בין מועמדו של ראש העיר אבי פורטל ובין אבי שטרית מועמדם של מחנה המיעוט בסניף.

ההתמודדות לא הוכרעה היות ושני המועמדים קיבלו 20 קולות, וקול אחד נפסל.

מתוצאות ההצבעה עולה, שראש העיר הרב ניסים מלכה, על אף יתרונו הגדול (זכה במלוא המושבים שמאפשר התקנון) בבחירות למועצת הסניף, לא הצליח להביא לניצחון מועמדו פורטל על אבי שטרית, שעל הנייר לפחות היה לו יתרון משמעותי.

האם זהו כישלון אקראי או כישלון המאותת לראש העיר שסיכוייו להיבחר כמועמד הליכוד לראשות העיר לא ברורים דיים? שאלה מעניינת נוספת היא האם מחנהו של זפרני הצליח להגדיל את מספר חבריו על חשבון נציגיו של מחנהו של ראש העיר?

מה שנראה כבטוח הוא שסניף הליכוד עדיין לא אמר את מילתו האחרונה, וככל שמועד הבחירות קרב, כך צפויות היערכויות אחרות שלא משקפות בהכרח את תמונת המצב בבחירות לסניף לפני מספר חודשים.

בעוד שבועיים יערכו הבחירות החוזרות על תפקיד יו"ר מזכירות הסניף, ולא מן הנמנע שראשי המחנות השונים ינצלו את הזמן כדי לקרב את מועמדם לזכות בראשות המזכירות.

אולי יעניין אותך

Bottom ad