Page 38 - 627
P. 38

‫הפריט (עד לסכום מרבי של ‪ 100‬שקלים)‪.‬‬      ‫לאחר מספר שיחות‪ ,‬נציג הסניף מסר‬
‫כשהתשלום מתבצע בכרטיס אשראי‪ ,‬הספק‬        ‫לי שהגיע להסדר עם החברה על החלפת‬
‫אמור לבטל את החיוב בחברה של כרטיס‬        ‫המזגן בימים הקרובים‪ .‬בהגיע מועד‬
‫האשראי‪ .‬אם‪ ‬התשלום בכרטיס‪ ‬האשראי‬          ‫ההתקנה החדש‪( ,‬לאחר ביטול של תכניות‬
‫כבר זוכה בחברת האשראי‪ ,‬הסכום‬             ‫חופשה שהיו לי) הודיעו לי ש"ההחלפה‬
‫יושב‪ ‬במזומן או בהמחאה או שהעסק‪ ‬יודיע‬     ‫שלא תתבצע במועד שנקבע ושההתקנה‬
‫לחברת כרטיסי האשראי שהעסקה מבוטלת‬        ‫תבוצע‪ ‬רק בעוד שבוע‪ .‬הודעתי להם שאני‬
‫והחברה תזכה את הכרטיס מידית‪ .‬במקרים‬      ‫מעוניין לבטל את העסקה‪ .‬השיבו‪ ‬שאין‬
‫שבהם העסקה שבוטלה נעשתה בכרטיס‬           ‫הם רשאים לכך‪" .‬זאת החלטה שרק הסניף‬           ‫צרכנות הוגנת‬
‫אשראי ונגבו מהעוסק דמי סליקה‪ ,‬העוסק‬                ‫הראשי רשאי לעשות זאת"‪.‬‬                ‫אלי עובד‬
‫רשאי‪ ‬הוא לחייב את הצרכן גם בתשלום‬        ‫בשיחה איתנו הסביר‪" :‬הבעיה היא שאימא‬
‫זה (בנוסף לדמי הביטול)‪ ,‬אם הוכיח‬         ‫שלי‪ ,‬אישה מבוגרת‪ ,‬אשר לא בקו הבריאות‪,‬‬      ‫האם סובלת‬
‫לצרכן כי דמי הסליקה אכן נגבו ממנו (לפי‬   ‫עוברת לצערי את גל החום הכבד הזה‪ ,‬ללא‬       ‫מהחום הכבד‬
‫חוק הגנת הצרכן)‪ .‬במקרה שמתקיימים‬         ‫מזגן כשכל המטרה הייתה להתקין לה מזגן‬
‫התנאים לביטול העסקה‪ ,‬והעוסק מסרב‬         ‫בבית‪ ,‬לפני החום מהכבד‪ ,‬שנמשך כבר‬         ‫הלקוח רכש מזגן‪ .‬לאחר ההתקנה ניסה‬
‫לבטלה‪ ,‬רשאי‪ ‬להגיש תביעה לפיצוי של‬        ‫שבועיים‪ ,‬ביקש את התערבותנו‪    .‬‬          ‫המתקין‪( ,‬מטעם הסניף) להפעילו‪ ‬ולא‬
‫עד‪ 10,000 ‬שקלים‪ ,‬בנוסף לסכום שמגיע‬       ‫שוחחנו טלפונית עם מנהל הסניף‬             ‫הצליח‪ ‬והבין שהבעיה במדחס‪ .‬למחרת‬
                                                   ‫והתרענו שבידנו תלונה נגדם‬      ‫מגיע‪  ‬המתקין עם מדחס חדש לאחר ההתקנה‬
                                    ‫לו‪.‬‬  ‫קודם שהחלנו לפעול‪ ,‬משמע‪ ‬פנייה‬            ‫המדחס ניסה להפעיל את המזגן‪  ‬ושוב בעיה‬
                                         ‫בכתב‪ ‬לקבל את תגובת מרכז הסניף במקום‬      ‫הפעם במאייד‪ .‬פנה‪  ‬הלקוח‪ ‬לחברה וביקש‬
  ‫‪  ‬שימרו על הכרטיס‬                      ‫מגוריו בכתב‪ .‬קבלנו‪  ‬מהמתלונן‪ ‬מכתב‬        ‫להחליף את המזגן‪ .‬נאמר לו‪" :‬רק טכנאי‬
                                         ‫ושיחתנו‪,‬‬  ‫קצר‪" :‬בהמשך‪ ‬למכתבי‬             ‫מטעם החברה יכול לקבוע החלפה"‪ ‬כעבור‬
‫ידידנו שילם באוטובוס עבור‪ ‬נסיעה‬          ‫חזר אליי נציג החברה במקום מגוריו‬         ‫יומיים מגיע הטכנאי‪( ‬מטעם החברה)‪.‬‬
‫יומית‪ ,‬המאפשר לו לנוע באמצעות‬            ‫ומסר‪ ‬שהתקבלה החלטה להחליף את‬             ‫ולאחר בדיקה מקיפה קבע‪" .‬ש‪...‬‬
‫אוטובוס של החברה‪  ‬ברחבי העיר כל היום‬     ‫המזגן" ביקש שנמתין‪ ‬לאחר זמן פנינו אליו‬   ‫הכרטיס‪ .‬אינו תקין ומצדיק החלפה וכן‬
                                         ‫והסתבר שהבעיה נפתרה לשביעות רצונו‪.‬‬       ‫בדיקה‪  ‬נוספת של כל המערכות"‪ .‬באשר‬
                      ‫ללא תשלום נוסף‪.‬‬                                             ‫לדרישתו‪ ‬של הלקוח להחליף את המזגן‬
                                                ‫אי הבנה‬                           ‫בחדש "המדיניות היא לתקן או להחליף‬
‫באחד האוטובוסים‪ ,‬המכשיר לא קלט‪  ‬את‬                                                ‫חלקים"‪ .‬וכאשר הלקוח‪  ‬הבהיר לטכנאי‪:‬‬
‫התשלום‪ ‬בכרטיס‪ ‬ה‪"-‬רב‪-‬קו" והנהג דרש‬        ‫הגברת ביצעה עסקה כעבור ‪ 3‬ימים‬            ‫"אני לא מעוניין בהחלפת חלקים" ענה‬
                                         ‫ביקשה לבטל את העסקה‪ .‬שילמה בכרטיס‬        ‫הטכנאי‪" :‬שבמקרה זה אתה עומד מול‬
                   ‫תשלום עבור הנסיעה‪.‬‬                                             ‫הסניף ששם קנית ולא מול החברה שאני‬
     ‫"אבל שילמתי יומית"‪ ,‬טען הנוסע‪.‬‬                                     ‫אשראי‪.‬‬
 ‫"יש לך כרטיס המציין זאת" שאל הנהג‪.‬‬      ‫משסירבו‪ ,‬פנתה אלינו‪" .‬התקשרתי לבעל‬                                      ‫מייצג"‪.‬‬
‫הנוסע מציג את כרטיס הנסיעה בפני הנהג‬     ‫העסק כדי לברר מדוע ניגבו ממני מכרטיס‬     ‫פנה אלינו‪" .‬מהסניף נמסר לי שהם‬
‫"אני לא מבין זאת"‪ ,‬אמר הנהג‪" ,‬המכשיר‬     ‫האשראי‪ .‬על פי החוק קימת לי הזכות‬         ‫ישלחו טכנאי נוסף על מנת‪ .‬לנסות לתקן‬
‫קלט עד עתה כל מי ששילם עבור נסיעה‬        ‫לבטל את העסקה תוך ‪ 14‬יום"‪ .‬הסברנו‬        ‫את המזגן או לקבוע החלפה‪ .‬אמרתי שאיני‬
‫יומית" ואיפשר לנוסע לנסוע ללא תוספת‬      ‫למתלוננת‪ ‬שהיא טועה‪ .‬זכותה‪ ‬אמנם לבטל‬      ‫מעוניין בתיקון!‪ ‬אני רוצה מזגן חדש או‬
                                         ‫עסקה אך‪ .‬התשלום לחברה מתבצע מיד עם‬       ‫לחליפין את כספי‪ ‬נציג הסניף אמר לי‪:‬‬
                               ‫תשלום‪.‬‬                                             ‫ש "זה לא עובד ככה" והזהיר אותי שאם‬
‫אגב‪ :‬לדבריו‪ ‬של ידידנו‪ ,‬בנסיעות שלאחר‬                                    ‫הקנייה‪.‬‬   ‫אבטל את הוראת התשלום בבנק‪ ,‬אעבור על‬
‫מכן "כל המכשירים קלטו את התשלום"‪.‬‬        ‫הנוהל לביטול עסקה בכרטיס אשראי‪,‬‬
‫בקיצור שמרו על הכרטיסים גם למקרה‬         ‫שונה‪ ‬מביטול עסקה כאשר התשלום‬                ‫החוק והם יתבעו אותי‪ ‬על הפרת הסכם‪.‬‬

             ‫ביקורת לשמור על הכרטיס‪.‬‬                                    ‫במזומן‪ .‬‬
‫לתגובות ופניות אלי עובד‬                  ‫כאשר התשלום במזומן ולא נעשה‬
‫בטל'‪052-2648117 ,6908428 :‬‬               ‫במכשיר כל שימוש‪ ‬חייב המוכר להחזיר‬
‫לידיעתכם‪ ,‬ניתן לשלוח אלינו פקס‬           ‫את התשלום‪  ‬וזכותו לגבות‪ 5%-‬מערך‬
‫למספר ‪6908404‬‬

‫‪www.news8.co.il‬‬                                                                   ‫‪ 38‬גיליון ‪ # 627‬כ"א בחשון תשע"ח ‪10.11.17 #‬‬
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43