היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הילד זועק "אל תתעלמו ממני"

 

מותה הטרגי של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל הכה בתדהמה ציבורים גדולים, ונדמה שבניגוד לעבר, הציבור מגיב בזעם.

השבוע, שלישי התקיימו ברחבי הארץ הפגנות הקוראות לכנסת לחוקק חוקים שיגנו על הפעוטות במעונות ובגני הילדים הפרטיים. סרטונים רבים עלו לרשתות החברתיות, חלקם לא מהארץ, שהמשותף להם זו התנהגות אלימה ואכזרית למטפלות בפעוטות וילדים קטנים חסרי ישע.

מסתבר, שגם במדינה המחזיקה מעצמה כמתוקנת, המחוקק לא נתן את דעתו לסוגיית המותר ואסור בטיפול בילדים ופעוטות, במיוחד במסגרות פרטיות ואצל מטפלות פרטיות-אישיות.

דומה שכל מי שיש ברשותה תעודת זהות ותאריך לידה יש לה בעצם רישיון להחזיק ילדים ברשותה ו'לטפל' בהם.

האימהות והאבות, הזוגות הצעירים חשים את הקושי והתסכול שאינם יכולים להיות רגועים כאשר ילדם נמצא ברשות מטפלת או מסגרת פרטית. החיוכים לעיתים מסתירים רוע ורשעות, וברגע שהילד יוצא מטווח ראייתה שלך האימה, הוא מופקר לגורלו (המר) ולקפריזות של ה'מטפלת'.

בהפגנה שנערכה השבוע בצומת רסקו (צומת ההפגנות) נשאו אימהות, אבות וילדים שלטים ועליהם הכתוביות: " שמרו עליי", "הגיע זמן לשינוי", "הגיע הזמן לפיקוח על הגנים" ועוד.

דניאל לוי בן השלוש גנב את ההצגה עם השלט "אל תתעלמו ממני". הוא הגדיל וקרא במגפון קריאות לשינוי ורחמים מצד המדינה עליו ועל חבריו בפעוטונים והגנים הפרטיים.

דומה שזו אחת מההפגנות החשובות ביותר שהתקיימו בשנים האחרונות, וכמי שמלווה את המצוקה (המתחלפת) של הזוגות הצעירים בצרכים של ילדיהם פעם במקומות בגנים ובפעוטונים ופעם במחירי המעונות שמגיעות לרמות של גזל וניצול של הזוגות הצעירים, ההפגנה הזו היא קריאת השכמה לממונים על הנושא בממשלת ישראל שרי הכלכלה, הרווחה החינוך והאוצר. השרים הללו חייבים, כל אחד בתחומו לפתור את בעיותיהם של הזוגות הצעירים.

כתב וצילם: הרצל בן אשר.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad