היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

כללית: אשפוז בבית כחלופה לאשפוז במחלקה פנימית

העומס הגדל בבתי החולים, החשש מפני אשפוז במסדרון בשל מצוקת מיטות והחשיפה לזיהומים – הובילו את כללית מחוז צפון לפתוח שירות חדש – אשפוז אקוטי בביתו של המטופל כחלופה לאשפוז במחלקה פנימית.

"האשפוז הביתי מיועד לאלו הזקוקים לטיפול אינטנסיבי קצר, במצבים של התפתחות מחלות זיהומיות כגון דלקת ריאות ודרכי הנשימה, דלקת בדרכי השתן, דלקת בעור ואף החמרה במחלה כרונית ועוד. בשירות חדש זה, במקום שהמטופל ייאלץ לשהות מספר ימים בבית חולים עמוס, מרוחק וכשהוא חשוף למחלות נוספות, מתאפשר לו לקבל טיפול אינטנסיבי, כחלופת אשפוז, בביתו" מסבירה ברוריה ריקון, מנהלת הסיעוד בכללית מחוז צפון.

צוות של רופא, מומחה בפנימית ואחות שהתמחו במתן שירות רפואי זה עורך ביקורים מדי יום בבית המטופל. בהתאם למצבו נותן טיפול אנטיביוטי דרך הוריד, מחבר לעירוי נוזלים, מבצע בדיקות דם, דואג בעת הצורך להעברתו למכון רנטגן והשבתו הביתה ומבצע טיפולים ומעקבים נוספים לפי הצורך. הצוות זמין למטופל ומשפחתו בכל שעות היממה ובסופי שבוע 24/7.

מאיה לרנר שיכורי, רכזת אשפוז בית בכללית "השירות ניתן בנסיבות בריאותיות המאפשרות להעדיף את האשפוז הביתי על פני אשפוז בבית חולים  ורק אם המטופל ובני משפחתו מסכימים לכך. זהו פתרון המאפשר למטופל ובני משפחתו להישאר בסביבה הביתית הנוחה והעוטפת- הטבעית, כשהם מוגנים מפני חשיפה לזיהומים שיש בבית החולים ולשמור על שגרת חייהם. חשובה לא פחות היא העובדה ששירות זה מאפשר שמירה על רצף הטיפול: רופא המשפחה, שמכיר את המטופל ושהפנה לשירות הזה, נמצא בקשר עם  צוות אשפוז בית האקוטי  המטפל, שהוא צוות קבוע, ויחדיו הם שותפים לטיפול ונמנעים מצבים של נפילת מידע "בין הכיסאות" בדבר רגישויות, מחלות רקע ועוד".

עד כה טופלו למעלה מ- 100 מטופלים, עם מגוון מחלות: דלקת ריאות ומחלות דרכי הנשימה, דלקות דרכי השתן, דלקות בעור  החמרה באי ספיקת לב וכדומה. המטופלים אושפזו בביתם כ 3-4 ימים ורובם החלימו במהלך אשפוז הביתי, רק מטופלים בודדים, שמצבם הרפואי לא השתפר הופנו לבית חולים. רוב המטופלים ובני משפחתם דיווחו על שביעות רצון גבוהה במיוחד.

ד"ר מרדכי דיין, מנהל כללית מחוז צפון, מציין כי מדובר בשירות חשוב ביותר, בעיקר במציאות כיום בה בתי החולים עמוסים ויש חשש גדול מהידבקות במחלות זיהומיות וכמובן מנגיף הקורונה".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad