Page 38 - 627
P. 38
הפריט (עד לסכום מרבי של 100שקלים). לאחר מספר שיחות ,נציג הסניף מסר
כשהתשלום מתבצע בכרטיס אשראי ,הספק לי שהגיע להסדר עם החברה על החלפת
אמור לבטל את החיוב בחברה של כרטיס המזגן בימים הקרובים .בהגיע מועד
האשראי .אם התשלום בכרטיס האשראי ההתקנה החדש( ,לאחר ביטול של תכניות
כבר זוכה בחברת האשראי ,הסכום חופשה שהיו לי) הודיעו לי ש"ההחלפה
יושב במזומן או בהמחאה או שהעסק יודיע שלא תתבצע במועד שנקבע ושההתקנה
לחברת כרטיסי האשראי שהעסקה מבוטלת תבוצע רק בעוד שבוע .הודעתי להם שאני
והחברה תזכה את הכרטיס מידית .במקרים מעוניין לבטל את העסקה .השיבו שאין
שבהם העסקה שבוטלה נעשתה בכרטיס הם רשאים לכך" .זאת החלטה שרק הסניף צרכנות הוגנת
אשראי ונגבו מהעוסק דמי סליקה ,העוסק הראשי רשאי לעשות זאת". אלי עובד
רשאי הוא לחייב את הצרכן גם בתשלום בשיחה איתנו הסביר" :הבעיה היא שאימא
זה (בנוסף לדמי הביטול) ,אם הוכיח שלי ,אישה מבוגרת ,אשר לא בקו הבריאות, האם סובלת
לצרכן כי דמי הסליקה אכן נגבו ממנו (לפי עוברת לצערי את גל החום הכבד הזה ,ללא מהחום הכבד
חוק הגנת הצרכן) .במקרה שמתקיימים מזגן כשכל המטרה הייתה להתקין לה מזגן
התנאים לביטול העסקה ,והעוסק מסרב בבית ,לפני החום מהכבד ,שנמשך כבר הלקוח רכש מזגן .לאחר ההתקנה ניסה
לבטלה ,רשאי להגיש תביעה לפיצוי של שבועיים ,ביקש את התערבותנו . המתקין( ,מטעם הסניף) להפעילו ולא
עד 10,000 שקלים ,בנוסף לסכום שמגיע שוחחנו טלפונית עם מנהל הסניף הצליח והבין שהבעיה במדחס .למחרת
והתרענו שבידנו תלונה נגדם מגיע המתקין עם מדחס חדש לאחר ההתקנה
לו. קודם שהחלנו לפעול ,משמע פנייה המדחס ניסה להפעיל את המזגן ושוב בעיה
בכתב לקבל את תגובת מרכז הסניף במקום הפעם במאייד .פנה הלקוח לחברה וביקש
שימרו על הכרטיס מגוריו בכתב .קבלנו מהמתלונן מכתב להחליף את המזגן .נאמר לו" :רק טכנאי
ושיחתנו, קצר" :בהמשך למכתבי מטעם החברה יכול לקבוע החלפה" כעבור
ידידנו שילם באוטובוס עבור נסיעה חזר אליי נציג החברה במקום מגוריו יומיים מגיע הטכנאי( מטעם החברה).
יומית ,המאפשר לו לנוע באמצעות ומסר שהתקבלה החלטה להחליף את ולאחר בדיקה מקיפה קבע" .ש...
אוטובוס של החברה ברחבי העיר כל היום המזגן" ביקש שנמתין לאחר זמן פנינו אליו הכרטיס .אינו תקין ומצדיק החלפה וכן
והסתבר שהבעיה נפתרה לשביעות רצונו. בדיקה נוספת של כל המערכות" .באשר
ללא תשלום נוסף. לדרישתו של הלקוח להחליף את המזגן
אי הבנה בחדש "המדיניות היא לתקן או להחליף
באחד האוטובוסים ,המכשיר לא קלט את חלקים" .וכאשר הלקוח הבהיר לטכנאי:
התשלום בכרטיס ה"-רב-קו" והנהג דרש הגברת ביצעה עסקה כעבור 3ימים "אני לא מעוניין בהחלפת חלקים" ענה
ביקשה לבטל את העסקה .שילמה בכרטיס הטכנאי" :שבמקרה זה אתה עומד מול
תשלום עבור הנסיעה. הסניף ששם קנית ולא מול החברה שאני
"אבל שילמתי יומית" ,טען הנוסע. אשראי.
"יש לך כרטיס המציין זאת" שאל הנהג. משסירבו ,פנתה אלינו" .התקשרתי לבעל מייצג".
הנוסע מציג את כרטיס הנסיעה בפני הנהג העסק כדי לברר מדוע ניגבו ממני מכרטיס פנה אלינו" .מהסניף נמסר לי שהם
"אני לא מבין זאת" ,אמר הנהג" ,המכשיר האשראי .על פי החוק קימת לי הזכות ישלחו טכנאי נוסף על מנת .לנסות לתקן
קלט עד עתה כל מי ששילם עבור נסיעה לבטל את העסקה תוך 14יום" .הסברנו את המזגן או לקבוע החלפה .אמרתי שאיני
יומית" ואיפשר לנוסע לנסוע ללא תוספת למתלוננת שהיא טועה .זכותה אמנם לבטל מעוניין בתיקון! אני רוצה מזגן חדש או
עסקה אך .התשלום לחברה מתבצע מיד עם לחליפין את כספי נציג הסניף אמר לי:
תשלום. ש "זה לא עובד ככה" והזהיר אותי שאם
אגב :לדבריו של ידידנו ,בנסיעות שלאחר הקנייה. אבטל את הוראת התשלום בבנק ,אעבור על
מכן "כל המכשירים קלטו את התשלום". הנוהל לביטול עסקה בכרטיס אשראי,
בקיצור שמרו על הכרטיסים גם למקרה שונה מביטול עסקה כאשר התשלום החוק והם יתבעו אותי על הפרת הסכם.
ביקורת לשמור על הכרטיס. במזומן .
לתגובות ופניות אלי עובד כאשר התשלום במזומן ולא נעשה
בטל'052-2648117 ,6908428 : במכשיר כל שימוש חייב המוכר להחזיר
לידיעתכם ,ניתן לשלוח אלינו פקס את התשלום וזכותו לגבות 5%-מערך
למספר 6908404
www.news8.co.il 38גיליון # 627כ"א בחשון תשע"ח 10.11.17 #