היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בטאקון – כנס נוער מתכנת בקרית שמונה

ב27 ביוני ייערך כנס בטאקון הארצי בקרית שמונה – כנס נוער מתכנת. את הכנס מארגנים בני נוער חברי קבוצת בטא, על מנת לעזור לבני נוער נוספים לשפר את יכולות התכנות שלהם ולהגיע לרמה שנדרשת ביחידות הטכנולוגיות בצבא. הכנס יתקיים במתנ"ס בית ונקובר החל משעה 16:00, ויכלול חברי בטא מרחבי הארץ, ובני נוער המתעניינים בתכנות מכל איזור הגליל והגולן. הכנס מופק בסיוע מכללת תל חי, מרכז צעירים, אגף הנוער בעיריית קרית שמונה ושותפים נוספים.

בכנס צפוי מגוון רחב של פעילויות לכל הרמות, מפעילויות לחסרי כל נסיון שרוצים ללמוד תכנות, ועד למתכנתים ותיקים מקרב בני הנוער שחושבים שהם ראו כבר הכל. יהיו בו נציגים של גופים התומכים בנוער טכנולוגי בגליל ושל מסגרות שניתן ללמוד בהן על שלל נושאים טכנולוגיים. יהיו "מיקרו הרצאות" – הרצאות קצרצרות על שלל נושאי תוכנה שיתנו למשתתפים הצצה לנושאים ולרעיונות מעניינים שיוכלו לחקור בהמשך, ולצידן הרצאות ארוכות יותר שיכסו נושאים בצורה שיטתית. בין כל אלו יוגשו למשתתפים חידות בתחומי התכנות השונים, יחולקו פיצות, ויופעלו פינות ג'אגלינג וינוהלו תחרויות של הפגנת ידע טכנולוגי.

פעילותה של קבוצת בטא, המארגנת את הכנס, אינה חדשה באיזור: לפני שבע שנים החליט עופר ולדמן, תושב קרית שמונה, לפעול בהתנדבות כמנטור כדי לחשוף בני נוער בגליל לתחומי התכנות והסייבר. המודל היה פשוט: בני נוער המעוניינים בכך ילמדו בעצמם כל תחום תכנות או סייבר שירצו, והמנטור יעזור להם להתגבר על כל מכשול בו ייתקעו ולשמור על קצב הלימוד. כאשר הם יתחזקו מקצועית, יהפכו בעצמם מנטורים למשתתפים חדשים. מאז התפתחו בבטא טכניקות רבות נוספות לקידום חברי הקבוצה, וכיום חברי הקבוצה, ובעיקר אלו שהצטרפו בגיל צעיר, מגיעים לרמה מקצועית שמאפשרת להם לעבור בהצלחה את המבדקים לתפקידים טכנולוגיים בצה"ל, ולהמשיך לקריירה בהיי-טק.

"בטא זה לא מקום לימוד רגיל", מעיד עמית, אחד החברים "אין מבחנים, אין מורה, אין תשלומים ואין חובת הגעה. אפילו לא משנה באיזה כיתה אתה, כל מה שמשנה זה אם יש לך סקרנות ורצון ללמוד דברים חדשים. ויש כאן ילדים שיודעים לעשות דברים שלא ידעתי שקיימים בכלל: חישוב שינויים גנטיים, ניתוח וירוסים, מציאת חולשות בקוד של windows, תכנות פונקציונלי ועוד המון דברים. ראיתי כאן ילד בכיתה ז' מסביר לסטודנט איך פותרים בעיה בקוד. אין דברים כאלה".

הפעילות בבטא גם לא מוגבלת לתקופת בית הספר. אחת האמרות המוכרות בבטא היא "בטא זה לכל החיים" – הקבוצה מלווה את חבריה הפעילים גם עם גיוסם לצבא, אחרי השחרור, ולאורך כל שלבי החיים, ומחוללת שינוי אמיתי ביכולתם להצליח בתחומי ההיי טק. חברי בטא, מסתבר, חושבים לטווח הרחוק ומספרים על עוד הרבה חלומות שהם מתכוונים להגשים: הצמחת סטארטאפים מתוך הפריפריה, יצירת קהילה של אנשי הייטק שורשיים שייצרו השקעה מקומית בקרית שמונה, יצירת רשת בטחון תעסוקתית לחברי בטא הבוגרים ופיתוח יוזמות שיפתחו את כישוריהם של בני נוער בתחומים נוספים. כבר כיום עובדים על ארגון מסגרות שיפתחו גם נוער בעלי עניין בניהול ובעיצוב בתלת מימד.

קבוצת בטא אמנם נולדה והתפתחה בקרית שמונה, אולם עם ההצלחה באה גם ההתרחבות, וכיום כוללת הקבוצה בני נוער מכל הארץ: החל מנתניה, הכפר הירוק, קציר וירושלים ועד באר שבע. כולם אנשי תוכנה ברמות מומחיות כאלו ואחרות. כנס בטאקון, בנוסף לחשיפה שהוא נועד לתת לבני הנוער של הגליל, מהווה גם מפגש שנתי של אותם חברי בטא מכל הארץ בקרית שמונה, המשמשת מוקד פעילות ארצי של הנוער הטכנולוגי של בטא. השמועות מספרות שהמפגש הוא הזדמנות נדירה לבני הנוער המתעניינים בתחום לפגוש את כל חברי בטא הארצית פנים אל פנים במקום אחד, ולהתייעץ בהם כיצד ניתן להתקדם עצמאית בתחומי התוכנה והסייבר.

"כל הילדים ובני הנוער שמתעניינים בתכנות מוזמנים לבטאקון, הולך להיות ממש מעניין" אומר אחד ממארגני הכנס, חבר בטא ותלמיד כיתה ו' "ומי שבאמת ירצה ללמוד ולהתקדם, יוכל אחר כך להצטרף לבטא, ולהתקדם איתנו בפגישות של הקבוצה. לא משנה באיזה גיל אתם או כמה אתם מבינים במחשבים, אם תכנות מעניין אתכם, כדאי להיות בבטאקון ביום חמישי".

לרישום (חינם) לכנס לחצו כאן

אולי יעניין אותך

Bottom ad