היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קריית שמונה, החצר האחורית של הגליל העליון

"לדעתי הגיע הזמן להפסיק לאפשר את זריקת האשפה האזורית  לחצר האחורית של הגליל העליון, העיר קריית שמונה.

מזה שנים מסתובב "פיל" בגליל, ואפילו אנשים טובים עם כוונות טובות התרגלו לא לראות אותו ובטח שלא לדבר עליו.  גם הנהגת העיר במשך שנים ארוכות לא מטפלת בנושא הזה.

שאלתם את עצמכם איך זה קורה? מדוע קריית שמונה ממותגת כישוב נחשל ופריפריאלי וקיבוצים סמוכים כמו גם מושבים ומושבות סמוכות ממותגות כמיקום גלילי מעולה עתיר איכות חיים?!

תהיתם איך זה, כשמשהו רע קורה ב-"יישוב" סמוך לקריית שמונה, שמו של הישוב נותר עלום וחסוי ודווקא קריית שמונה "זוכה" להתפרסם בהקשר שלילי?!

סיקור תקשורתי בכל האמצעים והערוצים אודות קריית שמונה שאינו עוסק בבעיות ביטחון, בעיות פליליות, אוכלוסיות נחשלות, מלחמות פוליטיות ועוד, הוא נדיר וכמעט אינו קיים.

לאחרונה ארע אונס אכזרי ונורא באחד מקיבוצי הגליל. באופן לא פחות ממדהים ומקומם נוסח הפרסומים השונים אודות המיקום הגאוגרפי של האירוע הנורא היה "בישוב סמוך לקריית שמונה" אף שהקורבן מהקיבוץ והחשודים, אינם בני הגליל, השיוך היה רק ל קריית שמונה.

על פרטיות הקורבן והמשפחה חובה לשמור אבל האם ערך הפרטיות של היישוב כשהוא קיבוץ או מושב או מושבה עולה על ערכה של העיר קריית שמונה בכלל ובפרט כשהיא בכלל לא קשורה לפרסום השלילי?!

התקשורת התרגלה לראות בקריית שמונה את החצר האחורית של הגליל העליון היא לא עשתה זאת בזדון היו לה שותפים ותורמים רבים. נדמה שהגיע זמן למחות. הגיע זמן לדבר על זה ולשנות.

כתבתי את הפוסט שלי בנושא כי לטעמי מדובר בעניין בעל משמעות רבה לעתידה של העיר. הפרסום הזה מייצר צריבה תודעתית מדובר בפגיעה מיותרת בשמה של העיר, ו'איתרוג' של הקיבוצים והישובים הסמוכים. הפוסט עורר דיון ועניין וזו התחלה מצוינת.

חייבים תקשורת עם התקשורת בלי להאשים בלי להתחשבן על העבר, רק בראייה קדימה למודעות ומיתוג מחודש.

אני רואה קשר ישיר בין תגובות מעליבות להן אני זוכה בתל אביב נוסח: מה אחת כמוך עושה בחור הנחשל הזה קריית שמונה? בין העובדה, שתושבים חזקים ואיכותיים עוזבים את העיר כמו גם בין התוצאה, שנכסים עסקיים רבים עומדים ריקים ללא שוכר, ואפילו בין העובדה שלקחו לנו את בית המשפט האזרחי והותירו  את הפלילי, לבין השתיקה שלנו על המיתוג השלילי שנעשה לעיר שנים ארוכות.

אין לאפשר 'איתרוגים' בסביבה ולשמש חצר אחורית לאשפה. נקודה. זה כה פשוט.

אני פונה להנהגה המקומית ולחבריי בתקשורת בבקשה לשים את ליבם לניסוחים הרגישים ולתת ידם ולסייע במיתוג מחודש של העיר הזו, מגיע לה סיכוי והזדמנות שווה.

אין ספק שלא ניתן לתקן במחי יד את מה שהתקלקל עשרות שנים מאז ימי הקטיושות ועד היום מדובר בתהליך ולא בזבנג וגמרנו אבל  צריך להתחיל.

הפוסט והתגובות הרבות מעיד שהתחלנו לדבר על ה"פיל"  אבל ההנהגה והתקשורת הם בעלי היכולת האמיתית להמשיך ולשנות".

אולי יעניין אותך

Bottom ad