היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ישיבת מועצת העיר : מעבירים בעלות קרקע לטובת מיג"ל

בישיבת מועצת העיר החודשית שהתקיימה השבוע, הועלה נושא העברת הבעלות על הקרקע עליה עומד מכון המחקר מיג"ל מרשותה של עיריית קריית שמונה חזרה למינהל, ומשם לבעלות מיג"ל.

הסבר קצר במה מדובר. מיג"ל הוקם על קרקע שהייתה בבעלות העירייה, והנכס עצמו שייך למבנה תעשייה. במשך השנים שילם מיג"ל שכר דירה המסתכם במיליוני שקלים למבנה תעשייה, בעצם למדינה.

לאחרונה, הגיעו במיג"ל להחלטה להגדיל ולשדרג את מכון המחקר בעקבות ההתפתחויות בתחום לימודי הרפואה בצפת והתפתחותן של המכללות בתל חי וצפת.

ההגדלה לא יכולה לצאת לפועל כל עוד הקרקע עליו בנוי מיג"ל לא יהיה בבעלות מיג"ל, בעל הנכס.

מנהלי מיג"ל ומשקי הגליל העליון, החברה הכלכלית של הקיבוצים, הגיעו לנמק את בקשתם בפני חברי מועצת העיר, ולבקש אישור להעברת הבעלות למינהל ומשם אליהם.

חברי המועצה בנצי יעקב יו"ר האופוזיציה ויגאל בוזגלו הביעו התנגדות לבקשה כפי שהיא והציעו לקבל תמורה הולמת להעברת הבעלות "לא יתכן שעיריית קריית שמונה תוותר על הקרקע ללא תמורה. אסור להעביר את הבעלות ככה סתם", אמרו השניים. השניים הציעו כחלופה להקים ועדה שתבחן את הסוגיה ותביא המלצות. במהלך דקות ארוכות התנהל דיון ער סביב הסוגיה, כאשר הדוברים נחלקים לשניים: המתנגדים, תבעו התניה ותמורה. והמצדדים, ובראשם ראש העיר הרב ניסים מלכה. מ"מ מקומו עמרם שחר וד"ר יפעת שאשא-ביטון תמכו בבקשת המבקשים לבצע את ההעברה.

נציגי מיג"ל, יו"ר משקי הגליל זאב מרקמן וצביקה רובנשטיין, מנכ"ל מיג"ל, טענו מנגד שמדובר למעשה באקט טכני "אתם מעלים על דעתכם שאחרי ששילמנו מיליוני שקלים למבנה תעשייה, עכשיו לא נהיה הבעלים על הנכס?!".

עו"ד אריאל בר יוסף, היועץ המשפטי של העירייה, שהיה דומיננטי בדיון הזכיר לנוכחים שנקודת המוצא בחוות דעתו המשפטית הייתה ונותרה, שהנכס הוקם מראש מתוך הסכמה שהוא לא יהיה בבעלותה של העירייה.

עוד הזכיר עו"ד בר יוסף שראש עיר לשעבר חתם על מכתב ויתור על הזכויות בנכס, ולמרות המכתב, אי אפשר להעביר את הזכויות בנכס עד שישונה ייעודה של הקרקע (היעוד שונָה כבר 28.1.1993 ה.ב.א).

בתום הדיון נערכה הצבעה והוחלט להיעתר לבקשת מיג"ל ולהעביר את הבעלות על הקרקע למינהל.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad