היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

בורגס זה ברוטשילד

 

לא נוח, ממש לא נוח לכתוב את הדברים הבאים, כי ישר אתה מואשם בכך שאינך תומך במחאה החברתית ובכאבם של המוחים. אבל זה לא נכון, ולא קרוב אפילו לאמת. האמת היא שאינך יכול לעשות שקר בנפשך ולא לחשוב שזה תסריט האימים עליו שוקדים מבקשי נפשנו. אנחנו מוחים, והם הורגים.

אי אפשר להתעלם מההקשר בו בוצע רצח היהודים בבורגס ממה שקורה כאן מעבר למרפסת ברמת הגולן ומעבר לגדר שפעם הייתה טובה, במטולה.

ראש הנחש, ח. נאסראללה, עדיין נמצא עמוק באדמה, כאשר מערכות החיים החיוניות שלו פועלות לעת עתה, ומידי פעם הוא מוציא את לשונו המלחשת דרך נקיק צר ומשלח דברי שנאה ורהב לעבר ישראל.

מיכלי הארס שלו בסוריה נמצאים בסכנה ממשית, ממש כמו פטרונו הנשיא הסורי אסאד.

במקביל רוחשות שתי הזירות, זו מול החיזבאללה וזו מול הסורים ומספר המטוסים המוזנקים עקב התראות הולך וגדל. בינתיים מדובר בלהקות ציפורים ומיני בלונים…

אבל, כמו שלמדנו להכיר את התאומים הסיאמיים, נאסראללה ואסד, הם מסוגלים בהחלטה של רגע להבעיר את האזור.

אפשר להירגע, איני חכם יותר מאף אחד מהקוראים הנאמנים שלנו וכמובן איני יודע יותר מאשר אתם יכולים לספר לי. אגב, גם ה'מומחים' ו'הפרשנים' למיניהם ולסוגיהם נמצאים איתנו באותה סירה,  כך שתפילות בימים אלה ממש לא יזיקו.        

 

 

קדימה – סיפורו של פגר

השבוע החולף היה קשה לעיכול עקב האירועים שהיו בו.

תודו למשל, שמערכת העיכול הישראלית הממוצעת לא ניסתה לבלוע מהלך פוליטי כה מהיר וקצר שהיו בו חיזור (גורלי), חתונת בזק, היריון והפלה.

דומה, שבנימין נתניהו הוא החתן האולטימטיבי בזירה הפוליטית בשנים האחרונות. איני זוכר עוד ראש ממשלה שהרצון של מפלגות וחברי כנסת להיות במחציתו היו כה אובססיביים. ושלא יספרו לכם סיפורים.

קדימה, למשל. ההיסטוריונים עוד יצטרכו לשבור את הראש כיצד קרה שנבלה פוליטית הצליחה להתחתן ולהתגרש תוך מספר שבועות. הם גם יצטרכו לפצח את הגֵן בכל מערכת בחירות, גֵן הנקרא 'מפלגת שביט-לפיד' המבליחה בשמי הפוליטיקה, מרביצה מכה ונעלמת אל תהום הנשייה. פח הזבל של הפוליטיקה הישראלית מלא במפלגות כאלה: ד"ש ז"ל, הדרך השלישית ז"ל, מפלגת המרכז ז"ל, מפלגת שינוי-לפיד ז"ל ובדרך להיות קדימה ז"ל.

הטעות של נתניהו בחבירה אל קדימה הייתה שהוא לא עמד על כך שהפילגש תקבל את מלוא האתנן עבור המהלך הפוליטי, שרים בממשלה וג'ובים לחלק מחברי הכנסת הגרגרנים, שהתאווה לכבוד ולהישרדות הניעו אותם בעבר וממשיכים להניע אותם היום.ולכן, בקלות בא בקלות ברח.

אילו זה היה קורה, אני משוכנע שאף חבר כנסת מקדימה, לא רק שלא היה מדבר על פרישה מהקואליציה, אלא, אפילו תאי המוח האפורים שלו לא היו מעלים אופציה לפרישה חודשיים אחרי. חבל…

עניין גיוס החרדים לצה"ל מעניין את חברי הכנסת של קדימה בערך כמו שמעניין אותי מה קורה ברגעים אלה באנטרקטיקה, ואני לא מגזים. דבר אחד חיבר את חבורת האנשים האלה לאריאל שרון עם הקמת קדימה, דבר אחד החזיק אותם עד היום, ודבר אחד היה משאיר אותם עם נתניהו, הארכת חיי המדף לתואר "ח"כ". אפשר להירגע,

נתניהו לא עומד ליפול, כי ממשלתו הייתה יציבה לפני קדימה ותישאר כזו גם אחרי היעלמותה. ככה זה כשיש לך המון גלגלי רזרבה.

 

 מישהו צריך להיות מודאג מהשקט של ברק  

 

בעוד המחאה החברתית עוברת לשלב ההצתות, מעבירה ועדת הכספים של הכנסת לא פחות משישה מיליארד שקלים למשרד הביטחון. ישיבה בהרכב חסר של ועדת הכספים, ארבעה ח"כים נוכחים ושש דקות, הספיקו להגיע להחלטה. אף אחד לא צייץ ואפילו לא התרגש מההחלטה הזאת.

מסתבר, שאנחנו אזרחי המדינה יכולים למחות עד מוצאי שבת ולמלא כיכרות ורחובות, ולא נקבל הרבה. אבל ידיעה, הערכה או אזהרה מהכיוון הביטחוני, גורמת לשר האוצר לשפוך את מלוא השקלים, עובדה.

למהלך הזה מצטרפת התנהגות מוזרה של אחד הבנים הסוררים והמוכשרים בפוליטיקה הישראלית, אהוד ברק שר הביטחון. שמתם לב למשל, שהאיש ירד למחתרת? שמתם לב שיותר מידי שקט מכיוונו של אחד הפוליטיקאים ההיפר אקטיביים שקמו לנו בשנים האחרונות?

זה לא עניין של מה בכך. זה מזכיר לי את אותו ילד המשחק בחדר ויותר מידי זמן לא שומעים ממנו. הורה מנוסה עוזב הכל ורץ לראות מה עושה אותו ילד בחדר שכל כך שקט.

אילו הייתי בטוח שהאיש נוטל ריטלין וזו הסיבה לדממה, הייתי רגוע, אבל גם לא לקחת ריטלין, גם שקט וגם שישה מיליארד שקלים למשרד הביטחון, זה כבר יותר מסימן שקורה משהו. זה משהו שכבר קורה, ואנחנו פשוט עוד לא יודעים עליו…

 

 

 

צביעות חזירית

בצל המחאה החברתית, הכירה המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון במוסד האקדמי של אריא כאוניברסיטה.

ההחלטה הזאת, בנוסף להיותה מתבקשת בעיני המתיישבים ביהודה ושומרון ובעיני אזרחי המדינה התומכים בהם, הסירה את אחת המסכות המסתירות את אחת הפנים המכוערות במדינת ישראל. פניהם של אנשי האקדמיה באוניברסיטאות.

נוהגים להצמיד את התואר 'חזירות' לטייקונים. ואני אומר לכם שלפני הטייקונים החזירונים הם אותם אנשים באקדמיה שתפרו לעצם משכורות עתק מלווים בתנאי עבודה חלומיים שאין לאף סקטור בישראל, כן גם לא לעובדי חברת החשמל. מי עוד עובד בין ארבע לשמונה שעות שבועיות ומקבל שכר של עשרות אלפי שקלים בחודש? אנשי האקדמיה באוניברסיטאות. ושלא אובן שלא כהלכה. מתוך אלפי הדוקטורים והפרופסורים באוניברסיטאות יש, ואולי הם הרוב, שמגיע להם כל שקל על עבודתם, ולא רק בתחומי הפקולטות המביאות פרסי נובל. אני מדבר על המסגרת ככלל, על המועדון המתנהל בסגנון דון קוריאלאוני למהדרין.

מי שתקע את הפריפריה משך שנות דור ולא איפשר לפתח בה מוסדות להשכלה גבוהה היו אנשי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה). לוּלא יגאל אלון ומפעל המכללות האזוריות שהקים ודחף בתחילת שנות השבעים, מכללת תל חי לא הייתה קיימת עם כל המשתמע מכך.

אגואיזם חזירי, ולא שום שיקול 'אקדמי' הנחה ומנחה את המועדון המכופתר הפועל בשיטות סיציליאניות במרחב ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל.

רק להסתכל לצדדים ולראות את דור הדוקטורים הצעירים העושים מלאכת קודש בהיכלי האוניברסיטאות ומשתכרים פרוטות (ביחס לאנשי הסגל), די בהם כדי להעיד על אופיים האגואיסטי והלא מתחשב של אדוני הידע בהיכלי הדעת וההשכלה הגבוהה במדינת ישראל.

הלב נחמץ לראות את הפערים הבלתי נתפסים בין הדוקטורים הצעירים ובין מדושני העונג והשומן באוניברסיטאות כדי להגיע למסקנה שבמקרה של אוניברסיטת אריאל מדובר בחיבור קטלני של יצרים חזיריים ודעות פוליטיות שהציבור מסרב לנהות אחריהן.

השבוע שמעתי (בתדהמה) את יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות פרופ' כרמי מבאר שבע משתלחת ביו"ר המל"ג של יהודה ושומרון פרופ' אלטשולר, באופן שלא היה מבייש את אחרונת ה'פריחות' בתוכנית הריאליטי 'היפה והחנון'. עד כדי כך נמוך היא ירדה, רק שלא ייקחו מהם חור אחד מהגבינה הצהובה, תרתי משמע…   

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad