היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בזכותי הטוב, באשמתך הרע.

שמעתם על הפגנת ההיטקיסטים?  כן, זו לא טעות. קבוצת אנשים עם מכנה משותף מאוד זניח, החליטה "להרעיש" את המדינה ע"י איחוד כוחות והפגנה. זה ממש לא מה משנה על מה ההפגנה והאם היא צודקת, אלה העניין כאן הוא החשיבות והבידול של אותם עובדי מחשבים (שגם אני ביניהם, ד"א) בעיני עצמם, כך שהחליטו להפגין במקביל, כי כנראה שבעיניהם הם מרוממים מהעם, ותפקידם הוא הגורם הראשי להצלחת המדינה. אם היו מפגינים סדרנים בסופר מרקט, עובדי תברואה בעיריות, או עובדי הנהלת חשבונות, האם היו מקבלים כזאת התייחסות? בוודאי שלא, בטח לא שנושא ההפגנה לא קשור בשום אופן לעבודתם (לא קשור, עזבו שטויות).
כנראה שלא רק הם בטוחים שהעולם עומד על שלושה דברים, שהמרכזי הוא שפת התכנות JAVA , אך אליהם מצטרפת גם התקשורת ש"מייקרת" אותם ומתייחסת אליהם בכפפות ממשי בצבע זהב.
מה הייתם חושבים אם הרופאים היו מפגינים בעד זכויות של עובדים זרים, טייסים נגד סגירת תאגיד השידור ורבנים נגד נועה קירל לאירוויזיון, מה הייתם חושבים? זה בדיוק אותו דבר, השימוש במילה "הייטקיסטים" (בעיני עצמם), היא אבסורד מאין כמוהו, שמתבסס על עליונות חברתית ודירוג ערך וחשיבות בני אדם ב"ישראל הראשונה".

אחרי הכל יש להייטקיסטים את אותה מצבה כמו לכולם, הפתק שלהם בקלפי שווה בדיוק כמו של מסעודה משדרות, ואיברים שלהם שווים ב"אדי" בדיוק כמו שלכם הקוראים.

 

מקור הבעיה
הבעיה לא התחילה היום, אלא היתה כאן תמיד. המציאות הישראלית מספקת לנו דיון בלתי נגמר ועדיין לא פתיר בנוגע ללימוד תורה מול שירות בצבא.
האברכים ששוקדים בישיבה במשך שעות מידי יום מאמינים כי בזכות לימודים יש ברכה, הצלה והצלחה לעם ישראל, וכי לימוד התורה שווה פי כמה וכמה משירות צה"לי, וכך הם תורמים תרומה שלא ניתן לכמת, לעומת חלק מהחיילים (להלן: ג'ובניקים), שמשרתים במשך 3 שנים שירות שאינו משמעותי ואינו באמת מסייע. באמונתם, הם משוכנעים שלימוד התורה מגן על ישראל, כך שהקב"ה מגן עליהם באופן אישי. כהוכחה הם יספרו על הניסים בחנוכה, פורים, ויפנו אתכם לתורה שם מסופר על מלחמות ישראל, בהם הביאו את הזקנים המלומדים לחזית הקרב, משום שע"י זכויותיהם, ניצחנו במלחמה. הם גם יספרו לכם שניסים שקרו לצה"ל במהלך השנים (מלחמת יום כיפור למשל), הם התגלות ברורה של התערבות בורא עולם, שניווט את האוייבים לעשות טעויות ומי שגרם לנצחון זה הוא ולא צה"ל. אגב, אם תשאלו את האברך, הוא לא לומד למען עצמו (כמו באוניברסיטה), אלא לטובת עם ישראל כולם, שכן לימוד תורה משפיע שפע גדול על העולם כולו ובפרט על ישראל.
מהצד השני, עומדים חיילי צה"ל, הגיבורים שמוסרים את נפשם 3 שנים, עוצרים את כל חייהם, דווקא בתקופה הכי רגישה ומשמעותית, והולכים להגן בגופם על אזרחי ישראל, באוויר, בישיבה ובים. בגבולות, בחמ"לים ובשדה הקרב. הם מסכנים את חייהם באופן ברור ומקבלים עליהם מערכת חוקים נוקשה ולא תמיד הגיונית, וזאת כדי לשמור על עם ישראל, בין היתר על אותם אברכים שלומדים תורה.

אם כך, מי צודק?  אף אחד לא יכול באמת לדעת. כולנו מדברים מתוך פוזיציה, מתוך הגיון אישי, אך לכל צד אסמכתאות שתומכות באמונתו, כך שגם אם אתם ממש מתעצבנים על הצד השני, קחו בחשבון שהאמת לא נמצאת רק בצד אחד, ואולי נוכל לברר אותה באחרית הימים, אך בטח לא עכשיו.

השורה התחתונה

כשאתם עוברים ליד מישהו שונה מכם, ואולי פחות בעיניכם מעצמכם – כזה שעובד ב"עבודה פשוטה", אברך שמשקיע את כל חייו בלימוד, מישהו "לא יוצלח", זכרו תמיד שכשעומדים מול בורא עולם, המדדים שלו הם לא המדדים שלכם. התפקיד שלו, סגנון הדיבור, הלבוש, "ההספק" שלו בחיים ושאר קטגוריות שיצרנו, הם רק בעינינו.

הפגנת ההייטקיסטים, אינה שונה מהפגנת מוכרי הפלאפל או הזמרים. ועצם ההפרדה מוכיחה אולי תפיסה עליונות של המפרידים. כי אם תשאלו את האברך, היוניקורנים הם תוצאה ברורה של תפילת לכלכלת ישראל.

 

ומשהו קטן לסיום

סיפר לי הייטקיסט מפוכח, שעבד בחברה במשך 10 שנים. כחלק מהתנאים שלו, היה זכאי לרכב + שטיפה מידי חודש. במהלך השנים התיידד עם בעל מכון השטיפה עד כדי שהפכו לידידים קרובים – כאלה ששותים יחד קפה בזמן שהחברה שואבים את הכסאות. אחרי שפוטר, חזר אליו ההייטקיסט עם הרכב החדש שרכש לשטיפה. הפעם, בעל העסק לא ממש ישב איתו לקפה, לא הסכים לנקות את הבאגז' ואפילו לא שם עץ ריח בסיום, כפי שהיה עושה במשך עשור.
שאל אותו "תגיד, קרה משהו? אפילו עם הרכב הפרטי שלי אני מגיע אליך". אמר לו – אז היית שווה לי יותר, אז השקעתי בך, היום אתה עוד לקוח. בשיא הכעס לקח את החפצים ואמר "חשבתי שהקשר בינינו היה מעבר לספק -לקוח, אך טעיתי. לא תראה אותי עוד בחיים". תוך כדי שהוא צועד לרכב, היה חייב לחזור לשאול אותו שאלה נוספת. "תסביר לי משהו. אז בתור חברה שילמנו לך 50 ש"ח על שטיפה, היום כלקוח פרטי אתה דורש 60 ש"ח, וזה בסדר. מה שלא מובן לי זה למה אני לא חשוב לך כלקוח. "היה חשוב לי שתספר לקצין רכב שלכם כמה השירות שלנו טוב", הסביר לו והוסיף "אז היה שווה לי להשקיע בך, אפילו להשאיר את הצוות עם 2 ידיים פחות, אך היום אם אתה רוצה את אותו יחס, אולי תבוא לעזור לנו לשאוב את כל הפירורי בורקסים שאתה משאיר כל פעם מחדש"

מסקנה – אל תתרגשו מפרגונים, מיחס מועדף כלקוח, או מהטבות, אלא התרגשו ממחמאות וביקורת שנותנים עליכם כבני אדם, ולא כחלק מקטגוריה .

 

פהשקווילים

הצגה – בלי עין הרע, מופע מרגש על סיפור חייו של השחקן אסף בן שמעון, על התמודדדותו מעוררת ההשראה עם אובדן הראייה ומסעו להגשמת חלום הבמה והתיאטרון.
יום שלישי, ל' בשבט, 21.2, 20:30, אשכולות הפיס קרית שמונה. כניסה: 30 ש"ח. לפרטים: 054-4660599 \ 054-5956657

 

גמ"ח תחפושות בקרית שמונה – לפורים תשפ"ג (2023).  כל יום ראשון בגמ"ח "ליולדת" (ברנקו וייס). התחפושות ללא עלות. יש אפשרות למסור תחפושות ישנות לגמ"ח. לפרטים: 050-4226303 \ 050-6526633

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad