היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ישיבת הערכות בעקבות סוריה

כבמטה קסם, מצב הרוח התהפך השבוע אחרי הטבח הכימי שעשה בשאר אסד בבני עמו או המורדים באחיהם, לך תדע מה האמת. הרשויות המקומיות בארץ נכנסו לתהליך של התארגנות ובדיקת המקלטים, וכך גם בקריית שמונה.

בעירייה התכנסו השבוע בנוסף לראש העיר הרב ניסים מלכה, מנכ"ל העירייה אלי כהן ובכירי הרשות גם נציגי צה"ל אל"מ דן גולפוס מח"ט החטיבה המרחבית 769, סא"ל במיל' אבי ממן מפקד היקל"ר (יחידת קישור לרשות), נציגי משרד הפנים, לדו במשמעות מצב החירום ביחס לקריית שמונה.

ראש העיר פתח את הישיבה וסקר את המצב בעיר, ואחר דיבר מח"ט 769 שאמר: "אין הנחיה מיוחדת או הערכות. אולם, צה"ל נערך לכל תרחיש. אני מברך את העירייה על היוזמה להתכנס לדיון בנושא כה חשוב ומאחל לתושבי העיר שנה טובה".

ראש העיר פנה בדרישה מאנשי הצבא לפתוח תחנת חלוקת ערכות מגן לתושבי קריית שמונה והגליל העליון ואף פנה בנושא באופן אישי לשרי הביטחון והגנת העורף משה יעלון וגלעד ארדן ודרש מהם לפעול בנושא על מנת לזרז את פתיחת תחנת החלוקה בקריית שמונה.

כאן המקום להזכיר שלפני חודשים פרסמנו כאן ב"חדשות הגליל" ידיעה על חלוקת ערכות מגן תוך פניה של סא"ל ממן אל התושבים לא להישאר אדישים ולקחת ערכות מגן.

השבוע השתתף ממן בישיבה וחזרתי לשאול אותו מה היו תוצאות החלוקה בחודש יוני "לצערי, רק כמאתיים תושבים טרחו והחליפו את ערכות המגן. השבוע שאלה אותי אישה אחת 'למה לא מחלקים ערכות מגן בקריית שמונה', ולצערי נאלצתי להזכיר לה את הפניה ההיא. עכשיו תצטרכי לנסוע לחיפה כדי לקבל ערכת מגן', עניתי לה", אומר סא"ל ממן מפקד היקל"ר שבזמנו התחנן ממש בפני התושבים להגיע לתחנת החלוקה.

במהלך הישיבה סקרו המשתתפים השונים את המצב בקריית שמונה, כל אחד בתחומו.

על פי המלצת הצבא וגורמי הביטחון הוחלט להמשיך בשיגרה ללא פעולות מיוחדות.

 

יחד עם זאת, ראש העיר הנחה את מנהלי האגפים והמכלולים בעירייה להמשיך בהיערכות למצבי חירום ומאגף שפ"ע ביקש ראש העיר לבדוק את מצב המקלטים בעיר ולהכינם לשעת  הצורך. כמו כן ניתנה הנחיה לבצע פעולות אכיפה במקלטים משותפים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad