היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

יוגי וחברים

 

המפקדים שסרחו או הגמלאים השקופים

רובנו מכירים את המשטרה כאשר מתפרסם סיפור על שוטר שסרח. אזי מזדעקת התקשורת כדי לצלוב את אותו שוטר והמשטרה מוצגת במלוא מערומיה כגוף מושחת ומסואב. שוטר שסרח על פי שיטתי אין לו מחילה ואין לו כפרה אך מכאן לדבר סרה במשטרה ובמיוחד בשוטרים, אין לכך הצדקה. אותם שוטרים אשר נתנו את חייהם בלחימה בפשיעה ולביטחון המדינה ברבות הימים הופכים לגמלאים קשי יום אשר קצבתם לא מספקת להם ולא רק שאינם גומרים את החודש אלא שללא מליצות החודש גומר אותם. את אותם גמלאים כינה ח"כ חיים כץ יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות "שקופים" וכך הוא אמר בדיון שנערך השבוע בכנסת לגמלאים: "האוצר לא רואה אתכם ממטר, אתם שקופים בשבילו". הדיון נערך בעקבות כך שהסכם עופר עיני המפצה את גמלאי השירות הציבורי על שחיקת השכר לא מיושם על גמלאי המשטרה והשב"ס שהם חלק מגמלאי השירות הציבורי. ישאל הקורא ויתמה כיצד המדינה לא ממלאת אחר הסכמים? כאן מופנית האצבע כלפי מועדון הניצבים הכולל בתוכו את מפקדיה הבכירים של המשטרה מדרגת ניצב ומעלה לדורותיהם. אותו מועדון טרפד פעם אחר פעם את ביצוע ההסכם מפני שהוא לא נוח להם. במועדון הזה חברים גם השר לביטחון פנים מר יצחק אהרונוביץ ומנכ"ל המשרד מר יעקב גנות שהם חברים באותו מועדון ניצבים. על פניו מסתמן ניגוד אינטרסים שהגורם שאמור לשלם את התוספות מתיימר גם לייצג את הגמלאים. בתאריך 13/7/2011 נערך דיון בועדת הכספים של הכנסת ואומר יו"ר הועדה ח"כ משה גפני "אני רוצה להבין, אומר אילן לוין (הממונה על השכר במשרד האוצר י.א.) שתצמיד את הגמלאות של הגמלאים. תגיד לו כן, נגמר העניין". לנערי האוצר עם רוח גבית כזו של השר ומנכ"לו אכן הגמלאים "שקופים" ולכן הם מציעים להם הצעות מבישות. שוטר שסרח ייענש עד תום, מה ייעשה למפקד שסרח?

מובא כאן סיפורו האמיתי של גמלאי וכמוהו יש רבים:

אני גמלאי משטרה אחרי 25 שנות שרות בשטח. שוחררתי מהשרות  דרך וועדה רפואית והיום אני חי במיץ של הזבל, סליחה על הביטוי, וממתין להשתלת לב כמעט אדם תלותי היות ומחלתי היא בשלב אחד לפני אשפוז מתמיד וחי יום יום מלחמה מחדש וזה אומר מה ילבש הילד לבית הספר מה יאכל בצהריים האם ישמור את הבמבה לערב או שמא יאכל אותה בצהריים כל יום אני חושב איך לצמצם את רכישת התרופות עבורי למינימום אך אינני יכול אני חי רק על כדורים מצילי חיים וחמצן.

כל יום אני מתחנן בפני עורכי דין נושים וכדומה שלא יפגעו בקצבתי הזעומה או יעקלו את רכושי הדל שוב פניתי לבדיקה חוזרת באם אני מסוגל למכור כליה בכדי להתאושש כלכלית אך התשובה היא לא מוחלט אני לא אשרוד את הניתוח וגם כך שעון החול פועל לרעתי. שלחתי מיילים פקסים תכתובות ומה לא אך הכול נופל על אוזניים  ערלות.

הבעתי את רצוני להופיע בכל וועדה בכנסת שם אציג את תלוש הגמלה שלי ואביא את מכשיר החמצן שלי שיידעו את סדר הגודל של הסבל שאני עובר.

הבעתי את רצוני לממש את המשפט המפורסם של גיבורינו המהולל שמשון תמות נפשי עם פלשתים, תרתי משמע, על כל המשתמע מכך. (הגמלאי מזדהה בכינוי ג'וקר השם שמור)

 

יעקב יוגי אזרף

כותב מאמר זה הינו קצין משטרה בגמלאות.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad