היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

אשת חן

חן לגיסמו-אדלר, ילידת קריית שמונה, חברת המועצה בסיעתו של אופיר יחזקאלי, מוגדרת כ'עוף מוזר' בפוליטיקה. אינה מוכנה לאמץ את כללי המשחק הפוליטי, שנחשפנו אליהם ביתר שאת במערכת הבחירות האחרונה, ובשתיים שהיו לפניה. חדי עין ואלה המקורבים אליה במעגלי המשפחה והחברות יוכלו להעיד שהיא ניחנה בנפש עדינה ורגישה, ראיה אימהית ואכפתיות ציבורית, שהיא מגדירה עניינית.

זו היא חן, עובדת בסניף המקומי של בנק דיסקונט, חברת מועצת העיר (אחת משתי נשים, הנוספת ד"ר אביבה זריהן-ויצמן), ממונה בשותפות על תיק החינוך יחד עם אופיר יחזקאלי.

 

  • שלום חן, נראה שרבים בעיר עדיין לא מזהים אותך. אז מי את חן?

חן: "הנני בת הזקונים לבית משפחת לגיסמו, בתם של ד"ר פרנסיסקו ז"ל ואלבה שתבדל"א, יחד עם אחיי זכינו לגדול

בקריית שמונה מוקפים חברים וילדות מאושרת ברחוב הרצל,

למדתי בביה"ס מצודות ומשם ישירות לתיכון דנציגר במסגרות אלה הכרתי את חברות הנפש שלי שמלוות אותי עד היום. בצבא שירתי כמדריכת חי"ר בביסל"ח וזו הייתה אחת התקופות הנהדרות בחיי. עם יציאתי לאזרחות התקבלתי מהר מאוד לעבוד בבנק דיסקונט ומאז אני כבר 16 שנה בבנק. לשמחתי, התנסיתי במספר תפקידים בארגון, מניהול סניף דב"ש רעננה ועד הצטרפות לצוות שיווק ומכירות במרחב חיפה, באותה תקופה הכרתי את בן זוגי, עידו מנאות מרדכי שכבר אז בכוחות משותפים עשינו את צעדינו במרכז הארץ, לאחר מספר שנים במרכז כשרצינו להקים את ביתנו היה לנו ברור שנחזור לצפון האהוב וכך שבנו הביתה, כיום הננו הורים לארבע בנות מתוקות".

 

  • הפתעת רבים בכניסתך לפוליטיקה. לא כן?

חן: "הכניסה לפוליטיקה הייתה והינה צעד לא פשוט עבורי, היו לי התלבטויות רבות בעיקר מכיוון שאינני פוליטיקאית ולא קיימת בי השאיפה להיות. אני בראש ובראשונה אישה, בת זוג, אמא ומכאן נבעה החלטתי להסכים.

כאדם, אני מאמינה שבכל קהילה בה אתה חי אתה צריך לתרום מעצמך, להתנדב, לעזור ולהיות מעורב, מעורבות חברתית יוצרת קהילה חזקה ובריאה יותר ולכן כאמא לארבע בנות תמיד השתדלתי להיות מעורבות בוועדי הורים ובהנהגת בית הספר היות והחינוך הינו אחד הנושאים החשובים ביותר בחיי. זו גם הסיבה שהכריעה את החלטתי להצטרף לפוליטיקה. הידיעה שתהיה לי היכולת להיות מעורבת בחזון החינוכי והעתידי של העיר בה בחרתי לגדל את בנותיי".

  • אחרי כשנה פלוס, האם מה שחשבת על הפוליטיקה זה מה שמצאת? או שמא הופתעת?

חן: "שנה בפוליטיקה זו רק טיפה בים, יחד עם זאת כבר קיימת בי ההבנה כי לפוליטיקה רבדים רבים ועמוקים.

השאלה העיקרית שמנחה אותי היא מה הדרך שלי? כיצד אני בוחרת לעשות את המסע הזה בעולם הפוליטיקה?

התשובה הייתה די ברורה, אני בוחרת להיות נאמנה לדרכי לכן אני מודה שאינני מגדירה עצמי פוליטיקאית אני מתחברת הרבה יותר להגדרה "נציגת ציבור" כי זו המהות מבחינתי לשרת את הציבור, כאשר התושבים במרכז ולא הפוליטיקאים. חשוב לציין שאינני מבקרת אף איש ציבור, לכל אחד הזכות לבחור את דרכו וכך גם לי, חונכתי על ערכי הצניעות והעשייה בענווה לכן אינני מתחברת לפרסום, לצילומים וזו הסיבה שזו הפעם הראשונה שאני מתראיינת.

הסיפוק הגדול שלי נובע מהאפשרות לעזור לאם דואגת, לילד שמתקשה, לתת מענה לגננות וסייעות או לחבר את כל ארגוני הנשים בעיר לעשייה משותפת, הסיפוק שלי נובע מהחיבור הבינאישי שמייצר הצלחות לטובת העיר ופחות מהתפאורה שמסביב".

 

  • יחד עם אופיר אתם מחזיקים את תיק החינוך. במה בא לידי ביטוי תפקידך?

חן: "כשעלתה הסוגייה של מינוי ממונה חינוך היה ברור לי שאופיר ואני נעשה זאת יחדיו. מבחינתי החינוך הינו אחד הנושאים החשובים ביותר בעיר וההכרה בכך מחייבת את מלוא תשומת הלב של שנינו, אופיר מביא את יכולות הניהול שלו ואת הראיה המערכתית, יחד עם ניסיונו בניהול אגף ההנדסה תפקיד העוזר משמעותית בתהליך חיזוק בתי הספר והגנים ובבניית מסגרות חינוך חדשות בשכונת יובלים. אזור הנוחות שלי הינו ההבנה שיש להתמקד בהון האנושי של עובדי הרשות המועסקים בחינוך הסייעות בגנים ובבתי הספר, המלוות, הסייעות הרפואיות ועוד. מדובר בהון אנושי שמחייב טיפוח, השקעה והכרת תודה, בנוסף חשוב לי להביא את נקודת המבט האימהית שלי בקבלת ההחלטות ובבניית החזון, כאשר בראש ובראשונה בבניית כל מעטפת חינוכית טובת הילדים והתפתחותם היא החשובה ביותר ואנו כהורים מחויבים להתנהל באחריות הורית ולהוות דוגמה אישית לחינוך ערכי ופרטני לילדינו בבית, רק בעזרת שילוב של מערכת חינוכית מעצימה ומקצועית עם מעורבות הורית נוצר שלם איכותי וחינוכי לטובת ילדנו".

  • הקדנציה, אתן שתי נשים במועצה (ד"ר אביבה וייצמן-זריהן). האם אין די נשים שמתעניינות בפוליטיקה או שמא חוסמים אתכן?

חן: "לאחר שנה בתפקיד במהלכו הכרתי נשים רבות ממגוון רחב של סקטורים אני יכולה לומר ללא עוררין שקיימות בעירנו נשים מדהימות, דעתניות, משכילות, נשות עשייה ויזמיות בנשמה שיכולות להיכנס לעולם הפוליטיקה ולעולם העשייה הציבורית כהרף עין במידה וירצו בכך ולכן בבחירות האחרונות כל המועמדים חיפשו בנרות נשים לרשימה, לכולם ברור שנשים הן פרמטר משמעותי ועיקרי ביותר בבניית רשימה איכותית.

אחד החסמים העיקרים לכל אדם לפני כניסתו לפוליטיקה הינה הדעה הרווחת שמדובר בעיסוק כפוי טובה, הידיעה שפתאום אתה הופך להיות איש ציבור ולא פרטי שאתה חשוף לביקורת ציבורית ולא לכל אדם יש את התעצומות נפש להתמודד עם זה, ובצדק".

 

  • מה היית מציעה?

חן: "העצה שאני יכולה לתת מניסיוני הקצר לכל אותן נשות העיר הינה שראשית אנחנו זקוקים לכן, לדעותיכן, לדרכי החשיבה הייחודית ולניסיונכן, שנית, היי נאמנה לדרכך! ברגע שתחליטי שאת צועדת במסלול הפוליטי לפי עקרונותייך וחזונך הדרך הרבה יותר פשוטה וברורה והעיסוק בעיקר גורע משמעותית מהטפל".

 

  • כיצד היית מגדירה את מצבן של הנשים בקריית שמונה?

חן: "עירנו מלאה בנשים רב גוניות כמו בכל אזור אחר בארץ, יש ביננו נשים מבוגרות מלאות בניסיון חיים, מוסר עבודה ייחודי ואידיאולוגיה, יחד עם נשים צעירות מלאות בשאפתנות, דעתנות ויצר קיומי להיאבק למען זכויותיהן, השילוב הזה בעיר קטנה ומחבקת כמו שלנו יוצר תחושה תמידית והכרה כי אסור לנו לשכוח מהיכן באנו ולאן אנו שואפים להגיע".

  • את ממלאת את תפקידך בהתנדבות מלאה בעירייה. איך זה משתלב עם לגדל ילדים (בעל… חחח), וכמובן לעבוד במשרה מלאה בבנק?

חן: "שאלה מצוינת, מודה שזה אחד האתגרים המשמעותיים,

למזלי בורכתי בבן זוג מדהים ותומך שצועד איתי לאורך כל הדרך בשותפות מלאה בגידול משפחתנו יחד עם תמיכה ברצון שלי לעשייה ציבורית.

מתוך החשיבות לשמר על יציבות ומעורבות בחיי משפחתי אני מבקשת לקיים את הישיבות הרלוונטיות לתחומי האחריות שלי בעירייה לאחר שבע בערב כך שאוכל להיות עם בנותיי בשעות  אחה"צ, בנוסף לימי ראשון שהינו היום החופשי שלי ולכן הוא מיועד לקביעת פגישות בעירייה, מודה שמדובר באתגר לא פשוט ולא פעם בנותיי שאלו אותי מדוע אני צריכה ללכת אחרי ארוחת ערב לישיבה ולמה אינני נשארת להשכיב אותן לישון. אני משתדלת תמיד לעצור ולשתף אותן בחשיבות של היציאה מאזור הנוחות למען השגת המטרות ותרומה לקהילה. מבחינתי רק כך מחנכים ילדים ע"י דוגמה אישית וחשוב לי שבנותיי יבינו זאת ויום יבוא יישמו זאת הלאה בחייהן".

 

 

  • לא מזמן ציינו את יום המשפחה, שבעיני רבים זה שם אחר ל'יום האם'. מה דעתך על מקומה של האם, האישה, המשפחה והקרירה ב-2020?

חן: "לדעתי מעמד האישה בכל היבטיה האפשריים כאמא, כאשת קריירה וכו' נימצא בשנים האחרונות בנסיקה אדירה. המודעות לנושא השוויון המגדרי נימצא כיום בכל שיח אפשרי: סיפרי ילדים, תוכניות טלוויזיה, פוליטיקה וכו' בנוסף לחשיפה האדירה שיש לנושא ברשתות החברתיות מצב שאינו מאפשר התעלמות מנושא שוויון הזכויות למרות כל זאת עדיין לצערנו קיימות נשים שנרצחות ע"י בני זוגן, פחות נשים בתפקידי מפתח ומעט נשים בפוליטיקה כך שלצערי עדיין קיימת עבודה רבה לפנינו, אך אין לי ספק שאנו בדרך הנכונה ויש להמשיך לחתור למטרה ולקדם תהליכים על מנת שעתיד של בנותינו יהיה שוויוני הרבה יותר".

 

 

  • מה ייחשב להצלחה שלך בתפקיד?

ראשית כל, כל הצלחה והתקדמות היא אינה שלי, היא של התושבים של כולנו, של ראש העיר, חבריי הנהלה ועובדי הרשות שמיישמים את חזוננו למען ילדנו.

הצלחה מבחינתי יהיה מיצוב אגף החינוך בעיר כאחד האגפים המובילים, איכותיים, שירותים וחדשניים שיש.

אנו מחויבים לשפר בצורה משמעותית את תודעת השירות של אגף החינוך, מדובר באגף עם הממשק הגדול ביותר עם תושבי העיר. עלינו לשפר את הזמינות ומתן מענה מקצועי ומהיר לתושבים ולבעלי התפקידים במערכת החינוך וזאת ע"י רה-ארגון של האגף, הכנסת יעוץ ארגוני ומינוי בעלי תפקידים מרכזיים.

הצלחה אדירה נוספת מבחינתי תהיה גיבוש וכתיבת תוכנית אב לחינוך בעירנו, מעבר לעבודה היומיומית הקיימת אנו חייבים לבנות חזון עתידי המבוסס על הטמעת פדגוגיה חדשנית ומוטת  עתיד תוך חיזוק תחומי האומנות, התרבות והספורט בקרב ילדנו, רק בעזרת חזון מובנה וברור נשאף תמיד להתקדם ולצעוד לעבר היעדים שהצבנו".

 

 

שלושה דברים שלא ידעתם על חן

  1. חן הינו הקיצור של שמי, שמי הינו: חן -לה

כדברי הפסוק: … " והוציא את אבן הראשה תשואות

חן חן לה ". (זכריה פרק ד' פסוק ז')

  1. אני שחקנית 'כדורשת' בנשמה וחלק מקבוצת 'כדורשת' עם עוד נשים מדהימות, בעונה שעברה זכינו מקום ראשון בליגה והשנה אנו בסוג של פגרה וצבירת כוחות לקראת שנה הבאה.
  2. אחת התקופות המאתגרות והמוצלחות ביותר בחיי הייתה תקופת הצבא, שירתי כמדריכת חי"ר בביסל"ח בדרום הרחוק בתפקיד מדריכת אכזריות, בתקופה זו למדתי רבות על עצמי ועל היכולות שלי ולשמחתי מפקדיי העריכו את פועלי ואף זכיתי בפרס מצטיינת נשיא ביום העצמאות.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad