היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השבוע שהיה – 24.7.2015

 

 

 

 

 

 

עוד יהפכו את הגז לסתם אוויר

השבוע פרסם מבקר המדינה את הדוח שלו בעניין הגז.

מתוך הנחה שׁנחשׂפתם לים הפרטים והפרשנויות של אנשי מקצוע ושל בעלי עניין, לא אוסיף משלי.

….רק אומר. מדינת ישראל קיבלה את אחת המתנות הכי יקרות שלה מאז שהיא קמה. מאגרי גז ענקיים היכולים לפתור למדינת ישראל מספר בעיות עומק. הקטנת התלות בגז חיצוני, הורדת יוקר המחיה על אמת על ידי הקטנת עלויות הוצאות האנרגיה של התעשייה ושיפור מיקומה של מדינת ישראל במארג המדינות האיתנות והבלתי תלויות באנרגיה חיצונית. (למי ששכח את האמברגו על הנפט ב74).

מאגרי הגז צריכים לשמש קודם כל לצרכים של מדינת ישראל, ורשימת הצרכים ארוכה. הטענה שחייבים לרוץ ולהוציא את הגז מבטן האדמה, נכונה בחלקה, ובאותו חלק בו היא משמשת רק את יצחק תשובה, נובל אנרג'י והמונופול שלהם.

על ידי הזרמת הגז לתעשייה והמשק הפרטי יהיה אפשר להוריד (על פי מומחים) את מחירי האנרגיה בין 30% ל-40%. ההוזלה ברובה חייבת לחלחל את נקודת הקצה של האזרח והלקוח. הממשלה תהיה חייבת להיות מעורבת בצד הפיקוח על המחירים ולוודא על ידי חקיקה שמה שייחסך ילך ברובו לצרכן. סוף סוף יהיה אפשר לטפל ביוקר המחיה ביעילות.

המגמה לחנוק ולבודד את ישראל, תופסת תאוצה ומתבטאת בצעדים ממשים של מדינות אירופה בכיוון הזה. אתם מתארים מה יקרה ביום שלמדינת ישראל לא יהיה גז/נפט מן החוץ? זו תהיה תחילתה של קטסטרופה וחשיפתה של ישראל לסחטנות רבתי של מדינות הטרור והארגונים שגם כך עושים הכל לפגוע בישראל.

מה שדרש היום זה מבט אל העתיד, דאגה לילדינו ונכדינו. את הטייקונים צריך להרגיע ומהר כי לא מדובר בעוד תספורת של מיליארד שקל. מדובר בעתיד המדינה, ביטחונה ורווחתה.

בשולי הדברים, מילה על השחקנים במשחק הגז הזה.

תתפלאו, אין לי טענה כלשהי כלפי יצחק תשובה, ממש לא. כל הטענות שלי מופנות לממשלות ישראל, למי שניהל את המתן ומתן ולרגולטורים בנושא הגז.

תמונת המצב עד לפני הבחירות האחרונות הייתה עגומה, אולם היה אחד משה כחלון שאיתר את נושא המונופולים ורכב על הגל הזה לכנסת. "אני אפרק את המונופולים", הוא הצהיר בכל אולפן ולתוך כל מיקרופון.

וברגע שהוא יושב על כס שר האוצר וכולם מחכים שיתחיל לפרק את המונופול, כחלון "נזכר" לפתע פתאום שהוא לא יכול כי יש לו חבר בעסקי הגז, מימון שמו.

מעניין שהיועץ המשפטי דווקא אישר לו כן לעסוק בגז ובמימון…

אני מאוכזב מכחלון כי הוא וראש הממשלה יחד היו עושים עבודה טובה בנושא.

על פי דוח מבקר המדינה התנהלותם של שרי האנרגיה בעשורים האחרונים, ראוי שתיבדק. שר האנרגיה הוא-הוא האיש שהמחוקק נתן בידו את הסמכות לתת אישורים לחיפוש נפט/גז. כרגע מדובר בשאלות קשות שחייבים לקבל עליהן תשובות ברורות.

אחרי ששר האוצר ברח מאחריותו המרכזית לטפל במונופול הגז, נשאר ראש הממשלה בנימין נתניהו לבדו בחזית החמה (כמו תמיד) ומנסה לפתור את הבעיה לבדו.

על הציבור לשמור על האינטרס שלו ולהיאבק בכל דרך לעסקה טובה בעניין הגז.

 

חברות כח אדם:

המדינה נאשם מספר אחת

השבוע נחתם הסכם בעניין עובדי הקבלן בין ההסתדרות ובין האוצר. אחרי ההצגה השחוקה כאילו יש משבר, ואין הסכמה בין ההסתדרות והאוצר, וימים של כסיסת ציפורניים, הגיעו ה"ה משה כחלון ואבי ניסנקורן להסכמות וחתמו על ההסכם.

נאמר, שגם אם עובד או עובדת אחת יקלטו כעובדים עם זכויות, פנסיה ותנאים סוציאליים, נשמח.

על פי הידוע מדובר בהסכם שיפתור את בעייתם של פחות מחמישה אחוז מעובדי הקבלן. זה לא פתרון, זה חיבור מרעום לפצצת הזמן ששמה עובדי קבלן/שקופים שנותרו בחוץ.

שר האוצר כחלון היה צריך לומר שמדינת ישראל אוסרת בחוק על קיומם של חברות כח אדם במתכונת הקיימת. כנסת ישראל הייתה ועדיין צריכה לחוקק חוק שזכותה של חברת כח אדם להתקיים תותנה בכך שהשכר שישולם לעובד דרכה במוסד או עסק כלשהו, יהיה זהה לחלוטין לשכר שמקבל עובד אותו מוסד. רק חברות שישלמו למי שעובד דרכם את אותו השכר שמקבל עובד העושה את אותה העבודה מטעם מקום העבודה, יקבל רישיון ותיאסר פעילותם של חברות כח האדם שלא יעמדו בדרישות החוק.

השניים שיכולים לממש את הדבר הזה, הם משה כחלון שר האוצר ואבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות. ועדיין לא מאוחר, כי זה העיקר.

 

דוח לוקר:

להמליץ עם פינצטה, לא גרזן

לדאבון לב, דוח לוקר חושף את השיטה הישראלית. כשצריכים אותך, מחבקים, מלטפים ופותחים שולחן. כשלא, מורידים עליך נבוט בדמות דוח לוקר.

חיילים שמשרתים אותך בזמני חירום, מבצעים ומלחמות, נישאים על כפיים. מה אנחנו לא עושים עבור החיילים שלנו. אוספים בגדים, פותחים שולחנות, שולחים חבילות, מה לא?!

יום, יומיים או שנה אחרי, אנחנו שוכחים מהם. מי שנשאר עם הכאב אלה המשפחות השכולות, אלה הפצועים והנכים, וכמובן בני המשפחה, החברים והיתומים.

מתוך הגינות צריך לומר שצה"ל של היום לא יכול להתנהל בסגנון של שנותיה הראשונות של מדינת ישראל. החובות המצטברים של המדינה בכל התחומים והמחויבות שלה להתנהל באיתנות חברתית וכלכלית אינם מובנים מאליהם. די אם נרים את הראש ונסתכל על מה שעבר על המדינה הנפלאה שלנו בשבעת העשורים לקיומה. ניסים ונפלאות. מי היה מאמין שהיום נעמוד זקופים עם הישגים חסרי תקדים בכל קנה מידה.

הביטחון נוטל את תקציבי העתק מהקופה הלאומית וראוי לבדוק ולהחליט מה אנחנו רוצים כמדינה, כעם בנושא החשוב הזה.

כמו תמיד, האמת נמצאת איפה שהוא בין הרצון לצמצם ולהתאים את היכולות של המדינה למממן את הביטחון ובין היכולת של המדינה לעשות זאת מבלי לגרום לנזקים בלתי הפיכים במרקמי חברה וכלכלה אחרים.

ואת זה צריך לעשות בידיים נקיות, אהבה ונחישות.

 

 

לתת מאה אחוז נכסים

לקבל מאה אחוז הבטחות

זוהי נוסחת הפלא אותה מנסה אובמה לכפות על ישראל & את הניסוי הוא עשה עם איראן…

ממדיה של הקטסטרופה אליה מתכנן להוביל נשיא ארה"ב ברק חוסין אובמה את מדינת היהודים, ועל הדרך את העולם, מתבהרת ככל שהפרטים נחשפים.

אני מאמין שאין כאן ממקריות ומדובר בתוכנית מסודרת לפגיעה בישראל. אם נאמר זאת בלשון העם, אובמה ושו"ת החליטו ללמד את ישראל לקח ולכסח לה את הצורה.

לגבי החלק הזה, אנחנו די מתוסכלים.

מה שמקומם שמי שהחליפו את הדיסקט של האמריקאים והאירופאים הם אנשים שלנו בשר מבשרינו, יהודים על הגדרתם ושונאי יהודים על פי מעשיהם.

אני לא רוצה לפרט את שמות הארגונים והאנשים אשר במהלך ארבעים השנים האחרונות עובדים קשה בלהישטנקר ולחשוף את כל סודות ההתנהלות שלנו מול אויבנו ומול ידידנו. האנשים והארגונים האלה לוחשים ומפמפמים רעל מזוקק באוזני מנהיגי העולם שחייבים לכפות על ישראל פתרון כפוי, כי אי אפשר לכפות 'הסכם' שמהגדרתו צריך להיות מוסכם ומקובל על שני הצדדים.

קל נחש במה המדובר, שישראל תקבל את כל, מאה אחוז מתביעות אויבנו בכל התחומים, ובראשם נושא האדמה, השטח. ואנחנו נשלם גם במאה אחוז את מה שהם דורשים. אחלה פתרון.

כאשר נזכרים במתכונת ההסכם של אובמה והמעצמות עם איראן בה קיבלו האיראנים מאה אחוז מתביעותיהם המהותיות, מבינים מה מכינים מדינות האיחוד האירופי ואובמה לישראל.

…מעניין מה עובר בראשם של כל אותם 'פעילי שלום' ומשתפי פעולה עם האויב, כאשר הם רואים ערב ערב במהדורות החדשות בטלוויזיה את מעשי הטבח, ההרג, האונס, הביזה, השוד והחיסולים של ילדים, נשים, גברים וזקנים חפים מפשע?

מה, יכול להיות שהם רואים, שומעים ויודעים דברים שאנחנו לא יודעים…?!

 

תשעה באב

 

במוצאי שבת נציין את תשעה באב, היום בו חרבו שני בתי המקדש של עם ישראל.

הסיבות לחורבנם היו: עבודה זרה, שפיכות דמים, גילוי עריות ושנאת חינם.

 

שנזכור…

אולי יעניין אותך

Bottom ad