היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 17.7.2015

רציתי לשמוח על ההסכם עם האיראנים, אבל נזכרתי שהם רוצים להשמיד אותי…

…ובתפקיד צ'מברלין ברק חוסיין אובמה & השאלה הגדולה עכשיו, מה עושים באומץ ובתבונה 

ככה זה, בסוף הנוכלים השיגו את מבוקשם.

ההונאה הגדולה (לא מצאתי שום הגדרה אחרת) שהסתיימה בוינה בחתימה על 'הסכם הגרעין עם איראן' הזכירה לי את פסוק ג' בעמוס פרק ג' "הילכו שניים, יחדיו, בלתי, אם נועדו".

ההונאה הגדולה עוד תתגלה, אלא שזה יהיה מאוחר מבחינתה של ישראל, ובמקרה הטוב תשמש היסטוריונים בעבודת הדוקטורט שלהם.

הנשיא האמריקאי הוא החשוד מספר אחת אשר רקח עם אנשיו את מעשה ההונאה הגדול והמסוכן ביותר בהיסטוריה החדשה, אחרי סדרת ההונאות שליוו את מנהיגי אירופה למלחמת העולם השנייה והכניעה לנאצים.

הדברים הללו נכתבים מתוך הכרה מוחלטת ואינם תגובת רפלקס בלתי רצונית למה שהיה השבוע בוינה. ממש לא.

 

לפני שנמשיך, אתנחתא קצרה והתייחסות להתנהלותם של הטוענים לכתר ראש הממשלה. יצחק הרצוג יו"ר העבודה ויאיר לפיד יו"ר 'יש עתיד'.

אכזבה, זה מה שיש לומר על ההתנהלות הבלתי אחראית, על אף שבמדד חוסר האחריות והעיוורון המדיני מוביל לפיד בפער עצום מהרצוג.

פעם אחר פעם נופלת הפוליטיקה הישראלית במלכודת השרלטנות של מנהיגים מתחזים שאת מעמדם הציבורי הם רוכשים בקסמם או בהצלחה במגרש אחר, ומממשים אותה במרגש הפוליטי-מדיני.

הבולט בהם הוא כמובן לפיד שאת המוניטין שלו הוא רכש בעיתונות ורק בעיתונות. את האשראי העצום שהוא קיבל בבחירות הקודמות, תרגם לכח פוליטי חסר תקדים וכגודל ההצלחה בבחירות כך האכזבה מהתנהלותו הפוליטית והנזקים שהביא בעקבותיהם.

לפיד עסוק בלבנות את מנהיגותו הפוליטית רצופת השגיאות והטעויות ולדוג במים עכורים. מגדיל האיש לעשות כאשר הוא אומר באחד הראיונות השבוע ש'מפלגת יש עתיד היא מפלגת שלטון…'. האיש חיי בלאלאלנד…

קהות חושיו הביאו אותו השבוע להתבטא באופן מוזר ובלתי אחראי בנושא שהוא בנפשנו. עמדה לא מובנת המאשימה את ראש הממשלה נתניהו בחתימה על הסכם ארה"ב – איראן, ותומכת למעשה בנשיאי ארה"ב ואיראן מול נתניהו.

זאת הפרשנות לדבריו, את זה לפיד רוצה שהציבור יפנים ו בלהטוטנות לשונו הוא עוד מוסיף ואומר, בלי להניד תלתל שהוא …נגד ההסכם.

יצחק הרצוג, על אף שאיני מסכים איתו, אדם אחראי יותר, שקול יותר ומנוסה בזירה הפוליטית מלפיד. אלא מה?! האיש נושא חטוטרת ששמה ציפי לבני. לבני, החתומה על סדרת כישלונות תפקודיים ועודף מוטיבציה ואגו להגיע לשלטון בכל מחיר, מונעת ממנו לומר בפה מלא את מה שהוא יודע באמת, שנתניהו וישראל אינם אשמים בחתימה על ההסכם וישראל היא הקורבן.

יש נושאי-על בהם חייבים יריבים פוליטיים להתעלות ולאחד כוחות מאחורי ראש הממשלה במאבק הקשה מול הידידה הגדולה שלנו, ארה"ב שחתימת נשיאהּ מופיעה על מסמך הכניעה וההשפלה של העולם החופשי לצד חתימתו של השטן הגדול מאיראן.

מדינת ישראל חייבת לעבור לשלב המעשים ולתת ביטוי למושג 'אינטרס קיומי עליון' של מדינת ישראל, מדינת היהודים. המערכת הפוליטית, אחרי שקיבלה שיעור מאלף מהאיראנים ונכחה בדרך בה הובלו האמריקאים מרצונם החופשי אל הסכם הכניעה, צריכה להתאחד ולגבות את ראש הממשלה לפעול כפי שהמצב דורש.

העובדה שהסכנה מצד איראן אינה מידית, מטעה ויוצרת אשליה שאין מה למהר, אין מה לעשות.

על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקרוא ליצחק הרצוג להצטרף לממשלתו על קווי היסוד הקיימים, תוך מתן ביטוי וקידום התחייבות ששתי המפלגות הגדולות, הליכוד והעבודה מסכימות להן.

זה הזמן לממשלת חירום לאומית שתתמודד מול הטירוף האיראני-אמריקאי-אירופאי.

באותה הזדמנות יוכל ראש הממשלה להשתחרר מהלפיתה הכואבת של מספר ח"כים וח"כיות המעמידים את האגו שלהם לפני כל דבר אחר.

 

 

 

לצאת למאבק על החיים, לא על המוות

הישועה לא תבוא מליצמן, צריך לתבוע פתרון מראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו & את המאבק חייבים להוביל כל ראשי הרשויות באזור

השבוע התקיימה הפגנה נגד סגירת חדר המיון הקדמי בקריית שמונה.

הכח העצום שיש בידיו של הציבור לא מתועל לאפיקים אפקטיביים בדאגה לאינטרסים הקיומיים שלו כאן.

נעזוב לרגע את כל הנושאים (החשובים) האחרים ונדבר רק על הבריאות שלנו.

הפוליטיקאים מבשלים את סגירת חדר המיון והפגיעה בשירותים הרפואיים כבר שנים. זה לא קרה ביום אחד. איפה היינו?! כמה מאיתנו שלחו מכתבים, פנו לאמצעי התקשורת, הקימו קול זעקה אחרי שמי מבני משפחתו לא קיבל את השרות הרפואי המגיע לו?!

נושא הבריאות היה צריך לאחד את כולנו בהפגנה השבוע, אבל זה לא קרה. עם כל הרצון לעגל ולנפח את מספרם של המשתתפים (הייתי בהפגנה), כל המומחים מתחו עד מספר  200, והיו הרבה פחות.

מדוע לא ראינו בצומת רסקו את תושבי העיר בהמוניהם?! מדוע לא הבעירו צמיגים וחסמו את כביש 90 לדקות ארוכות?! מדוע חשוב לנו להיראות 'נחמדים' דווקא במקום בו אנחנו צריכים להילחם על חיינו?!

האם למי מאיתנו יש תעודת ביטוח שלא יחטוף התקף לב בשתיים לפנות בוקר? האם אנחנו בטוחים שמישהו לא יקבל אירוע מוחי בארבע בבוקר? יש כאן גבול פעיל ואלים, יש כאן כבישים סואנים ונהגים מטורפים, הרי לצערנו יהיו נפגעים ויהיו חולים במצב קשה, מי יגיע אליהם ראשון יעקב ליצמן? בנימין נתניהו?

המסקנה המתבקשת עגומה אבל יש תקווה.

היא עגומה שאם לשפוט את מה שיש היום, אז תושבי האזור הפסידו. חדר המיון סגור ואנחנו משלמים את המחיר.

התקווה היא שעדיין אפשר לשנות את המציאות שנכפתה עלינו ולתבוע משר הבריאות שהוא גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבוע שחדר המיון הוא מוקד חיוני ראשון במעלה בטיפול רפואי לתושבי האזור, חיילים, מטיילים, נפגעי תאונות דרכים ופגיעות פיזיות מסוכנות אחרות.

עלינו לתמוך ולגבות את ראשי הרשויות באשכול המזרחי הכולל חמש עשרה רשויות ובהן קריית שמונה, מטולה יישובי המועצות האזוריות הגליל העליון ומבואות החרמון, לתבוע מראש הממשלה שייכפה פתיחת חדר מיון קדמי, ורק חדר מיון קדמי, לטווח ארוך בקריית שמונה.

ולהשאיר את האופציה למאבק אקטיבי עד כדי סגירת העיר ושביתה כללית.

הפעם מדובר בחיים, ולא 'על החיים והמוות'.

   

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad