היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חכם וייסברג

השבוע הוענקו דרגות אלוף משנה לרב חיים וייסברג בטקס שנערך בקריה בתל אביב.

נפתח ונאמר, שזכינו באיש תורה וצבא צנוע שחי בקרבנו, מלא ועשיר בידע תורני ובחוכמת חיים שעל אף תפקידו הרם והחשוב, הוא ממשיך לנסוע מקריית שמונה לתל אביב ולא העתיק את מקום מגוריו (להיות קרוב לעבודה…) למרכז הארץ.

הרב, אל"מ חיים וייסברג עשה את דרכו לצמרת הרבנות הצבאית בשקט ובהתמדה ומתוך הישגים הלכתיים והטמעתם בצה"ל יחד ולצד הרב הראשי תא"ל אייל קרים.

הרב וייסברג הוציא ספרי הלכה ועיון, בתחומי החיים המאוד מאתגרים בצה"ל בו משרתים בכפיפה אחת זה לצד זה: יהודים, נוצרים, מוסלמים על התפלגויותיהם בחברה (דרוזים, צ'רקסים, בדווים ועוד).

המשימות הללו מבוצעות בְּשׂוֹם שֵׂכֶל, בתבונה וברגישות ומאפשרות למרקם החיים התרבותי דתי להיות לעזר, ולא חלילה לנגף. לאפשר חופש דת אמיתי ומכבד לכל הדתות.

 

כשרות

נושאי הכשרות, שמי ששירת בצה"ל יודע שהוא רגיש ובעייתי במיוחד בין המקפידים ובין אלה שאינם מקפידים, עבר שידרוג משמעותי בהכנסת חלב מהדרין ובשר חלק.

עימותים לא מעטים היו על רקע בישולי בשר/חלב, על שימוש בכלים, על חימום אוכל בשבת ועוד.

למי שאינו מקפיד אין זה אומר הרבה, אולם לחיילים הרוצים לשלב בין שירות לבין שמירה על מצוות התורה קלה כחמורה, זה משמעותי ביותר. משמעותי עד כדי לשרת או לא לשרת אצל חלק מהמקפידים.

 

 

גיור

בנושא הגיור, דלת או צומת בצה"ל המאפשר גיור כהלכה ב'ראש צעיר' של מי שרוצה לשייף את יהדותו על פי ההלכה (אב יהודי וכדומה), אבל ללא דילוגים וחפיפיות בתהליך עצמו. הרב וייסברג אחראי על התחום ובנועם הליכותיו וידענותו אני בטוח שישפר את העטיפה (מנייר עיתון וצלופן) וינגיש את היהדות על כל מכמניה ואוצרותיה לבאים בשעריה של היהדות.

בטקס השתתפו הרמטכ"ל הרצי הלוי, הרב הראשי תא"ל אייל קרים, בני משפחה וחיילי הרבנות הראשית.

הרב אל"מ וייסברג מתגורר בקריית שמונה, נשוי לאורלי ואב לאפרת, דביר, הודיה, איילה, אורי ומעיין. נזכיר גם שהוא חתנם של הזוג חנה ונתן צדיקי מראשוני העיר.

חיים שירת במגוון תפקידי שדה הדרכה ומטה.

בין תפקידיו, רב חטיבת הגולן והחרמון, רב חטיבה 401, מפקד קורסים בה"ד 11, רב אוגדת איו"ש, רב אוגדה 36, רב אכ"א, רב פיקוד מרכז. בתפקידו האחרון היה ראש ענף כשרות.

תפקידו החדש הוא ראש מחלקת הרבנות.

בתפקידו זה אחראי על כל התוכן המקצועי של חיל הרבנות: כשרות, הלכה, גיור, וחיזוק הרוח.

הרב חיים בן 45 מעורה בחיי הקהילה בעיר, לצד תפקידו התובעני הכרוך בנסיעות רבות ובשהות מחוץ לבית.

כמנהגנו, אנו שמחים לפרגן ל'אחד משלנו' שהגיע לצמרת העשייה המקצועית בצה"ל וברבנות הצבאית.

נזכיר, שהמשימות המחכות לרב וייסברג כבדות משקל ולמעשה תוכן העשייה המהותית מוטל על כתפיו.

נחזור ונדגיש, המשימה הקדושה של גיור חיילים וחיילות הרוצים לחזור או להצטרף ליהדות בדלת הראשית. העניין אינו פשוט ונדרשים ידע ובקיאות בנושא, אנושיות ורגישות בטיפול בחיילים ובחיילות המשתוקקים לצלוח על שנות תרבות ולהשאיר את חייהם הקודמים מאחור.

יהיה להם נעים ונכון להצטרף ליהדות כאשר הרב אל"מ חיים וייסברג יעמוד בשער הכניסה.

דווקא בימים של מחלוקות בין חלקי העם והכנסת צה"ל לויכוחים לא לו, חשוב המינוי של אל"מ הרב חיים וייסברג כממונה על התחומים הללו.

צה"ל זכה, חייליו זכו ואנחנו כמדינה זכינו.

תבורך מפי עליון.

בהצלחה.

כתב: הרצל בן אשר.

צילומים: אלבום משפחתי ודוברות חיל הרבנות.

אולי יעניין אותך

Bottom ad