היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

סוף טוב: מד"א יפעיל את חדר המיון בקריית שמונה עם 24 שעות ביממה

"אני שמח שבראש משרד הבריאות עומדת שרה רצינית, מקצועית ורגישה. היא קיבלה החלטה אמיצה ונכונה ועל כך היא ראויה למלוא ההערכה וההוקרה",

אמר ראש העיר ניסים מלכה.

 

שביעות רצון בלשכת ראש העיר בקריית שמונה מסיכום הפגישה שנערכה הבוקר בלשכת שרת הבריאות בירושלים בין השרה יעל גרמן לראש העיר ניסים מלכה.

הבשורות הטובות הן שחדר המיון בקריית שמונה יופעל על ידי מד"א במתכונת של 24/7 עם צוות רפואי ורופא בכל שעות היממה. גם בנושא תשלום האגרות יבוצע שינוי לטובת תושבי קריית שמונה וזאת על-פי הנחיית השרה גרמן.

 

ראש העיר פתח את דבריו ודיבר על חשיבות השירות הרפואי הניתן בחדר המיון הקידמי בקריית שמונה מאז 1982. "חדר המיון משרת לא רק את תושבי קריית שמונה, אלא גם את תושבי ישובי המועצות האזוריות הגליל העליון ומבואות חרמון, מטולה, ישובי צפון רמת הגולן, חיילי צה"ל ומאות אלפי הנופשים והמטיילים המגיעים מדי שנה לארץ הצפון", אמר ראש העיר לשרה. "במשך שנים ניסו פקידי משרד הבריאות לסגור את השירות החיוני הזה, אבל אף שר בריאות לא הסכים לתת לכך יד. אני משוכנע כי גם את לא תאפשרי את ביצוע התוכנית שמשמעותה חיסכון כספי על חשבון הצלת חיים. אל תיתני יד לפגיעה בתושבי הפריפריה. פה לא מדובר בעוד הטבה, אלא בהצלת חיים!".

 

 

ראש העיר התכונן לישיבה החשובה הזו משך ימים רבים בהם נפגש עם רופאים, בכירים במשרד הבריאות, בכירים בבית החולים צפת, עם אנשי מד"א ועם מקורביה של השרה במטרה להגיע לישיבה מוכן על מנת למנוע את הפיכת חדר המיון הקידמי למוקד לילה שמעניק שירות מהשעה 19:00 בערב ועד 08:00 בבוקר בלבד.

 

ראש העיר ניסים מלכה: "כל ניסיון לחסוך כסף בשירותי הבריאות  להם זכאים תושבי הגליל, יעלה בחיי אדם! הדם של תושבי קריית שמונה והפריפריה לא שונה מהדם של תושבי המרכז! קריית שמונה נמצאת בקרבת הגבול ובכוננות יום יומית ומתמודדת יום יום ומאז קיומה עם בעיות ביטחוניות  ומצב לא יציב השורר באזור. רק בתחילת השבוע שעבר נורו קטיושות על העיר קריית שמונה. השינוי במצב הביטחון מגיע ללא כל התראה. אני דורש להמשיך ולהפעיל את חדר המיון במתכונת של 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע בו יהיו רופאים מומחים שיתנו מענה ראוי למטופלים. חדר המיון בקריית שמונה הציל חיים של מאות תושבים בזכות הטיפול המהיר שקיבלו. אני אישית הייתי עד למקרים בהם תושבי קריית שמונה ניצלו בזכות הטיפול המהיר שקיבלו בחדר המיון".

 

בנוגע לאפשרות שהעלו תחילה במשרד הבריאות להפנות את המטופלים בבקרים לקופות החולים במקום לחדר המיון אמר ראש העיר: " חדר המיון בקריית שמונה מטפל ביותר מ- 11,000 פניות בשנה. אין לקופות החולים שום יכולת להעמיס עליהם את כמות הפונים שיצטרכו להגיע לקופות. גם כך התור בקופות גדול ויש מחסור ברופאים מקצועיים".

 

בסיום דבריו אמר ראש העיר לשרת הבריאות: " אני משוכנע כי כפי שאף שר בריאות לא העז לקבל את ההחלטה לסגור את חדר המיון בקריית שמונה – גם שרת הבריאות הנוכחית שאני מעריך מאוד את רגישותה ואת היכולת שלה לקבל החלטות אמיצות ונכונות, תשמור על חדר המיון בקריית שמונה ותבטיח את המשך הפעלתו 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. כולי תקווה כי התערבותך האישית תביא לביטול החלטה זו ותסתום את הגולל על כוונות זדוניות לסגירת חדר המיון הקדמי בקריית שמונה. עיני עיר שלמה ותושבים מכל הגליל העליון נשואות אלייך ולהחלטתך בנושא המשך הפעלת חדר המיון הקדמי בקריית שמונה".             

 

שרת הבריאות יעל גרמן ששמעה בקשב רב את דברי ראש העיר אמרה: "אני חייבת לומר לך אדוני ראש העיר שהצלחת לשכנע אותי. קריית שמונה חזקה חשובה לא רק לי, אלא למדינת ישראל. לאור דברי ראש העיר ולאור חשיבות חיזוק הפריפריה וקריית שמונה אני מחליטה על הפעלת חדר המיון על ידי מד"א במתכונת של 24/7 עם צוות רפואי ורופא במהלך כל שעות היממה".

 

"קריית שמונה יקרה לליבי ואני לא מתכוונת להיות שרת הבריאות הראשונה שסוגרת את חדר המיון בקריית שמונה או פוגעת בשירות הרפואי החשוב והחיוני כל כך לתושבי קריית שמונה והצפון", הוסיפה שרת הבריאות יעל גרמן.

 

גם בנושא תשלום אגרות הביקור בחדר המיון ובנסיעה באמבולנס ביקש ראש העיר את התערבות השרה. "מי שיבקש להזמין אמבולנס מביתו למוקד הלילה יצטרך לשלם עבור פינויו למוקד הלילה. באם צוות מוקד הלילה יחליט לפנות את המטופל לבית החולים,   יצטרך החולה לשלם פעם שנייה בגין האמבולנס, וזאת נוסף לאגרת טיפול. מדובר במעמסה כלכלית כפולה ומכופלת, דבר שלא היה קיים כאשר חדר המיון הופעל על ידי בית החולים זיו בצפת. אני לא רוצה לחשוב על אפשרות שחולים יחשבו פעמיים אם

 

להזעיק טיפול רפואי בשל עלויות כספיות ואני גם לא רוצה לחשוב שמי שידו אינה משגת יצטרך לאחר הטיפול הרפואי לטפל בהתראות, עיקולים והזמנות לבית משפט כתוצאה מאי יכולתו לשלם בגין הטיפול הרפואי שקיבל", אמר ראש העיר.

 

השרה גרמן ביקשה מאנשי משרדה לבדוק במיידי את הנושא והנחתה אותם לטפל בשינוי תעריפי האגרות לישובים מרוחקים כמו קריית שמונה כך שתינתן הנחה בשיעור של כ-50% באגרות שישלמו תושבי קריית שמונה והצפון ביחס למקומות אחרים בארץ. אנשי משרדה הבטיחו לבדוק את הנושא ולהשיב במהירות האפשרית.

 

ראש העיר ביקש להוסיף שרותי רנטגן למוקד מד"א והשרה הורתה למנכ"ל המשרד לבדוק את מספר המטופלים שפנו בשנה האחרונה לחדר המיון כדי לוודא שיש הצדקה להוספת שירות זה. "באם נראה שמספר הפניות שפנו למיון בשנה האחרונה מצדיק זאת, לא נהסס להפעיל גם את שירותי הרנטגן 24 שעות ביממה", אמרה השרה גרמן.

 

ראש העיר דרש כי מוקד מד"א יטפל ויעניק שירות רפואי גם לחיילי צה"ל, דבר שלא מתאפשר כעת. השרה גרמן הודיע חד משמעית כי כל חייל צה"ל שיהיה זקיק לטיפול רפואי יוכל לקבל טיפול במוקד מד"א בקריית שמונה והורתה לאנשיה לטפל בסוגיה חשובה זו במיידי.

 

"אני שמח שבראש משרד הבריאות עומדת שרה רצינית, מקצועית ורגישה. היא קיבלה החלטה אמיצה ונכונה ועל כך היא ראויה למלוא ההערכה וההוקרה", אמר ראש העיר ניסים מלכה בסיום הישיבה והזמין את השרה לביקור בקריית שמונה. "אל תדאג, אגיע אליכם כבר בקרוב. אפתיע אתכם ב'ביקור פתע'", אמרה השרה גרמן.

 

בישיבה השתתפו מלבד שרת הבריאות וראש העיר גם מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו, המשנה למנכ"ל בועז לב, סגן ראש עיריית קריית שמונה יגאל בוזגלו ומנכ"ל העירייה אשכול שוקרון.

 

 

דובר העירייה דורון שנפר: "אנחנו שמחים שכל דרישות ראש העיר נענו בחיוב. שרת הבריאות הייתה רגישה לצרכיה של העיר קריית שמונה ותושביה ועל כך אנחנו מודים לה ולכל מי שסייע לנו להשיג את כל מבוקשינו למען תושבי העיר והאזור".

אולי יעניין אותך

Bottom ad