היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הפנים האחרות של המאבק החברתי

 

התרגלנו בחודשים בהם מתנהל המאבק החברתי לכל מיני סגנונות מאבק. ראינו את אלה שקמו בוקר אחד ואמרו "עד כאן!" והקימו אוהל. ראינו את אלה שאהבתם לקוטג' הביאה אותם לצאת במסע בפייסבוק ולקרוא לחרם צרכנים על מוצרי החלב של תנובה.

אולם, כאן בקריית שמונה התוודענו לעוד דרך במאבק הציבורי. הדרך של אביחי שטרן שאוטוטו יסיים את ההתמחות בעריכת דין ויצא לשוק.

אביחי הקים יחד עם חבריו את ארגון צל"ע (צעירים למען עירנו), לפני פחות משנה כאשר חיי התרבות בעיר קיבלו מכה אנושה והמתנ"ס נסגר ולפני שדלתות הספריה נסגרו, ונתנו את האות ליציאה של רבים למאבק. בעוד 'חבריו'  השתלטו על כל מסך טלוויזיה ועל כל מיקרופון, בחר אביחי ללמוד את ה'שטח' היטב להפנים את הנתונים ורק אחר כך לומר או לעשות משהו.

קל מאוד לטעות בדמותו השברירית והצנומה של אביחי, ולכן הנטייה אצל חלק מאלה שעומדים מולו לא 'לספור' אותו, מתגלה כטעות, לפעמים קריטית ומאוחרת לתיקון.

אביחי בחר בדרך שונה, אחרת משל חבריו. הדרך השקטה, העניינית והנסתרת מעין כל.

לפני מספר שבועות כאשר המחאה החברתית הייתה בשיאה והביאה לאחדים מראשיה להחליף את שלפוחית השתן בקופסת הראש, אביחי ירד ל'מחתרת' ופעל בשקט-בשקט כדי להביא להישגים בתחום יוקר המחיה. אחת מהרשתות הגדולות והמובילות במדינה, הום סנטר, הפכה לכתובת לשינוי המצב. אביחי, יחד עם חבריו פנו לראשי הרשת בתביעה להוריד מחירים ולהתאימם לקהל היעד במקום, תושבי קריית שמונה. לאחר שנודע לו כי יש הבדלים בין מחירי המוצרים הנמכרים לתושבים בסביבה לבין מחירם של אותם המוצרים הנמכרים לתושבי קריית שמונה. המחר אותו שילמו תושבי העיר היה הגבוה מבין השניים. וכך נכתב אל ראשי "הום סנטר".

"הנדון: מתן שוויון זכויות לתושבי העיר קריית שמונה. בשבועות האחרונים, במסגרת פעולותינו למען העיר קריית שמונה, הגיעה אלינו הידיעה שלפיה לתושבי הקיבוצים, מוענקת הנחה מיוחדת בעת קניית מוצריכם, ואילו תושבי קריית שמונה לא זוכים לשום הטבה ולשום זכות.

…אנו קוראים לכם, העניקו לתושבי קריית שמונה את אותם ההטבות והנחות הניתנות לשאר תושבי הקיבוצים!

הוקירו את העיר שבתחומה אתם פועלים, כבדו את התושבים שפוקדים את הסניף מדי יום, ותנו זכויות שוות לכלל האוכלוסייה באזור.

אנו מצפים לתגובה ולפעולה מהירה מצדכם…". ואכן, התגובה וההתייחסות של ראשי "הום סנטר" לא אחרה לבוא. בסדרת פגישות שכל אחת מהן ארכה שעות, הגיעו שני הצדדים להסכמות באשר לדרך בה תענה רשת "הום סנטר" לתביעות אנשי צל"ע.

השבוע, אחרי אין ספור התכתבויות ופגישות, הגיעו הצדדים להסכמה שקיבלה את ביטויה בתגובה המשותפת שיצאה לעיתונות ובה התייחסות להסכמות בפגישה במסכמת. "נערכה פגישה בין הנהלת הום סנטר ונציגי ארגון צלע בה לובנו הנושאים. בפגישה סוכם כי יוענקו הטבות בלעדיות לתושבי קריית שמונה שיצטרפו למועדון החברים "פאוורכארד" ולקבל הטבות בלעדיות ברשת הום סנטר וליהנות ממגוון הטבות ברשתות נוספות בעיר כגון: תחנת דלק "טן", "טויס אר אס",  "בסט ביי", "מגה ספורט" ועוד. בנוסף יפורסמו בימים ובשבועות הקרובים הטבות בלעדיות לתושבי קריית שמונה מתוך עולם "עשה זאת בעצמך".    חשוב לציין כי שני הצדדים פעלו בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאה מתוך כוונה לדאוג לרווחת תושבי העיר מצד ארגון צלע יחד עם המחויבות של חברת "הום סנטר" לקהילה בה היא פועלת", דברי ההודעה.

ונחזור לאביחי. הוא העדיף שלא להוסיף ואפילו לא לתת פרשנות, מעבר להודעה עליה חתמו שני הצדדים. זהו אביחי שטרן, זן אחר, שונה של פעיל למען החברה. מעדיף להשקיע בתוכן ובמטרה, ופחות בעטיפה ובצלופן.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad