היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

עיוור וקטוע רגל מחכה אהרון דמרי לשיפוץ דירתו

זהו עוד סיפור עצוב על איש שקוף, עיוור וקטוע רגל שבנוסף למכאובי מחלותיו ונכותו הוא נשחק בין גלגלי הבירוקרטיה  ומשרדי הממשלה.

אהרון דימרי-חוטה, חולה בסוכרת שמחלתו הסתבכה ובנוסף לעיוורון ממנו סובל כתוצאה מהמחלה, הרופאים הורו על קטיעת רגלו. מזה מספר חודשים שהם נמצא בבתי חולים ובבית לווינשטיין שם הוא עובר שיקום.

בעוד מספר ימים, ואחרי דחיות אמור אהרון להשתחרר מבית לווינשטיין לביתו.

בית?! כן, ארבע קירות, מיני מטבחון, מיני מקלחת ושירותים וכניסות צרות שאי אפשר לעבור דרכן עם עגלת הנכים בה הוא נעזר לנוע.

שלומי קפלן, חבר ושכן טוב, מסייע לאהרון יחד עם חברים קרובים במלחמת ההישרדות, הטיפולים הרפואיים, השיקום ועכשיו, השיבה לבית.

 

  • שלומי, ספר על אהרון דמרי-חוטה וממה הוא סובל?

שלומי: "אהרון סובל מעיוורון יש לא תעודת עיוור. סובל מסוכרת קשה ולאחרונה עבר כריתת רגל שמאל, וברגל ימין עבר כריתה של שתי אצבעות".

 

סיירתי השבוע בדירתו של אהרון דמרי, ויצאתי בתחושה כבדה של 'לא סופרים חלשים בחברה שלנו'. אחרי ששומעים את הסיפור ומבינים שהחיבור בין דמרי לדירה הנו בלתי אפשרי בשל אי התאמתה לצרכיו ומגבלות התנועה על כיסא גלגלים, עמידר ומשרד השיכון מתמהמהים בפתרון הבעיה.

 

  • הדירה נמצאת במצב קשה. מה אתם אמורים לעשות כדי שיוכל להיכנס לדירה?

שלומי: "צריך לשנות את כל הדירה כדי שאהרון יוכל לחיות בה. זה דורש התאמת המקלחת והשירותים (כניסות צרות שאינן מאפשרות כניסה על כיסא גלגלים), שירותים, מטבח וחדר שינה. בכל המקומות הללו אין אפשרות להשתמש. כאשר מדובר בניידות על כיסא גלגלים", אומר שלומי ומצביע על פנים הדירה.

 

 

  • אם הדירה לא תשופץ ותותאם לצרכיו, מה הוא יעשה?

שלומי: "במצב כזה אהרון יהיה ברחוב. אין שום דרך להכניס אותו לבית על כיסא גלגלים. הוא לא יוכל לנוע בתוך הבית, אפשר לראות בעיניים".

 

נציין שאת השיחה והביקור בבית הנטוש, אנו עושים עם שלומי קפלן השבוע, לאחר המתנה ודחיות של שבועות לקבל מענה בשיפוץ הדירה ממשרד השיכון ומעמידר, החברה המשכנת. האמת, שבנוסף למצב הרוח הכללי שאינו מי יודע מה, ביקור בדירה כזו של חסר ישע מכבידה את חוסר האונים והכאב.

"אני עוזר לו כמה שאני יכול. יש לאהרון אח ואחיות אבל לצערי אין להם את היכולת לעזור לו", מציין שלומי.

 

בשיחה עם עמידר מסתמנת ההכרה שלא יהיה מנוס אלא מלבצע את ההתאמות הנדרשות בדירתו של אהרון דמרי-חוטה, רק שהקצב הוא איטי ואינו תואם את מצבו הבריאותי של אהרון העיוור וקטוע הרגל.

מעמידר נמסר: "כמקובל, פנתה החברה למשרד הבינוי והשיכון לקבלת האישורים לצורך ביצוע העבודות הנדרשות. המקרה מוכר לנו היטב, נציג מטעם עמידר מלווה את המשפחה מקרוב ונעשים מאמצים לפתור את העניין בהקדם. אנו ממתינים לאישורי משרד הבינוי והשיכון לביצוע כלל ההתאמות הנדרשות. חלק מהעבודות שאושרו יבוצעו כבר בימים הקרובים, ככל שיאושרו יתר ההתאמות, הן יבוצעו בהקדם".

אולי יעניין אותך

Bottom ad