נפח התנועה הזורם לכיוון קריית שמונה הולך וגדל בשנים האחרונות ככל שסלילת הכבישים ובניית המחלפים מתקדמת.
רק לפני מספר שנים כביש 90 החוצה את קריית שמונה נסלל מחדש בשני מסלולים והקל את זרימת התנועה בתוך העיר.
במקביל, גם נפח התנועה בתוך העיר הלך וגדל עם השנים ואחת מנקודות הציון הייתה פתיחת מתחם ביג בקצה הדרומי של העיר.
במתחם נבנו עשרות חנויות, בתי קפה ובתי עסק השואבים אליהם מאות ואלפי מבקרים. (הטענות לא מופנות למתחם ביג). רק דבר אחד שכחו לעשות, להסדיר את התנועה בצומת הכניסה והיציאה לביג.
לא חולף שבוע בלי תאונה או כמעט תאונה, ומטבע הדברים, "כמעט תאונה" לא מגיעה לתקשורת ואינה מעניינת אף אחד מלבד (אולי) את הנהגים שהיו מעורבים כמעט בתאונה.
ביום חמישי שעבר התרחשה תאונה כאשר רכב פרטי מסוג פיאט שנסע מדרום לצפון הגיע לצומת ונפגע על ידי רכב משפחתי שנסע מצפון לדרום ופנה שמאלה לביג.
כתוצאה מהתאונה הנהגת נפגעה ופונתה למרכז הרפואי זיו בצפת.
התנהלות המדינה, משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים, גובלת מביאה לסכנת נפשות יום יומית בצומת ביג.
בעבר, דיווחנו על מספר תאונות שהתרחשו בצומת ביג, ותמיד שאלנו "מדוע לא מסדירים את הצומת ומתאימים אותו לנפח התנועה החדש שאינו דומה או מזכיר את התנועה שהייתה עד לפני הקמת מתחם ביג?
הרי מה שיקרה, בסופו של דבר הצומת יוסדר (כיכר?! רמזור?!), והשאלה המרחפת באוויר מי ישלם את המחיר עד אז בפגיעות בנפש ורכוש.
זו כתבה שאין להכביר בה מילים. התמונות מדברות בעד עצמן והשכל הישר דורש ממשרד התחבורה והחברה הלאומית להסדיר את צומת ביג.
תגובת דובר משרד התחבורה: "משרד התחבורה בשיתוף הרשות המקומית מקדמים תוכנית לרמזור צומת הכניסה לביג קרית שמונה. במסגרת דיוני הוועדה מקודמת תוכנית להרחבת הכביש באזור התעשייה הצפוני".
אף שלא נהוג להגיב על תגובה, נחרוג מהמנהג ונגיב. בכתבה המצורפת שפורסמה בתאריך 7.12.12, כבר הובטחו הבטחות לשינוי בצומת ביג. דבר לא נעשה ומאז חלפו יותר משנה וחצי. לשיפוטכם.