היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מחיר ביטול ההנחות – עוד מעון יום נסגר

ההשרים ממשיכים לעשות עלינו קופונים ואנחנו ממשיכים לשלם את מחיר הציניות וההתעלמות שלהם מפתרון הבעיות הקיומיות של תושבי קריית שמונה.

השבוע קיבלו הורי הילדים במעון שפרינצק הודעות על כך שהמעון ייסגר בשנה הבאה ועליהם למצוא פתרון במקום אחר.

לומר שהמהלך היה צפוי לא יהיה בגדר נבואה, אלא תחזית המגשימה את עצמה.

תהליך הנסיגה וההתקפלות נמשך מספר שנים ולעיתים הוא גובל בהתעללות בהורים אשר כל רצונם למצוא סידור הולם לתינוקותיהם וילדיהם הקטנים. הרצון אינו יכול להתממש עקב מדיניות מטומטמת שמצד אחד 'תומכת' במילים ריקות ב'חיזוקה' של קריית שמונה ומצד שני פועלת לחיסולה של כל אפשרות מעשית לקיים אורח חיים סביר של זוג צעיר שהכנסותיו אינם גבוהים ורצונו למצוא מעון הולם וראוי לילדיו.

כיצד מדינת ישראל רוצה לעודד את בניה להקים בית דווקא במקומות כמו קריית שמונה והפריפריה כאשר התשלום עבור הילד זהה להורה המשלם עבור המעון במרכז הארץ?

אנחנו מלווים את מאבק ההורים בקרית שמונה זה שנים, ובאחת הכתבות ציטטתי אימא שאמרה במפורש שהיא לא תביא עוד ילד בגלל המחירים במעון "אם אביא עוד ילד, דבר שאני מאוד רוצה עכשיו, אצטרך להחליט למי מהילדים לתת את הכסף, לילד במעון או לילדים האחרים. מזעזע.

בגלל מדיניות משרד התמ"ת והכלכלה ההנחה שהייתה קיימת בוטלה ודינה של אֵם עובדת בקריית שמונה כדינה של כל אֵם בארץ. ההתייחסות היא לפי אשכול סוציו אקונומי ישובי (קריית שמונה נמצאת באשכול 5) ולפי הנתונים הקיימים היום, אין תושבי קריית שמונה זכאים להנחה.

סביב הנושא הזה מתנהלת מלחמת התשה, וככל העולה לעין נוקשותו ועיקשותו של משרד התמ"ת מונעת את פתרון הבעיה.

גם בביקורו של השר בנט בקריית שמונה ופגישתו עם ראש העיר ומועצת העיר, השר הובך כאשר הוא טען שהוא 'לא מכיר את הבעיה', וזאת לאחר מאבק מתוקשר ותגובות של משרדו בנושא במהלך השנים האחרונות. אחד מחברי המועצה שאל/אמר לו 'באמת אתה לא מכיר?!'.

השר אומנם מציע הצעות מפתות שקשה לסרב להן, אך עולה בליבי יותר מחשד שהטוב והשפע שמציע השר גורם לטרפוד כל פתרון ויציאה ממעגל הקסמים הנוכחי בה הוא צריך להורות על הנחה בתשלומי ההורים למעונות. מדוע?! אתם שואלים. איני יודע. במבחן התוצאה אין פתרון, ההורים משלמים תשלום מלא, הורים אחרים לא רושמים את ילדיהם למעונות ומעונות נסגרים ועובדות יפוטרו.

מי שמשלם את המחיר הכבד של ההתנהלות הכושלת הזאת הם ההורים העובדים הנאלצים לשלם סכומי כסף לא סבירים, לפעמים בגובה השכר שהאֵם העובדת משתכרת וזאת כדי שהמעון יחזיק את תינוקה של האם כדי שתוכל לצאת לעבודה. על זה נאמר "אם לא היה עצוב, אפשר היה לצחוק".

 

תגובת נעמ"ת: "הקשר בין סגירת מעון שפרינצק לבין ביטול ההנחה לישובי קו עימות הוא ישיר וברור.

מיעוט הנרשמים הוא תוצאה של שלילת ההנחה מההורים שכה זקוקים לה.

נעמת נאבקת ונאבקה בשנתיים האחרונות יחד עם ראש העיר הרב ניסים מלכה, חבר הכנסת הראל מרגלית, יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק ועוד רבים וטובים, לביטול הגזרה אך ללא הועיל ולפנינו התוצאה העגומה.

לשמחתי נוכל להעניק פתרון להורים המעוניינים בכך במסגרת שני המעונות הנוספים של נעמת בקריית שמונה מעון לוי אשכול ומעון תל חי.

באשר לעובדות נעמת כל העובדות הקבועות נקלטו במעונות הללו.

אנחנו בנעמת עושים ונעשה כל שיידרש על מנת שנוכל לפתוח גם השנה את מעון שפרינצק לטובת ההורים והילדים,

כפועל יוצא העובדות הזמניות ישובו לעבודה סדירה".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad