היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ביזיון ושמו מועצת העיר קריית שמונה

זה לא סוד שחיי הציבורים היו שזורים בין חינוך (דיקן הסטודנטים במכללת תל חי), פוליטיקה (חבר מועצה משך 20 שנה, מהם קדנציה כממלא מקום וסגן של פרוספר אזרן) ועיתונות ('חדשות הגליל'). זו הקדמה רלוונטית לדברים הבאים.

השבוע, ביום שלישי נערכו שתי ישיבות מועצה, האחת שלא מן המניין על פי הזמנת חברת המועצה מהאופוזיציה ד"ר אביבה זריהן-וייצמן וחברי האופוזיציה, בנושא סגירת בית ספר יצחק הנשיא והשנייה ישיבה מן המניין לאישור תב"רים (תקציב בלתי רגיל) שיזמו ראש העיר וההנהלה.

עוד קודם, ביום ראשון התקיימה ישיבת ועדת החינוך באותו נושא ודיווח על התנהלות מערכת החינוך בתקופת הקורונה, ישיבה בה נכחתי. נזכיר שהיו אלה ישיבות שלא כונסו כלל (גם לא ב'זום') במהלך חודשי הקורונה.

ביום ראשון, במהלך ישיבת וועדת החינוך, סדר הישיבה של חברי המועצה, ובהם ראש העיר, ממלא מקומו, נציגי מועצת התלמידים והנהגת ההורים, הייתה קרובה וחמימה באופן בולט. לא שני מטר מרחק וגם לא מטר…

התפתח דיון, בחלקו סוער בו נשאלו שאלות ענייניות באשר לסגירת בית הספר. הדיון גלש מהר מאוד להטחת האשמות בין ד"ר אביבה זריהן-וייצמן, חבר המועצה אלי זפרני ויורם מלול ובין הממונה על החינוך אופיר יחזקאלי. בחלק מהדיון נכח גם ראש העיר אביחי שטרן, וגם 'השתתף' בדיון ההאשמות.

חברי המועצה כעסו על הדרך בה התקבלה ההחלטה לסגור את בית הספר, ולטענת חברת המועצה אביבה, תוך הטעיית המנהלת והעובדים.

יחזקאלי התרעם על דבריה וטען שהכל נעשה כחוק ומול המנהלת, שלטענתו היא הייתה זו שאמרה 'אם אין מספר תלמידים לפתיחת כיתה א', אז תסגרו השנה'.

חבר המועצה יורם מלול, שהינו ניצב משנה בדימוס, הזכיר ליחזקאלי שההחלטה נוגדת החלטת מועצה מפורשת שלא סוגרים את יצחק הנשיא 'אתם פעלתם בניגוד להחלטה, ולכן אין תוקף לסגירת בית הספר', אמר מלול.

כאמור, הדיון היה סוער, לא מכבד וחסר תכלית. מה שאותנו מעניין זה ההמשך, ישיבות המועצה שהתחילו ופוצצו על ידי ראש העיר שטרן בתואנה שכללי ההתנהגות בקורונה לא נשמרו, ולכן הוא 'נאלץ' לסגור את שתי הישיבות.

מטבע הדברים, תכננתי להגיע גם לישיבות המועצה, אך הודעה שיצאה על ידי הדובר ייתרה את כוונתי להגיע 'אנחנו מצטערים, ישיבות המועצה ישודרו בפייסבוק, ולא תותר כניסת אורחים, זולת חברי המועצה'.

נכנסתי לפייסבוק כדי לצפות בשתי הישיבות, ונחלתי אכזבה.

מצופה היה שלאור היעדרותן של ישיבות מועצה לאורך מספר חודשים, תהיה מידה מסוימת חגיגיות, שמחה מאופקת, חדוות יצירה… אבל, כלום.. בעצם ביזיון בשידור חי…

הישיבה נפתחה בהנחיות של הממונה על הקורונה יוסי אלגריסי שהודיע לנוכחים מהם הכללים. הנוכחים ישבו באופן לא חריג במרחק זה מזו… אבל, נראה שהתסריט היה שונה. לאחר חילופי דברים (ברמה של הגנון של מסעודה, כפי שהיה אומר זמיר עשור ז"ל). המשך רמת דיון, סליחה צעקות מהרחוב. הנושא המרכזי והכאוב נדחק והועף מהשולחן בציניות, ומה שנותר לראש העיר זה לנצל את הסמכות המוקנית לו, ולסגור את הישיבה.

לקול מחאת האופוזיציה הנכה (הרב ניסים מלכה וד"ר בוריס סידלקובסקי לא נכחו) הישיבה הסתיימה, לא לפני סדרת איומים על תביעות ללשון הרע בין הנוכחים.

הקורונה הייתה עילה עילגת וחיוורת לסתום את פיותיהם של חברי האופוזיציה, הורי התלמידים ובמיוחד התלמידים הנפלאים שזכו ללמוד באינקובטור, חממה מעולם אחר שעליה יכולים לחלום תלמידים והורים בקריית שמונה ובארץ כולה.

ומילה לחברי האופוזיציה. איני מבין אם ראש העיר וההנהלה מחליטים לסגור בית ספר, בניגוד להחלטת מועצה, מדוע אינכם מבקשים סעד משפטי מידי בהוצאת צו מניעה לסגירת בית הספר, בכל זאת יש לכם מנטורים הנמצאים היום בתפקידים בכירים ברשות…

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad