היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ישיבת מועצת העיר בסימן ביעור חמץ

הנושא הראשון שעלה לדיון היה פיתרון בעיות הנגישות לאורך כביש 90 החוצה את קריית שמונה ושמאז סיום עבודות הסלילה קיימות בעיות של חוסר נגישות לאנשים מוגבלים בהם: נכים על כיסאות גלגלים, כבדי ראיה ושמיעה.

נציג אוכלוסיית הנכים, שהגיע יחד עם חבריו לישיבת המועצה, ישעיהו שקלים הציג את בעיותיהם של המוגבלים ובהתרגשות סיפר לחברי המועצה על התלאות שהם עוברים יום-יום בבואם לחצות את הכביש הראשי הסואן.

שקלים: "אני רוצה לספר לכם מה עובר עלינו כאשר אנחנו מנסים לעלות למדרכה או לחצות מקום שאבני השפה גבוהות. בשביל אדם בריא זאת לא בעיה אבל בשבילנו זו משימה קשה ולפעמים מסוכנת. לפני כמה זמן ניסיתי לחצות את הכביש עם הקלנועית ובגלל שאבן השפה הייתה גבוהה נתקעתי במקום. במאמץ אחרון לעלות, נסעתי לאחור ולקחתי תנופה כתוצאה מכך ירדתי מהצד השני ובדרך נס לא נדרסתי בגלל שהאור ברמזור התחלף לירוק והנהגים התחילו לנסוע", אמר שקלים וסיים את דבריו בהתרגשות "פעם, כשהייתי בריא הייתי מטפס לגבהים ומרתך בלי חגורת ביטחון. היום, בעקבות הנכות שלי אני וחבריי תלויים גם באבן השפה של המדרכות. אנחנו מבקשים מכם בכל לשון לפתור לנו את הבעיה", אמר ישעיהו שקלים וביקש שנציג מטעמם יצורף לפורומים שדנים בענייניהם.

מהנדס העיר שוקי בנדלק היה איש בשורות וסיפר לנכים ולחברי המועצה שבימים אלה ייצא סיור עם הקבלן הזוכה ואנשי מקצוע כדי לאתר את המקומות המועדים, ומיד לאחר חג הפסח יחלו העבודות.

ראש העיר הרב ניסים מלכה נעתר לבקשה והורה לצרף את נציג הנכים לפורמים הרלבנטיים.

 

עדכונים ושינויים בועדות העירייה

המועצה מינתה את חבר המועצה יורם מלול לחבר במועצת המנהלים של החברה הכלכלית וישמש כממלא מקום היו"ר שהוא ראש העיר, על פי חוק, עם מלוא הסמכויות וחבר המועצה הרצל בן אשר ממונה על תיק החינוך והמועצה האצילה לו סמכויות בתחום החינוך ואגף החינוך ברשות המקומית.

חברת המועצה ד"ר יפעת שאשא-ביטון החליפה את חבר המועצה הרצל בן אשר בוועדה לבחירת בכירים וחבר המועצה בנצי יעקב החליף את חבר המועצה יורם מלול בראשות ועדת הביקורת. 

בתום הדיון על הנגישות, עזבו נציגי הנכים את האולם, וחברי המועצה דנה במינוי עוזר לראש העיר.

 

אברהם פורטל עוזר ראש העיר

ראש העיר הרב ניסים מלכה, שהעוזר שביקש למנות, אברהם פורטל הוא גיסו, נימק את בקשתו בפני חברי המועצה ואמר: "על פי החוק אני מנוע מלהשתתף בהצבעה היות וקיימת ביני ובין אבי קירבה משפחתית, אני רק רוצה לומר שמדובר במינוי אישי של עוזר ראש העיר. מינוי שהחוק מאפשר לי לעשות בפטור ממכרז.

מינוי עוזר ראש העיר הוא משרת אמון לכן בחרתי באדם שיכול לסייע לי בתפקידי. אדם שאני מאמין בו ובוטח בו.

משך שנים הוא היה יועץ שלי בהתנדבות וסייע לי רבות ובהצלחה רבה בקשר שלי עם התושבים. כיום אני מבקש למסד את התפקיד ולבחור בו לתפקיד עוזר ראש העיר.

חשוב לומר כי גם אם מועצת העיר תאשר את המינוי, המינוי יתבצע אך ורק לאחר אישור משרד הפנים. גם השכר יהיה בהתאם לחוק ובאישור משרד הפנים", בסיום הדברים ראש העיר יצא מהישיבה והותיר את חבריה לדון ולהחליט בבקשה.

בקשתו של ראש העיר למנות את אברהם פורטל לעוזרו האישי מעוגנת בפקודת העיריות והיא ממכסת בעלי התפקידים שראש עיר יכול למנות ללא צורך במכרז ועל בסיס של אמון אישי של ראש העיר בנושא המשרה.

לאחר שמנכ"ל העירייה אשכול שוקרון הציג את בקשתו של העיר, עברו חברי המועצה לדון בבקשה. חברי המועצה עופר אדר וד"ר יפעת שאשא-ביטון הביעו את התנגדותם.

יפעת שאשא-ביטון התייחסה לצדדים הציבוריים של המינוי ואמרה שהייתה השמחה לראות יכולות והכשרה שונים אצל מועמד למשרת עוזר אישי לראש העיר. יפעת הדגישה את 'כלי העבודה' שנושא המועמד וציינה שעל ראש העיר היה לבקש למנות אדם עם רקורד אחר. יפעת גם התייחסה לנראות הציבורית של המינוי ואמרה "איך נראה בעיני הציבור כאשר אנחנו ממנים עוזר אישי לראש העיר".

חבר המועצה עופר אדר, שעל הנייר הוא משתייך לקואליציה אמר שהמינוי אינו ראוי ונעשה בדרכים לא דרכים.

לאחר שהמתנגדים הביעו את התנגדותם למינוי, עברו חברי המועצה להצבעה. בקשתו של ראש העיר התקבלה ואברהם פורטל נבחר לשמש כעוזרו האישי של ראש העיר.

ההחלטה תעבור בימים הקרובים לאישור משרד הפנים, והמשרד יהיה הפוסק האחרון אם לאשר או לדחות את בקשת ראש העיר.

 

 

  

אולי יעניין אותך

Bottom ad