היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

נגד שביתת האחיות

אני נגד שביתת האחיות, ולא מהסיבות שאתם חושבים.

מגיע להן המון, אבל לא לפני הבחירות, הרי בגלל הנושאים הללו הקדימו את הבחירות…

איני יכול להוכיח, אבל נראה שאם נניח על כף אחת את כל הסיבות מדוע מגיע לאחיות כל מה שהן דורשות ויותר מזה עכשיו, ועל הכף השנייה את מועד הבחירות, מועד הבחירות יכריע את הכף יחד עם הרקורד של אילנה כהן המובילה את השביתה.

השביתה הזאת מוציאה שם רע למאבקם של מאות אלפי עובדים במדינת ישראל שגם מאבקם צודק וכואב, ובהם: עובדי הקבלן וכח אדם (זוכרים אותם?!), עובדות סוציאליות (זוכרים אותן?!) ועוד שורה ארוכה של סקטורים. אז מדוע שנתמוך באחיות, בגלל שאנחנו מחוברים לזונדה? לקטטר? ואין לנו ברירה?!

הגיע הזמן שאזרחי מדינת ישראל יתחילו (אחרי שישים וחמש שנים אוטוטו) לגלות בגרות ואחריות כלפי אזרחי המדינה, ולא כל מי שמחזיק את המדינה בביצ.. יצמיד אקדח לרקתו של האזרח הבודד וחסר הישע, ויתבע את מה שאולי מגיע, אבל לא עכשיו.

הגיע הזמן 'לחלק את הקלפים' של המדינה מחדש, כולל כל הגיבורים והחזקים היושבים על עורק החיים שלנו ובאיומים לוקחים את מה ששייך לכולנו בפראות ובחוסר התחשבות.

יש שורה ארוכה של חברות ממשלתיות שעובדיהן דואגים לנכדים ולנינים שלהם, ולעומתם יש מאות אלפים שלא בטוח שיביאו את הלחם לילדים שלהם בסופו של יום.

נראה את אילנה כהן תוקפת את עמיתיה ובעלי בריתה הפוליטית בהסתדרות החדשה עם האנשים הישנים שמגנים על אותם חברות ממשלתיות (שאנחנו הבעלים שלהם) ולא מאפשרים לשום ממשלה, מימין או משמאל לגעת בהם, נראה אותה.

עיני לא צרה באף אחד, אבל אי אפשר לעמוד אדיש מול שביתה המונעת באופן ציני ממניעים פוליטיים צרים, ולמחוא כף לגברת אילנה, שבועות לפני שעם ישראל הולך לקלפיות בדיוק בגלל סוג התביעות שהאחיות העמידו על השולחן ושממשלת ישראל תידרש להן מיד אחרי הבחירות.

יש עדיין מבני (מבנות) הדור הפוליטי הישן החושב שאפשר לעבוד על כולם כל הזמן. אילנה כהן יכולה לשמש לדור הזה נציגה אוטנטית.

חברים יקרים. ככל שמועד הבחירות יתקרב, ניתקל בהרבה אילנות ובהרבה צדיקים 'הדואגים' לעובדים חסרי ישע שהאוצר 'מתעלל' בהם. הפעם, אפשר לומר שטוב שיש נערים חזקים באוצר שאינם מתרשמים מהצעקות ודמעות התנין של אילנה כהן.

לכו לקלפי ותבחרו את מי שאתם חושבים שמתאים לכם, נראה אתכם ואותם יום אחרי הבחירות…

 

 

 

לא להתרשם מהפן ומהג'ל

 

ככל שמועד הבחירות מתקרב, השכל הישר בורח מאנשים רבים יותר. התופעה הזאת חוזרת כל בחירות, ולא צריך להתרגש ממנה.

אלא מה, מדובר בתופעה שעושה רושם על קבוצה לא קטנה של מצביעים שזאת להם הפעם הראשונה לממש את הזכות הדמוקרטית, להחליט מי ינהיג את מדינת ישאל.

יש להניח שכמו כל מתנה גם מתנת ההצבעה בפעם הראשונה לכנסת ישראל, היא לא פחות ממתנת יום הולדת, וככזו העטיפה, הצלופן עושה רושם אדיר.

לצערי, וזה לא מחייב איש, הפעם עומדים על קו הזינוק לא מעט 'מפלגות צלופן', נוצצות מבחוץ, מסוכנות מבפנים. הסכנה לא חייבת להיות קשורה במשהו פלילי או מי-יודע-מה מסוכן. מסוכן במובן שחלק מהמצביעים ישירו מעליהם את פתק ההצבעה, ולאחר מכן יגידו 'איך עשינו טעות כזאת?'.

'מפלגות הצלופן' מאופיינות בדרך כלל בזוהר ונצנצים בליווי ג'ל מתקתק וריחני (כמו המצע שלהם), מילים וסיסמאות מפוצצות שמלבד היותן 'נכונות' אין בהן ממש.

מי מאיתנו לא רצה להיות יפה, בריא וצעיר בגיל העשרה?! מי מאיתנו לא פינטז על 'לפוצץ' את העולם, ולא משנה במה?! מי מהצעירים של היום (חלק גדול) אינו מוקסם מאותן האשליות שכל אחד (כמעט) מוקסם מהן בגיל הזה?!

זו לא ביקורת ובטח לא 'ירידה' על הדור הנפלא והטוב שזכינו בו.

זאת כן ביקורת קשה על אלה שמציעים את הסחורה הזאת ובאופן הזה, עובדים בעיניים ועל העיניים של הצעירים.

יש נוסחאות וסיסמאות שתמיד ימצאו להן תומכים ואוהדים, הנה כמה לדוגמא:

'פרזיטים, לכו לעבוד!'.

 'שירות צבאי לכולם!'.

'מס-הכנסה לעשירים!'.

'קיבוצניקים עשירים!.

 

ועוד כהנה וכהנה אמירות וסיסמאות, שתמיד 'משכנעות' חלק זה או אחר בציבור לתמוך בהן.

…אבל ריבונו של עולם. אף אחד לא שואל את עצמו, שסיסמאות שיש להן 'זקן' מרוב הזמן שהם איתנו, אז למה אף אחד מאלה שהשתמש בהן ערב הבחירות, לא מראה קבלות?! משהו?!

כמה מפלגות קמו (ונעלמו) על שנאת חרדים, ערבים, קיבוצניקים, עשירים, עיירות פיתוח, מצוקה חברתית, להחזיר שטחים ולספח שטחים, ומה לא?! ועדיין אנחנו מוצאים מפלגות המשתמשות בנשק החלוד (והמאוס) של שלילת האחר, הכפשתו ופגיעה בו רק כדי לעבור את סף הכניסה לכנסת ישראל.

התקווה בבחירות (לפחות שלי) שהציבור ישכיל לתת את אמונו באותן מפלגות שאינן נופלות בהגדרה שלמעלה (גם מימין וגם משמאל) ויתחברו עם אמונתם כפי שהיא משתקפת במפלגות הנטועות עמוק בתרבות ובהוויה הישראלית והן ברות קיימא, ולא מפלגות בועה.

 

 

 

האויב אותו אויב, רק שאת השברייה החליף הקאסם

לנוכח הגינוי (המתגלגל) של ישראל גם באיחוד האירופי, אי אפשר לעמוד מנגד אדיש ולא להתפעל מהאלסטיות הערכית והמוסר הכפול של העולם ביחס לטבח המתמשך בסוריה. פשוט לא נתפס.

אתם מבינים על מה מדובר?! ביום אחד השבוע נטבחו לא פחות משלוש מאות (300) אזרחים בהם ילדים, נשים וקשישים.

אם אלה פני הדברים (ויכול להיות שעד שהדברים יראו אור, אסד יהיה אי שם בעולם שכולו 'טוב'), אנחנו חייבים לחשוב פעם, פעמיים ושלוש לפני כל מהלך מעשי מול אויבנו.

כן, אני כבר שומע, 'הוא עדיין משתמש במושגים ישנים'.

נכון, אני עדיין משתמש במושגים הישנים הללו, בין היתר בגלל שהאויבים שלנו הם אותם אויבים 'ישנים', הם אותם אויבים רק שאת השברייה החליפו הקאסמים, הגרדים והחליפות של מחמוד עבאס (אבו מאזן) באו"ם.

את הנושא הזה חייבים לשנן רגע רגע, גם אם שלי יחימוביץ' מפנטזת מדקלומיו של האסטרטג שלה על 16 מיליארד שקל לרפואה, ציפי לבני הולכת עם הראש בחרדים ויאיר לפיד ולהקתו מגיעים לבג"ץ כאילו שהבחירות לא הוקדמו בגלל גיוס חרדים.

האויב, מה לעשות, מתאמן על אותו האוביקט, היהודים.

 

 אחים ב'חדר החדשות'

 

ככל שאנו מתקדמים לקראת סיומה של השנה, חייו של 'חדר החדשות', הפלטפורמה לשידור החדשות בכבלים, הולך ומגיע לסיומו.

נתחיל בזה, שאיני מאמין שבסופו של יום 'חדר החדשות' ירד מהמסך ומאה שמונים העובדים יפוטרו.

נראה שמדובר בהתנהלות צינית מצד פוליטיקאים (שר האוצר) מול המדיה כדי לסחוט עד כמה שאפשר את המיץ מהמירקע.

אין בסיס חוקי להחלטה השערוריתית שלא לאפשר המשך שידור החדשות היחידות מהפריפרייה.

לא מדובר בערוץ מסחרי ולא בערוץ ממלכתי, אלא ערוץ החי ופועל מתוקף מהות טלוויזיונית שהתשית שלה הונחה עם כניסת עידן הכבלים לחיינו.

התעלול הזה של האוצר ושל מי שצריך לצרף את חתימתו לאישור התקנה מיותר לחלוטין, כי למה לעשות קל אם אפשר להוציא את הנשמה לעוד כמה עיתונאים, אה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad