היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

איך יודעים שבא אביב

יש שיגידו שזאת התקופה, וכל שיעול וגירוד נכנסים אוטומטית לקטגוריית אלרגיה, שזאת מילה נרדפת ל"אין לי מושג מה יש לך, התסמינים שלך יכולים להתאים למיליון דברים ושום דבר לא עוזר", לפעמים השיעולים והגירודים עוברים, ולפעמים אתה נשלח לאחר כבוד לאלרגולוג (כן, יש כזה רופא), שעורך לך סדרת מדבקות על הגב כדי לבדוק למה אתה אלרגי, החל מג'וקים וכלה בעצי צפצפה, וכשהתוצאות מגיעות ואתה מגלה שאתה אלרגי למים (כן, יש כאלה) לא נותר לך אלא לשקול בכובד ראש את האפשרות להתקלח עם ניילון נצמד. פעם פיתחתי פריחה, ואחרי שנוסו עלי כל התיאוריות הרווחות (אולי את בלחץ? זאת בטח אלרגיה לביצי יונים, בטוחה שלא החלפת מרכך כביסה? ועוד) הוחלט לקחת ביופסיה מהפריחה, והתוצאות הגיעו בתום חודש, אחרי שהיא עברה.

אישית, כשאני שומעת שמישהו חולה, אני מיד נוקטת במלחמת מנע, שעיקרה מרחק של לפחות חמישים מטרים מהנשא העכשווי של הווירוס. מעבר להצעת רחמים והשתתפות טלפתית בסבל, רצוי לא לבקר, ולא לשהות במרחק נגיעה. בכלל, כל ידית דלת הופכת לחשודה, עמוד באוטובוס, מעקה של מדרגות, הכול מואשם בהימצאותם של וירוסים חורשי מזימות שרק מחכים לרגע הנכון לבצע את זממם. הרעיון מצליח לעבוד עד שמישהו מבני הבית חוטף בעצמו. פתיחת חלונות והתרחקות קלה אולי משקיטים את הדאגה, אבל מגיע רגע שאתה מבין שגורלך נגזר. החולה התורן מנסה להרגיע אותך ש"יש תקופת דגירה, אני כבר לא מדבק", וזה קצת עוזר לך להיות אנושי ולסעוד כמו שצריך את החולה. אבל בלילה כשהגרון קצת מדגדג מחלחלת לה ההבנה שהנה זה מגיע. אם צפויה נסיעה חשובה אתה תעשה כל מה שצריך כדי לדחות את רוע הגזרה, תשתה תה עם דבש ולימון, בצל מושרה בדבש, טבליות שום, כדורי פרופוליס, ואפילו תנסה כדורי חילבה (את האחרון נא לנסות רק בבית, הרחק מאנשים עם חוש ריח). ואם צפויה במקרה חתונה של בן דוד רחוק באשקלון, בלי הסעה, אתה כבר שמח שיש לך תירוץ לא להגיע. כמובן שבמקרה שכזה, אתה תהיה חולה בדיוק בנסיעה החשובה, ובריא מספיק כדי לנסוע לחתונה.

העניין מבאס כשאתה בעצמך מרגיש שאתה סתם משתעל כי יש אובך בחוץ, או מתעטש כי העצים פורחים, אבל מסביב אנשים מסתכלים עליך בחשד ומסבירים לך בעדינות שאולי עדיף שלא תפגשו, כי הילדים שלהם בדיוק קצת רגישים ונדבקים בכל דבר. בתחושת חוסר נעימות אתה מתחיל בניסיונות לשכנע אותם שאתה לא בדיוק חולה, ומתנצל אחרי כל שיעול שזאת סתם אלרגיה. אם אתה מצליח, לרוב עניין האלרגיה מתקבל בהבנה. עם יוצא דופן אחד, אם במקרה גילית שיש לך אלרגיה לקרדית אבק הבית, תנחומיי, בפסח אין פטור מניקיונות.  

אולי יעניין אותך

Bottom ad