היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הקאנביס והשפעתו על הבחירות לכנסת

הבחירות לכנסת מייצרות הפתעות מכל מיני כיוונים, והפעם אני מזהה שכמעט כל סיעות הבית ואלה החדשות מתיישרות לעבר מכנה משותף נמוך ביותר: תמיכה ומתן לגליזציה לקאנביס.

המונח 'לגליזציה' רחב, והחוק בישראל עדיין לא התיישר עם חלק ממדינות ארצות הברית שאישרו לגליזציה לשימוש בקנאביס. יחד עם זאת, בחרתי לתת סקירה של תהליכי החקיקה ומצב הדברים כפי שהם השתקפו בשש השנים האחרונות (הכנסת ה-19 וה-20), החל משנת 2013, ח"כ תמר זנדברג –מר"צ- מגישה שתי הצעות ללגליזציה של קנאביס. מטרתן להחריג את העונשים על השימוש בסם מסוג קנאביס לעומת סמים אחרים, בפקודת הסמים המסוכנים, ליצור דירוג בענישה על פי העבירה והסדרת שוק הקנאביס. בהמשך, בשנים 2015-2014, חברי כנסת של "מר"צ" מגישים עוד שלוש הצעות חוק בנושא.

בין היתר, מצוין באחת מהן: "המחזיק סם במטרה לצרוך אותו עם מספר בני אדם או מחזיקים שניים או יותר סם יחד, ייחשב כל אחד כמחזיק בכמות הסם האמורה לחלק לכמות המחזיקים במשותף, או הצרכנים המיועדים במשותף". ההצעה "מכבסת" את המונח "משתמשים" והופכת אותו ל"צרכנים", וסוללת את הדרך לשימוש קבוצתי בסמים.

ואז, בין השנים 2015-2018, ח"כ זנדברג "מר"צ וח"כ עטר מ"המחנה הציוני" מגישים שוב את הצעת החוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים- זנים תעשייתיים של קנבוס. חברי הכנסת מ"מר"צ", "העבודה", "כולנו", "יש עתיד", וגם ה"ליכוד" מגישים הצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים (מדרוג עבירות ועונשים בסם קנבוס).

2017- תמר זנדברג מ"מר"צ"- הצעת חוק- אי-הפללת צרכני קנבוס או שרף של קנבוס. ח"כ שרן השכל מ"הליכוד" ודב חנין מ"חד"ש" – הצעת חוק – החזקה או שימוש לצריכה עצמית של סם מסוג קנבוס או שרף של קנבוס.

"מוצע לקבוע כי עבירה של החזקה או שימוש לצריכה עצמית של סם הקנבוס היא עבירת קנס ששיעורה 300 שקלים חדשים".

 

2018 – הצעת החוק מטעם הממשלה מאושרת – "חוק הסמים המסוכנים- עבירת קנס מיוחדת- הוראת שעה".

 

2018- ח"כ שרן השכל מ"הליכוד"-  מגישה שוב הצעת חוק- החזקה או שימוש לצריכה עצמית של סם מסוג קנבוס או שרף של קנבוס.

וכך, מצליחים להחדיר לישראל את הקאנביס לסוגיו, חופשי לשימוש…

 

ישראל מסוממת

אבל אפשר גם אחרת

קשה להתעלם מהמגמה, מהאווירה, מהלך הרוח ומהשיח בכנסת, במדיה וברחובות.

 

האם חשבתם לעצמכם, מה קרה פה? ממתי מפלגת מר"צ עסקה בקידום חקיקת סמים? ממתי מפלגת העבודה, שעד לבחירות הקודמות דיברה על שלום, בוחרת לשתף את הציבור באורח חייו של העומד בראש גבאי, שבחר לספר שהוא נמנה על המעשנים ושהוא בעד קידום לגליזציה לקאנביס בישראל. הצטרף אליו גם כחלון, שאני באמת לא מצליחה להבין מאיפה הרעיון הזה צץ במוחו!

אני רוצה לומר לכם ולכן:

בושה לסיעת הליכוד שהובילה חוק כזה בהצעת חוק ממשלתית, בושה לכל שאר הסיעות שמתיישרות לקו הזה ומחפשות לצוד ולקושש קולות.

קאנביס לשימוש המוני כולל בקרב חיילי צה"ל הפך להיות נגע. אם אנחנו לא נוקיע את הדבר הזה ונציג כמדינה, מטעם כל משרדי הממשלה ובערוצים השונים, את האמת על הסמים, ובכלל זה האמת על מריחואנה, ונציג אלטרנטיבות מועילות לילדים שלנו ולחיילים שבדרך, אנחנו נאבד את הילדים.

תאונות מכל סוג הן הביטוי הזמין לנגע הזה.אנחנו נסבול מאלימות, ממחלות ומפגיעה במערכות הגוף והנפש של ילדינו, שיבואו לידי ביטוי גם במערכות יחסים ובמקומות עבודה, בכבישים, בבתי הספר, בצבא ואיפה לא!

אני קוראת להורים ולילדים לצאת בקריאה לטהר את ישראל ממריחואנה חופשית (ואנחנו לא מדברים על חולים). המדינה מפקירה את החזית הזאת, והחגיגות והסחר האינטרנטי ממשיכים: שוק שחור שמתנהל בתחום המריחואנה, גידולים ביתיים בתוך שכונות מגורים, סוחרי סמים המשתמשים בדירות על מנת לגדל קנאביס במקום לשכן בהן בני אדם.

אני פונה לכחלון ולגבאי שרוכבים על סוס חולה, וקוראת להם לעזוב את הנושא ולא לתמוך בשום צורה בחקיקה נוספת בתחום.

אני קוראת לבנימין נתניהו לשוב ולבחון את הצעדים שהביאו להידרדרות הזאת ולהיעלמות מהשטח של המוסדות המטפלים בנושא מטעם המדינה, כמו הרשות למלחמה בסמים שהייתה בעלת תפקיד חשוב במאבק ובמלחמה בסמים.

יש מספיק נושאים בוערים ובעדיפות לכלל האוכלוסייה. אל תקדמו לגליזציה, וטפלו בנושאים החשובים לקיומנו כאן.

 

 

 

הכותבת היא אם לשלושה ילדים, המעבירה בהתנדבות בכל הארץ הרצאות בנושא של מניעת שימוש בסמים ואלכוהול.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad