היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מגפת הפגיעה בתקשורת הגיעה ל"חדשות המקומיות" בכבלים

 

סולידריות, מסתבר היא מצרך נדיר במקומותינו. נכון, מדברים עליה, כותבים עליה, אבל כאשר היא מזמינה אותך לטנגו, אתה מתעלם ממנה כאילו והייתה אוויר.

צר לי להזכיר בנשימה אחת את חוסר הסולידריות, שלעיתים גובלת במידה לא מועטה של קניבאליות, דווקא במקום שהיא הכי נחוצה, התקשורת.

נכון, בערוץ 2 מזכירים אותה בחטף, כאשר מדובר בעיתונאי ערוץ 10 וב'ידיעות אחרונות' אפילו לא מוצאים אינצ'ים ספורים בעמוד 22 למטה כאשר מדובר ב'מעריב'. סולידריות סלקטיבית, הם יעדיפו לנהוג להתנהגותם.

…עובדי החדשות המקומיות, זה כבר סיפור אחר. לא מדובר בערוץ טלוויזיה מסחרי ולא בעיתונות פרטית, מדובר בכסף שלך ושלי, שמישהו באוצר עושה בו שימוש אחר.

חשיבותן של החדשות המקומיות המשודרות בכבלים חשובה בשל היותה זמינה ויום יומית. המקומונים, ש"חדשות הגליל" נמנה עליהם, יוצאים אחת לשבוע בימי שישי ואינם יכולים להביא לידי ביטוי את החדשות שהתרחשו ימים לפני. ואם העורך מתעקש, הוא ימצא את עצמו כרושם פרוטוקול ומגיש לקוראיו עיתון חד-גוני העוסק בארכיאולוגיה ולא בחדשות.

החדשות המקומיות בכבלים זמינה יותר ואפקטיבית בשל כך. רשויות ופוליטיקאים למדו את השיטה, 'ידברו על יום יומיים, וישכחו', הם משננים לעצמם. זה די נכון כאשר מדובר בעיתון היוצא אחת לשבוע, אבל מה עושים כאשר הפשלות יכולות לקבל התייחסות במהלך כל השבוע?

…יש גם המימד האנושי, שמבחינתי הוא קודם לעבודה העיתונאית. עיתונאי מאוים בפרנסתו, הוא לא עיתונאי. הוא סתם יצור אומלל העושה העובד בעוד עבודה לפרנסתו. הוא חיוור במידה שאלה המסוקרים על ידו 'לא רואים אותו ממטר', כי הוא שקוף. בקיצור, פרנסה ושכר הוגן לאורך זמן הם-הם הערובה לחוסן ערכי וחיות מקצועית.

הבעיה אינה רק בממשלה הנוכחית. היא הועברה בירושה עוד מהימים בהם חתמו חברות הכבלים על ההסכמים הראשונים (בקריית שמונה בסוף שנות השמונים). התקציב עבור החדשות המקומיות חייב להיות משוריין בכל הסכם ועל האוצר רק לממש אותו מול הזכיינים מעת לעת.

בתוך כך יצאו עובדי החדשות המקומיות לרחוב בתקווה לעורר את האחראיים באוצר לקיים את ההסכם להמשך השידורים בפריפריה.

חיים הר-זהב, יו"ר ועד העובדים של החדשות המקומיות אומר: "לא נהיה בני ערובה של האוצר. מדובר במאות מפוטרים ומאות משפחות חדשות שיצטרפו למעגל האבטלה. אנחנו לא ניתן לכך לקרות".

הר-זהב מוסיף ואומר "מדובר באמצעי תקשורת חשוב המסקר את שקורה בפריפריה. אין עוד אמצעי תקשורת שעושה זאת בצורה שאנחנו עושים. לא ייתכן שהפריפריה תמשיך ותידחק לשוליים, אנחנו כנציגיה לא נאפשר זאת. עובדי החדשות המקומיות צריכים להמשיך לעשות את עבודתם והיא לסקר את הפריפריה ולתת לה ביטוי".

הרקע למצב האבסורדי הוא שלפני כ-5 חודשים אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שלי יחימוביץ ונחמן שי ולפיה יימשך שידור החדשות בכבלים גם בשנת 2013. משרד האוצר הגיש ערר על תמיכת הממשלה בהצעת החוק ומאז הוא מחזיק את עובדי החדשות המקומיות כבני ערובה ומסרב לאפשר את העלאת ההצעה להצבעה בכנסת.

עם פיזורה של הכנסת השבוע, לא ניתן יהיה לאשר את הצעת החוק גם אם כל תנאי האוצר ימולאו. אם האוצר לא יסיר את התנגדותו בימים הקרובים, לא תהיה חקיקה עד תום מועד המכרז לקיום חדשות בכבלים בסוף השנה ו-180 העובדים יפוטרו לאלתר בהיעדר הסמכה בחוק לשדר חדשות בכבלים.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad