היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מוקדי סכנה בטיחותיים: צומת 'ביג' והכניסה לשכונת הורדים

בעיות התחבורה בקריית שמונה מתחלקות לשתיים: הראשונה, תשתיות לקויות הגורמת נזק בעיקר לרכבים והשנייה, מפגעים בטיחותיים ברמה המסכנת חיי אדם.

השבוע נתעכב על סוגיית המפגעיים המסכנים חיי אדם.

יצאנו לשני מוקדים כדי לעמוד מקרוב על המפגעים, שהם קריטיים לדעתנו, ומשפיעים על נהגים והולכי רגל רבים, בעיקר נהגים.

לצורך הדיוק בפרטים וקבלת עדות מקצועית בקשנו מרב סמל בכיר אילן וזנה ראש משרד הסיור להתלוות אלינו, והוא עשה זאת ברצון.

 

צומת 'ביג' בדרום העיר

המוקד הראשון הוא צומת הכניסה למתחם 'ביג', שבנייתו הסתיימה לפני כשנה והוא מהווה מרכז קניות בקצה הדרומי של העיר.

לפני בניית המתחם, הפנייה אל המתחם הובילה לתחנת דלק 'סונול' הוותיקה, קואופרטיב הגליל העליון ומפעל עוף הגליל.

 היקף התנועה תאם את מבנה הצומת הקיים.

עם סיום בניית המתחם, ועוד לפני כן, היה ברור למשטרת ישראל שהאופן בו בנוי הצומת אינו יכול לשמש את נפח התנועה שיעבור בצומת.

רס"ב וזנה: "הצומת הזה הפך למסוכן קודם כל בגלל התנועה שחוצה אותו בכביש 90. אם תשים לב תראה שרכבים המגיעים מכיוון צפון לדרום ורוצים לפנות שמאלה ל'ביג', מסתכנים בהתנגשות עם רכבים הנכנסים לעיר ומגיעים מכיוון דרום. הרכבים האלה נכנסים לאזור הצומת במהירות גבוהה, והנהג שרוצה לפנות שמאלה לא אומד נכון את המרחק והמהירות של הרכב שבא מולו. כתוצאה מטעות באומדן קורות המון תאונות".

תוך כדי הצילומים אנחנו עדים למה שמתאר רס"ב וזנה על רטוב. הרכבים מצליחים לחמוק בעוד שהרכב המגיע מדרום מתקרב לצומת.

רס"ב וזנה: "יש בעיה נוסת בצומת הזה וזה היציאה ממתחם 'ביג' שמאלה לכיוון דרום (ר"פ). שים לב", הוא אומר "כמה זמן לוקח לרכבים שעומדים בצומת לפנות שמאלה".

ואכן, כאילו שהזמנו את התמונה, הרכבים מחכים ומחכים ומחכים עד אשר הם מוצאים 'חלון הזדמנויות' ופונים שמאלה.

במקום מוצבים שני תמרורים של 'האט ותן זכות קדימה'. בעוד שלאלה הפונים שמאלה חייב להיות תמרור 'עצור'.

האופן החפיפי בו מתייחסים לבעיות מתבטא בפיתרונות של טלאים ולא טיפול שורש בבעיה.

"כאן צריך להיות כיכר שיתחבר גם אל צומת הכניסה למועצה האזורית הגליל העליון וגם לצומת הכניסה למתחפ 'ביג' כדי שהתנועה תזרום בביטחון והסיכון לתאונות ירד משמעותית", אומר רס"ב וזנה.

בינתיים, התקינו במקום מכשיר המשלב מכ"ם ומצלמה אשר מורה לנהג הבא ממול את מהירות נסיעתו ומאפשר לו להאט את המהירות לפני הצומת המסוכן. המצלמה והמכ"ם מוצבים הן לנוסעים מדרום לצפון והן מצפון לדרום ביציאה מהעיר לכיוון ראש פינה.

  

 

כניסה דרומית לשכונת הורדים

מצומת 'ביג' אנחנו נוסעים לכניסה הדרומית לשכונת הוורדים, כניסה ש'כיכבה' לא אחת בכתבות ב"חדשות הגליל", הן בדיווח על תאונות הדרכים הרבות שהיו שם, בעיקר בחורף והן על כביש הכניסה שאינו מתאים לכביש כניסה לשכונה הגדולה בעיר, גם צר ומשובש וגם מסוכן.

כאשר הגענו לצומת, עמדה מכונית בצד הדרך כתוצאה מתקלה. המכונית המחישה לנו את מה שעלול לקרות בקטע הכביש הזה במצבים אפשריים שדל חיינת רכב  בצד.

בתמונות אפשר לראות כיצד הרכבים אינם מבחינים ברכב ומסכנים את עצמם את הרכב העומד בצד.

רס"ב וזנה: "הכביש הזה הוא אחד הכבישים הכי מסוכנים בעיר. קודם כל התשתיות כאן הרוסות לגמרי. שים לב שהכניסה מכיוון הכיכר שליד אזור התעשייה הוא טוב ובטיחותי, אבל ברגע שנוסעים כמה עשרות מטרים נכנסים ממש למלכודת. הכביש נעשה מעוקל וצר ומלא מהמורות. בחורף המצב הוא עוד יותר גרוע בגלל הראות המוגבלת והגשם. השוליים צרים מאוד ולא בטיחותיים ועמודי התאורה בצד הדרך קרובים מאוד לכביש. כל סטיה ולוּ הקלה ביותר, הופכת למלכודת מסוכנת לנהגים. וכבר היו כאן תאונות קשות", אומר רס"ב וזנה.

פרטים מדוח שנעשה על ידי אנשי מקצוע ומהנדסים ונשלח אל הרשויות הנוגועות בדבר מזהיר ומתריע מפני המצב, אום דבר לא נעשה ואין גוף אשר לןקח אחריות על הנעשה בכביש המסוכן המשרת מאות נהגים הנוסעים דרכו יום יום, אל השכונה וממנה.

מתוך הדוח שהגיע לידינו אנחנו מצטטים את שנאמר: "שכבת אספלט: קיימים סדקים אורכיים ורוחביים, שקיעות ומהמורות לאורך קטע הדרך. עקום אופקי לא בהתאם להנחיות. העדר עקום מעבר המאפשר מעבר הדרגתי מקטע דרך ישר אל הקשת המעגלית", הדוח הזה יצא לפני כשנתיים(!) ודבר לא נעשה מאז.

אנשי המקצוע המוסמכים ממליצים באותו מסמך שורה של המלצות לתיקון המצב, אולם לצערנו המצב נותר כשהיה, להוציא תיקונים קוסמטיים שהינם בגדר אקמול למחלה קשה.

בין ההמלצות המופיעות במסמך: לסלול מדרכה להולכי רגל, להתקין מעקה בטיחות שיגן על הנהגים מפני עמודי התאורה המוצבים ממש על השוליים הצרים וכמובן לטפל בתשתית הכביש המלאה בסדקים ובמהמורות. יש להניח שמאז שהדוח הזה יצא לפני כשנתיים, המצב החמיר, כפי שניתן לראות  בתמונות שצילמנו השבוע.

 

מהעירייה נמסר בתגובה: צומת 'ביג' "למרות שצומת ביג אינו באחריו עיריית קריית שמונה, אך מכיוון שהצומת נמצא בכניסה לעיר, הרשות מטפלת בבעיה זו.

בעבר היו פניות למע"צ למצוא פתרון לסכנה בצומת, מכוון שלא נעשה כלום מאז, הרשות הזמינה פגישת עבודה וסיור במקום ע"מ לפתור את הבעיה.

הסיור נקבע ל 23/12 וישתתפו בו: הרכז האזורי לבטיחות בדרכים, מהנדס תנועה האזורי של משטרת ישראל, מהנדס המועצה אזורית הגליל העליון, מהנדס העיר קריית שמונה והאחראי על בטיחות בדרכים של הרשות.

לאחר הסיור יקבעו דרכי פעולה"

באשר לכניסה לשכונת הורדים אומרים בעירייה: "בימים הקרובים תופקד התב"ע לכביש הנ"ל.

בשבוע הבא תתקיים פגישה בין מהנדס העיר למשרד התחבורה כדי לדון בתקציב הכביש".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad