היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

למות בדרום אמריקה

והנה רשימה חלקית: ישראלי קפץ לנהר לא מוכר ונטרף על ידי תנין, בחורה נפלה לתהום ב"כביש המוות" בבוליביה, ישראלים הלכו לאיבוד ביער בדרום צ'ילה ואחר שרף יער, ישראלי יצא בלי מסמכים עליו לטייל לבד בג'ונגל בברזיל, כשגופתו התגלתה לא יכלו לזהותו, ויש גם סיפור: חבר שלי היה בטיול בדרום צ'ילה ונסע על כביש אפר כשנתקל בישראלים תקועים עם בעיה מכנית באוטו, חבר שלי אלתר משהו שיאפשר להם להמשיך בנסיעה ואמר להם לנסוע לאט לאט לכפר הבא ולהיכנס למוסך, אחרי כמה דקות הם עקפו אותו…

לתופעה זו יש סימני היכר משותפים, צעירים ישראלים הולכים לפרוק עול אחרי השירות הצבאי ועושים זאת ביבשת אחרת, בשטח לא מוכר וחוקים משלו. חלקם הם "יוצאי יחידות קרביות" שחושבים שאין דבר העומד בפניהם, מן רמבוים ישראלים קטנים ושחצנים.

דרום אמריקה היא באמת ייחודית ביופייה עם הנופים הבתוליים המדהימים, אבל כדי ליהנות בה צריך להתכונן היטב ולא להיגרר להרפתקאות מיותרות ומסוכנות. צריך לקחת בחשבון את המרחקים הגדולים בין מקום למקום, האקלים בהרי האנדים ובאמזונס, שינויי מזג אוויר מהירים, גובה הנהר היום הוא לא כאתמול, המזון ולפעמים חוסר ההיגיינה בה הוא מוכן, גובה ההרים, דלילות האוויר וחוסר חמצן, כבישים משובשים ותנאי שטח קשים.

 

אני מת על דרום אמריקה, לא חייב למות בה.  

אולי יעניין אותך

Bottom ad