Page 33 - 627
P. 33

‫לפסיכולוגיה ויעוץ ארגוני בשילוב קולנוע‬          ‫באקדמית תל‪-‬חי פתחו שנה‬
                                                     ‫במרכז חממ"ה‬

                                                 ‫לסטודנטים לקויי למידה‬

‫מרכז לאבחון וייעוץ בתחום הרגשי ‪-‬‬                ‫ערב לציון פתיחת שנת הלימודית האקדמית לסטודנטים של‬
 ‫לימודי ובתחום חשד לבעיות קשב‬                   ‫מרכז חממ"ה‪ ,‬נערך במכללה האקדמית תל חי‪ .‬מרכז חממ"ה מסייע‬
                                                ‫לסטודנטים בעלי לקויות למידה‪ ,‬הפרעות קשב‪ ,‬לקויות פיזיות‪,‬‬
    ‫וריכוז‪-‬במכון שליאר מטולה‬
                                                                                            ‫חושיות ונפשיות‪.‬‬
                         ‫‪ #‬אבחון פסיכולוגי מלא‬  ‫הערב נפתח בברכתו של אלי כהן מנכ"ל המכללה‪ ,‬שציין את‬
                         ‫‪ #‬אבחון פסיכו דידקטי‬   ‫חשיבות פועלו של המרכז והסיוע שניתן לסטודנטים אשר מביא‬
                       ‫‪ #‬אבחון בשלות לכיתה א'‬   ‫אותם להצלחות מוכחות‪ .‬סטודנטית שנה ד' לעבודה סוציאלית‬
        ‫‪ #‬אבחונים תומכי החלטה לגבי אפשרות‬       ‫הנעזרת במרכז התמיכה‪ ,‬שתפה את הנוכחים בסיפורה האישי‬
                  ‫לקיומה של בעיית קשב וריכוז‪:‬‬   ‫המרגש שלה כסטודנטית לקוית למידה‪ :‬היא לא התקבלה לאף‬
   ‫‪ #‬אבחון קשב וריכוז ממוחשב ‪.Conners CPT‬‬       ‫מוסד אקדמי בשל ציון פסיכומטרי נמוך שנבע מלקויות הלמידה‬
         ‫‪ #‬אבחון ‪ MOXO‬אבחון ממוחשב חדשני‬        ‫שלה‪ .‬לעומת זאת התקבלה בברכה למכינת הקיץ הייחודית שלנו‬
  ‫ומתקדם הנותן הערכה לגבי קיומה של בעיית‬        ‫לסטודנטים לקויי למידה ובסיומה החלה את לימודיה לתואר ראשון‬
            ‫קשב וריכוז ע"פ ‪ 4‬פרמטרים‪ :‬קשב‪,‬‬
     ‫אימפולסיביות‪ ,‬מוסחות וקצב העבודה של‬                                            ‫בחוג לעו"ס בהצלחה רבה‪.‬‬
      ‫הנבדק‪ .‬זהו המבחן היחידי המדמה מצבי‬        ‫במוקד הערב היה מופע "נזרקת לצדדים" של השחקנית גלי שני‬
‫מציאות באמצעות הפעלת מסיחים שמיעתיים‬            ‫בו מתארת השחקנית את הפרעות הקשב שלה‪ .‬המופע היה מצחיק‪,‬‬
            ‫ומסיחים חזותיים תוך כדי האבחון‪.‬‬     ‫מרגש‪ ,‬ונגע בנקודות היפות והכואבות של הפרעת הקשב‪ .‬בסיומו‬
                                                ‫של המופע נתנה גלי כלים להתמודדות עם הלקות ובעיקר שידרה‬
 ‫מאבחן ומנהל מקצועי‪ :‬פרנק קאופמן‬
                                                                                             ‫אופטימיות וכוח‪.‬‬
  ‫פסיכולוג חינוכי מומחה‪ ,‬בוגר שלב ג' בהכשרה‬     ‫לדברי‪ ,‬מנהלת מרכז חממה‪ ,‬אורלי זגורי‪" :‬אחוז האנשים עם‬
  ‫לפסיכולוגים באבחונים משולבים של משרד החינוך‬   ‫לקויות למידה והפרעות קשב בציבור עומד על ‪ 10%-15%‬ואחוז‬
                                                ‫הסטודנטים לקויי הלמידה הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה לא‬
                            ‫לתיאום‪:‬‬             ‫עולה על‪ .3%‬מרכז חממ"ה הוא מרכז התמיכה הראשון שהוקם בארץ‬
                                                ‫לסטודנטים לקויי למידה והפרעות קשב ובזכות ניסיונו‪ ,‬מקצועיותו‬
  ‫‪04-6997368‬‬                                    ‫ומגוון השירותים שהוא מציע לסטודנטים מגעים לכאן סטודנטים‬
                                                ‫מכל הארץ‪ .‬הייחודיות שלנו באה לידי ביטוי בקיומן של מכינות‬
     ‫שירי ‪machon@schleyer.co.il‬‬                 ‫הקיץ אליהן מתקבלים מועמדים עם לקויות למידה והפרעות‬
                                                ‫קשב בעלי בגרות מלאה אך ללא תנאי קבלה לאקדמיה‪ .‬המכינות‬
‫גיליון ‪ # 627‬כ"א בחשון תשע"ח ‪33 10.11.17 #‬‬      ‫מייעדות את הסטודנטים לחוגים בפקולטות למדעי החברה והרוח‪.‬‬
                                                ‫עם קבלתם לאקדמיה מקבלים הסטודנטים את הליווי והתמיכה של‬
                                                ‫המרכז שבאים לידי ביטוי בחונכויות‪ ,‬מפגשי אסטרטגיות מידה‪,‬‬
                                                ‫מפגשי אימון‪ ,‬תמיכה רגשית ותמיכה בטכנולוגיות מסייעות‪ .‬כ‪90%‬‬
                                                ‫מהסטודנטים של המרכז מסיימים את התואר בהצלחה‪ ,‬חלקם‬

                                                                                ‫בהצטיינות ובהצטיינות יתרה"‪.‬‬
                                                                         ‫‪www.news8.co.il‬‬
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38